دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

سنتی

جامع ترین سایت روانشناسی

سنتی

۷۹۶ بازديد
ماده
Substances چیزهایی هستند که پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهند . زمین ، هوا ، آتش و آب ، مواد نامزد در زمان‌های باستان هستند ؛ انرژی ، عناصر شیمیایی ، و ذرات زیر اتمی نمونه‌های معاصر هستند . از لحاظ تاریخی ، بسیاری از فلاسفه بر این باورند که ذهن شامل یک ماده خاص است که متفاوت از یک روش اساسی از مواد مادی است . با این حال ، این دیدگاه تا حد زیادی با ادعاهای معتدل دیگری که شامل دیگر دسته‌های متافیزیکی است که باید در زیر مورد بحث قرار گیرد ، جایگزین شده‌است .
شی
اشیا در وهله اول چیزی هستند که معمولا ً " اشیا " نامیده می‌شوند - میزه‌ای ، صندلی‌ها ، صخره‌ها ، سیارات ، ستارگان ، و بدن انسان و حیوانات ، در میان چیزهای دیگر . فیزیکدانان اغلب در مورد موضوعات "غیرقابل‌مشاهده " مانند مولکول‌ها ، اتم و ذرات زیر اتمی صحبت می‌کنند ؛ و روان شناسان اشیا غیرقابل‌مشاهده مانند هارد دیسک ، غریزه ، رد حافظه ، عزت‌نفس و superegos را در نظر گرفته‌اند . همه اینها اشیا در مفهوم فلسفی هستند . به ویژه مثال‌های مشکل‌آفرین ، که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند ، اشیا " ظاهری " مانند pains ، tickles ، و تصاویر ذهنی هستند .
چکیده و بتون
بیشتر اشیایی که فکر می‌کنند در جایی در فضا و زمان قرار دارند . فیلسوفان هر چیزی را که به طور بالقوه در مکان و زمان " بتن " قرار دارد فرا می‌خوانند ، اما برخی اشیا ظاهری نه در فضا و نه در زمان وجود دارند . به هر حال ، یک ریشه مربع مثبت نه عدد وجود دارد یعنی عدد سه ؛ در مقابل ، ریشه مربع مثبت -۱ وجود ندارد . اما ریشه دوم نه در هر بخش خاصی از فضا قرار ندارد . به نظر می‌رسد خارج از زمان وجود داشته باشد، نه وجود دارد و نه از آن بیرون می‌آید . اشیا این نوع " انتزاعی " خوانده می‌شوند .
برخی از پدیده‌های ذهنی به راحتی انتزاعی هستند - به عنوان مثال ، افکار و باورهایی که بین شهروندان امروزی پکن و شهروندان آتن باستان تقسیم شده‌اند . اما سایر پدیده‌های ذهنی به خصوص در این زمینه گیج‌کننده هستند . برای مثال ، برو توس ممکن بود پس از چاقو زدن ژولیوس سزار افکار پشیمانی داشته باشد ، و این افکار ممکن بود باعث شود که او سرخ شود . اما دقیقا ً کجا این افکار تاسف‌بار رخ داد تا آن‌ها بتوانند این اثر را داشته باشند ؟ آیا این معنی می‌دهد که آیا آن‌ها در نقطه‌ای یک میلیمتر از هیپوتالاموس "بروتوس " روی داده‌اند ؟ Sensations حتی از این هم عجیب‌تر هستند ، زیرا به نظر می‌رسد که در مکان‌های بسیار ویژه‌ای قرار دارند ، مانند زمانی که درد در ساعد چپ فرد احساس می‌کند . اما همانطور که در مورد سندرم پای فانتوم رخ می‌دهد ، فرد می‌تواند چنین دردی را بدون داشتن ساعد ثابت داشته باشد . و تصاویر ذهنی کاملا ً متناقض به نظر می‌رسند : افرادی که تصورات تصویری زنده دارند ممکن است تصاویری از یک گاو بر روی ماه داشته باشند ، به عنوان مثال ، اما هیچ‌کس تصور نمی‌کند که یک تصویر واقعی از این نوع در مغز کسی وجود دارد .
ویژگی‌ها و روابط
به نظر می‌رسد که اشیا دارای خواص هستند : یک توپ تنیس کروی و مبهم است ؛ یک توپ بیلیارد کروی و صاف است . برای تخمین اولیه ، یک ویژگی می‌تواند به عنوان چیزی که به وسیله آن بخش از یک جمله ساده که در زمانی که موضوع حکم حذف شود حذف شود ؛ بنابراین ، ویژگی بیان‌شده توسط یک توپ تنیس از یک توپ تنیس کروی است . همانطور که این نمونه‌ها نشان می‌دهند ، ملکی از قبیل sphericality را می‌توان توسط بسیاری از اشیا مختلف به اشتراک گذاشت ( به همین دلیل خواص به طور سنتی همگانی نامیده شده‌است ) . ویژگی‌های ذهنی ، از قبیل خودآگاه بودن و بودن در درد ، می‌تواند توسط بسیاری از مردم و حیوانات به اشتراک گذاشته شود - و بسیار جالب‌تر ، شاید هم توسط ماشین‌ها .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.