چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دعوتها

جامع ترین سایت روانشناسی

دعوتها

۸۸۶ بازديد
سیمون و آلن عاشق و ضمیمه‌ها از مفهوم سلسله‌مراتب " عادت - خانواده " را به نامه‌ای ایروینگ و دانیال e . سلام .
همچنین مهم است که مولفه‌های اساسی فرآیند تفکر , رویدادهایی که آن را در جهت‌های مختلف حرکت می‌دهند , کلمات , تصاویر , یا دیگر نمادهایی هستند که نماینده موقعیت‌های محرک هستند ; بلکه عملیاتی هستند که باعث می‌شوند هر یک از این نمایش‌های با محدودیت‌های اعمال‌شده توسط مشکل یا هدف لحظه , موفق شوند . به عبارت دیگر , تفکر هدایت‌شده می‌تواند تنها با عبور یک سلسله منظم از " گام‌های مشروع " به یک راه‌حل برسد . " این مراحل ممکن است نمایش تغییرات فیزیکوشیمیایی فروش , تغییرات فرمول‌های منطقی یا ریاضی باشد که با قوانین استنتاج و یا حرکت‌های قانونی در یک بازی شطرنج اجازه داده می‌شوند . این مفهوم از آموزش تفکر به عنوان دنباله‌ای از تبدیلات شدید کنترل‌شده با استدلال‌های نظری " پیاژه " و " پیاژه " , نتایج آزمایش‌های وورتسبورگ , و درس‌های شبیه‌سازی کامپیوتری تقویت شده‌است .
در اوایل قرن بیستم , پزشک فرانسوی ادوار تجاری و فیلسوف آمریکایی جان دیویی هر دو پیشنهاد کردند که تفکر هدایت‌شده با " آزمون و خطا ضمنی " ادامه یابد . " یعنی شبیه فرایندی است که در آن حیوانات آزمایشگاهی با یک وضعیت مشکل جدید مواجه می‌شوند , یک پاسخ را پس از دیگری امتحان می‌کنند تا اینکه دیر یا زود به پاسخی برسند که منجر به موفقیت می‌شود . به هر حال , گفته می‌شد که تلاش برای گرفتن شکل پاسخ‌های داخلی ( تصور یا تصور دوره‌های عملی , جهت جستجوی نمادین ) ; زمانی به دست می‌آید که یک رشته تفکر که یک راه‌حل را تشکیل می‌دهد , می‌تواند بدون نیاز به اجرا از طریق عمل و نمونه‌برداری از پیامدهای خارجی شناسایی شود . این نظریه , که در میان دانشمندان و دانشمندان رواج داشت , به طور محکم با مکتب گشتالت مخالف بود , که نظریه بینش او بر کشف یک راه‌حل به عنوان یک کل و در یک فلاش تاکید کرد .
با این حال , واگرایی میان این نظریه‌ها به معنای دوگانگی اشتباه است . پروتکل‌های آزمایش‌ها شامپانزه " کوهلر " و تجربیات نسبتا ً مشابهی که بعدا ً تحت حمایت پاول اوف انجام شد نشان می‌دهند که بینش به طور معمول پیش از یک دوره از تلاش‌های گمراه شده در راه حلی که در نهایت رها شده , مقدم است . از سوی دیگر , حتی رفتار آزمون و خطا یک حیوان در یک شرایط یادگیری انتخابی ساده شامل یک نمونه‌گیری کاملا ً کور و تصادفی از رفتار یادگیرنده نیست . بلکه این شامل پاسخ‌هایی است که اگر شرایط کمی متفاوت بوده‌است , ممکن است موفقیت‌آمیز باشد .
سیمون , سیمون و دانشمند کامپیوتر آمریکایی جی . کلی فورد در شبیه‌سازی کامپیوتری خود , از آنچه که آن‌ها " ابتکارات " می‌نامند , اشاره کرد . " تعداد زیادی از احتمالات ممکن است مورد بررسی قرار گیرند , اما جستجو با روش ابتکاری به گونه‌ای سازماندهی شده‌است که جهت‌های به احتمال زیاد منجر به موفقیت شوند . یعنی اطمینان از اینکه یک راه‌حل در یک زمان معقول اتفاق می‌افتد , قطعا ً بسیار سریع‌تر از شکار تصادفی , شامل فرزند خواندگی متوالی و عقب کار از هدف نهایی ( فرمول ثابت می‌شود ) .
جنبه‌های انگیزشی تفکر
مشکل باید برداشته شود و نقطه‌ای که در آن جستجو برای یافتن یک راه‌حل آغاز می‌شود , معمولا ً توسط محقق برای شرکت در یک آزمایش در مورد تفکر ( یا توسط برنامه‌نویس کامپیوتر ) تجویز می‌شود . بنابراین , تکنیک‌های متداول پرسشگری در روان‌شناسی تفکر , غفلت از جنبه‌های انگیزشی تفکر را دعوت کرده‌اند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.