پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شهود

جامع ترین سایت روانشناسی

شهود

۸۶۲ بازديد
ویژگی‌های فردی افراد خلاق
نشان‌داده شده‌است که تعدادی از ویژگی‌های شخصیتی با بهره‌وری خلاق مرتبط هستند . یکی از این موارد ، استقلال است : افراد خلاق تمایل دارند مستقل و مستقل در افکار و اعمال خود باشند . به همان اندازه مهم ، تسلط یک حوزه خاص است - یعنی حوزه‌ای از فعالیت‌ها و دانش که نیازمند سطح بالایی از توانایی است . برای مثال ، در استفاده از دانش خود از کامپیوترها به طراحی اپل II ، مخترعان استیو جابز و استیو وازنیاک در صنعت کامپیوتر با جذب افراد و نیز کسب و کارها در صنعت کامپیوتر متحول شدند . طراح مد فرانسوی کوکو Chanel همیشه با طراحی لباس‌های ساده اما شیک لباس زنان را تغییر داد . از سوی دیگر ، افراد خلاق ممکن است به یک اندازه استعداد قوی در طیف توانایی انسان داشته باشند . ( یک استثنا مهم لئوناردو داوینچی بود که دستاوردهای آن در هنرهای تجسمی ، مکانیک و مهندسی استعداد یک polymath خلاق را فاش کرد ) برخی افراد خلاق به بی‌نظمی ظاهری ، تناقض و عدم تعادل خود علاقه نشان می‌دهند - شاید به این دلیل که آن‌ها با عدم تقارن و هرج و مرج به چالش کشیده می‌شوند . افراد خلاق ممکن است درجه بالایی از تضمین خود را نشان دهند . برخی از آن‌ها یک آگاهی فوق‌العاده عمیق ، گسترده و انعطاف‌پذیر از خودشان دارند . دیگران به عنوان رهبران فکری با حساسیت زیاد به مشکلات نشان داده می‌شوند .
The فکری که گاهی در افراد خلاق یافت می‌شود ممکن است بخشی از مقاومت در برابر فرهنگ‌پذیری باشد ، که ممکن است به عنوان تسلیم ماهیت اساسی منحصر به فرد فرد دیده شود . در حقیقت ، استقلال برای فرآیند خلاق حیاتی است ، در آن افراد خلاق اغلب می‌توانند تنها کار کنند و همچنین باید مایل به بیان ایده‌ها یا توسعه محصولاتی باشند که دیگران ممکن است به عنوان رادیکال درک کنند . با این حال باید خاطر نشان کرد که سبک زندگی nonconformist برای خلاقیت ضروری نیست ؛ در واقع ، بسیاری از افراد خلاق زندگی کاملا ً عادی دارند و استقلال خود را عمدتا ً در ایده‌های غیر متعارف خود بیان می‌کنند. ویژگی دیگری که در بین افراد خلاق رایج است همان درون‌گرایی است . در حالی که این به فقدان مهارت‌های اجتماعی اشاره نمی‌کند ، نشان می‌دهد که افراد خلاق تمایل دارند که انعکاسی و درونی باشند ؛ آن‌ها به شهود خود نگاه می‌کنند تا به تعامل با دیگران برای اطلاع‌رسانی به نگرش‌ها و پاسخ‌های آن‌ها .
یک ویژگی مهم سوم ترکیبی از حس کنجکاوی و مشکل است . به نظر می‌رسد که افراد خلاق نیاز به جستجوی نوآوری و توانایی برای ایجاد پرسش‌های منحصر به فرد دارند . به عنوان مثال ، روانشناسان آمریکایی ، رابرت Sternberg و تاد Lubart ویژگی‌های ترکیبی استقلال و حل مساله را به خرید پایین و فروش بالا در " بازار ایده‌ها " تشبیه کردند و این بدان معنی است که فرد خلاق یک نیاز منحصر به فرد را شناسایی می‌کند - شاید یک مشکل یا فرصتی که هیچ‌کس آن را تشخیص نمی‌دهد . این مرحله " خریدن " مرحله " پایین " است ، چرا که معمولا ً شامل رد کردن یک راه‌حل رایج و در آغوش گرفتن یک راه‌حل بی‌سابقه یا ایده‌ای است که هیچ ارز ندارد . هنگامی که افراد خلاق راه حلی بهتر پیدا می‌کنند ، سپس به سمت " فروش " دیگران در مفهوم عمل می‌کنند . این فرآیند را می‌توان در کار مخترعین ، مانند مارگارت نایت ، که تعدادی از وسایل خانگی و صنعتی ، ریموند کرزویل را طراحی کرد ، طراحی کرد ، که اختراعات متعدد آن‌ها شامل دستگاه‌های پزشکی ، سیستم‌های تصفیه آب ، و the ، یک صندلی چرخدار است .
هوش بالا در افراد خلاق رایج است ، با این حال ، در حالی که آن‌ها می‌توانند با مشکلات زندگی همانند هر کس دیگری برخورد کنند ، نیروی فکری آن‌ها به قیمت شهود و یا دیگر تاثیرات seemingly ظاهر نمی‌شود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.