پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

زمینه

جامع ترین سایت روانشناسی

زمینه

۸۹۴ بازديد
هوش مصنوعی و هوش مصنوعی
اغلب گفته می‌شود که مردم نمی‌توانند کامپیوتر باشند چون در حالی که کامپیوترها برنامه‌ریزی شده‌اند تا فقط آنچه را که برنامه‌نویس به آن‌ها می‌گوید انجام دهند ، مردم می‌توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند . با این حال ، این مساله به معنای واقعی بودن ماشین‌های هوشمند است که اغلب با راه‌حل‌های خاص برای مشکلاتی که ممکن است به ذهن آن‌ها خطور نکرده باشند ( هیچ دلیلی وجود ندارد که آن‌ها برای شطرنج بازان خوب بازی کنند ) . علاوه بر این ، هر دلیلی برای فکر کردن وجود دارد که در برخی از سطوح ، انسان‌ها در واقع برنامه‌ریزی شده‌اند ، " به این معنی که به روش‌های خاص از طریق قانون اساسی فیزیکی آن‌ها ساختار یافته می‌شود . برای مثال ، نوام چامسکی ، زبان‌شناس آمریکایی ، بر روش‌های بسیار خاص تاکید کرده‌است که در آن مغز انسان‌ها ذاتا ً به دست آوردن ، در معرض قرار گرفتن در معرض داده‌های مرتبط ، تنها یک زیرمجموعه کوچک از تمام زبان‌های ممکن منطقی که داده‌ها با آن سازگار هستند .
سالن چینی سرل
در یک مقاله به طور گسترده تجدید چاپ شده، " ذهن‌های ، مغز ، و برنامه‌ها " ( ۱۹۸۰ ) ، سرل مدعی شد که فرآیندهای ذهنی نمی‌توانند شامل اجرای برنامه‌های رایانه‌ای از هر نوع باشند ، زیرا همیشه ممکن است که فرد دستورالعمل برنامه را بدون در نظر گرفتن فرآیند ذهنی هدف دنبال کند . او آزمایش فکری مردی را پیشنهاد کرد که در اتاقی که در آن جملات چینی را به عنوان " خروجی " در پاسخ به جملات چینی که با پیروی از قواعد یک برنامه برای درگیر شدن در یک مکالمه چینی دریافت می‌کند - - به طور مثال ، با استفاده از یک دفترچه راهنمای ساده . چنین فردی می‌تواند بدون داشتن کم‌ترین درکی از جملات چینی که دستکاری می‌کند ، از آزمون تورینگ زبان چینی استفاده کند . سرل به این نتیجه رسید که درک چینی‌ها نمی‌تواند مساله انجام محاسبات در مورد جملات چینی باشد و فرآیندهای ذهنی عمومی را نمی‌توان به محاسبات کاهش داد .
سرل ، جان : بحث در اتاق چینی
سرل ، جان : بحث در اتاق چینی
در مورد بحث اتاق چینی جان Searle's ، انتقاد از آزمون تورینگ ، بیاموزید .
دانشگاه آزاد
منتقدان سرل ادعا کرده‌اند که تجربه فکری وی از تعدادی مشکل رنج می‌برد که آن را به بحث ضعیف علیه CRTT تبدیل کرده‌است . مشکل اصلی ، طبق نظر آن‌ها این است که CRTT متعهد به آزمایش تورینگ behaviourist برای هوش نیست ، بنابراین لازم نیست اطلاعات را به دستگاهی که صرفا ً خروجی را در پاسخ به ورودی ارایه می‌دهد نسبت داد . به طور خاص ، به عنوان یک نظریه functionalist ، CRTT می‌تواند به طور منطقی به این امر نیاز داشته باشد که این دستگاه شامل پردازش داخلی بسیار بیشتری از دستی است که کتابچه مکالمه ساده چینی نیاز دارد . همچنین باید برنامه‌هایی برای دستور زبان چینی و ترجمه نظام‌مند کلمات و جملات چینی به کده‌ای خاص ( یا زبان تفکر ) استفاده شود که برای درک چینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد - به عنوان مثال آن‌هایی که درگیر ادراک ، حافظه ، استدلال و تصمیم‌گیری هستند . به منظور مثال سرل ، مشکل جدی تری برای CRTT وجود دارد ، طبق نظر حامیان این تئوری ، این مرد در اتاق باید برنامه‌هایی را برای طیف کامل فرایندهایی که CRTT برای مدل کردن پیشنهاد می‌کند ، دنبال کند . علاوه بر این ، نمایش در زیر سیستم‌های مختلف به طور حتم باید در انواع ارتباط با پدیده‌های خارجی پیشنهاد شده توسط تیوری های intentionality که در بالا ذکر شد ، قرار گیرد . ( سرل حق دارد نگران این باشد که معنی از کجا می‌آید اما اشتباه است که پیشنهادها مختلف در این زمینه را نادیده بگیرد ).
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.