سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

مکانیزم

جامع ترین سایت روانشناسی

مکانیزم

۷۹۵ بازديد
آن‌ها گفتند که آن‌ها در مورد چیزی که یاد گرفته بودند , فکر می‌کردند ; با این حال , هیچ محرک خارجی فوری وجود ندارد , و این رویا همیشه پاسخ‌هایی را که او در مورد آن آرزو می‌کند , ندارد .
روانشناسان فیزیولوژیکی و زیست شناسان روش‌هایی برای انتقال مستقیم تحریکات الکتریکی به مغز یافته‌اند ; این امر محرک حسی و پاسخ‌های حرکتی یا حرکتی را که در آن نظریه‌های s - r لولا را تشکیل می‌دهند , حذف می‌کند . تحریک عصبی مستقیم یک سیگنال کافی و پاسخ الکتریکی مغز است که مستعد پردازش است . در این سطح سیستم عصبی , تمایزهای بین محرک و پاسخ کم‌تر از محیط پیرامون است, و اختلاف s - s در مقابل s - r دیگر یک مساله سوزان نیست .
جهت ارتباط
نشان‌داده شده‌است که شرطی‌سازی کلاسیک فقط در زمان انجام می‌شود . اگر یک واکنش شرطی ایجاد شود , باید قبل از غذا زنگ بزنید . اگر تاثیر داشته باشد , روش معکوس ( غذا قبل از زنگ زدن) , تهویه مکانیکی نامیده می‌شود ; اما در اغلب موارد فقط از واکنش‌های دیگر جلوگیری می‌کند . به نظر می‌رسد یک فاصله بهینه نسبتا ً کوتاه در شرطی‌سازی کلاسیک وجود داشته باشد که در آن انجمن‌ها به راحتی ساخته می‌شوند . برای واکنش‌های سریع مانند جریان هوا , این فاصله حدود یک تا نیم ثانیه است ; فواصل طولانی‌تر یا کوتاه‌تر تاثیر کمتری دارند . برای واکنش‌های کندتر از قبیل : فاصله زمانی طولانی‌تر , شاید دو ثانیه یا بیشتر باشد .
در یادگیری انجمن‌های شفاهی وضعیت کاملا ً متفاوت به نظر می‌رسد . وقتی یکی از انجمن پیشروی انگلیسی - انگلیسی da - " بله " را یاد می‌گیرد , " بله " را یاد می‌گیرد . علاوه بر این , زمانبندی بسیار کم‌تر از شرایط کلاسیک است . زوج‌های شفاهی با سهولت تقریبا ً مساوی فرا گرفته می‌شوند .
در آنچه انجمن بافت نامیده می‌شود , محیط عمومی ممکن است شروع به استخراج پاسخ به یک محرک خاص کند . بنابراین , یک سگ ممکن است به سادگی بزاق ترشح کند . وابستگی‌های کلامی نیز می‌توانند با تغییر در وضعیت عمومی تضعیف شوند .
تکرار
یک مساله نظری مهم این است که آیا انجمن‌ها در قدرت با ورزش رشد می‌کنند یا خیر . شواهد این است که یادگیری معمولا ً به تدریج پیش می‌رود ; حتی وقتی مشکل حل شود , تمرین با کاره‌ای مشابه تمایل به بهبود عملکرد دارد . برخی ( شاید بیشتر ) نظریه‌پردازان یادگیری به این نتیجه رسیده‌اند که تکرار به تدریج برخی از فرآیندهای زیربنایی یادگیری را افزایش می‌دهد .
دیدگاهی که انجمن‌ها با قدرت کامل در یک محاکمه توسعه می‌یابند , منجر به یک سوال معمول می‌شود . چگونه می ‌توان ماهیت تدریجی بیشتر یادگیری را توضیح داد ? یک پاسخ احتمالی به این نظریه , نظریه نمونه‌برداری محرک است . این نظریه فرض می‌کند که انجمن‌ها در واقع فقط در یک محاکمه ساخته می‌شوند . با این حال , یادگیری کند به نظر می‌رسد , زیرا محیط ( بافت ) که در آن رخ می‌دهد پیچیده و پیوسته تغییر می‌کند . با توجه به تغییر محیط , نمونه محرک‌ها از آزمایش تا آزمایش متفاوت خواهد بود . بنابراین , استدلال می‌شود که قبل از پاسخ به مجموعه‌ای نسبتا ً کامل از تمام محرک‌های ممکن , آزمایش‌های زیادی باید انجام شود .
در این نور , قدرت ( یا احتمال ) یک پاسخ باید با عمل افزایش یابد حتی اگر فرآیند تداعی اولیه در یک آزمایش رخ دهد .
این مفاهیم مبتنی بر نمونه‌گیری به آسانی به شکل ریاضی ترجمه می‌شوند ; آن‌ها نمونه‌ای از نظریه یادگیری آماری هستند , یک توسعه کلی‌تر در درمان کمی یادگیری .
تقویت
تکرار به تنهایی تضمین‌کننده یادگیری نیست ; در نهایت منجر به خستگی و مهار پاسخ‌ها می‌شود . یک فرآیند اضافی به نام تقویتی برای توضیح یادگیری احضار شده‌است و بحث‌های داغ بر روی مکانیزم نظری آن متمرکز شده‌است .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.