پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بدیهی

جامع ترین سایت روانشناسی

بدیهی

۸۸۵ بازديد
این یک نمونه از مساله کلی است که قبلا ً به پر کردن شکاف توضیحی بین مساله فیزیکی و ارادی - مشکل پاسخ به چالشی که در پایان‌نامه برنتانو مطرح شده‌بود ، اشاره کرد . تاکنون هیچ طرح کافی از راه دور صورت نگرفته است، اما دو استراتژی پژوهشی جدی وجود دارد که به روش‌های مختلف توسط فیلسوفان مختلف دنبال شده‌اند . با الهام از دیدگاه " استفاده از اصطلاح " از طریق ویتگنشتاین ، بلاک Ned و کریستوفر Peacocke نظریه‌های " internalist " را توسعه دادند که در آن معنا توسط برخی از ویژگی‌های نقش علی نماد در مغز ایجاد می‌شود ، به ویژه the که در آن‌ها شکل می‌گیرد . برای مثال ، ممکن است که تفسیر معنای " bachelor " باشد که به نمادی متصل شود که معنای آن " مجرد " باشد . دیگر فلاسفه ، مانند فرد Dretske ، رابرت Stalnaker و Fodor ، نظریه‌های " externalist " را مطرح کرده‌اند که در آن معنای یک نماد در مغز به وسیله روابط علی مختلف بین نماد و پدیده در دنیای خارجی که نشان‌دهنده آن است ، شکل می‌گیرد . برای مثال ، نماد W ممکن است نشاندهنده آب به واسطه برخی از روابط علی و covariational باشد که از آب واقعی در جهان برخوردار است : تحت شرایط مناسب ، آب واقعی باعث می‌شود که یک نشانه الکترونیکی از W در مغز ظاهر شود . متناوبا ، شاید the W در مغز در حضور آب حقیقی زمانی که اجداد دور یک موجود با یک مزیت تکاملی را فراهم کردند ، همان طور که در کار روت Millikan و کارن Neander پیشنهاد شده بود. بحث‌های بسیار غنی و ظریفی از این موضوع وجود دارد که آیا محتوای تفکر سیستمی ( یک انسان یا یک حیوان ) باید " به طور گسترده " مشخص شود ، مانند کار تایلر burge ، یا فقط " به سختی ، " به طور مستقل از هر محیطی ، مانند کار گابریل Segal .
اعتراضات و اعتراضات
تعدادی از objections سطوح مختلف پیچیدگی در مقابله با CRTT ها صورت‌گرفته است .
Introspection
یک انتقاد زمانی رایج این بود که تجربیات introspective مردم از تفکر آن‌ها چیزی شبیه فرآیندهای محاسباتی نیست که CRTT پیشنهاد می‌کند بنیادی برای تفکر انسان هستند . با این حال ، مانند اغلب نظریه‌های روانشناسی مدرن ، چون حداقل زمان فروید ، CRTT ادعا نمی‌کند که زندگی روانشناسی یک فرد چگونه به او می‌رسد ، و کاملا ً با این حس سازگار است که بسیاری از مردم دارند که در کلمات بلکه در تصاویر ، نقشه‌ها و یا انواع مختلف احساسات جسمی فکر می‌کنند . CRTT صرفا ً یک ادعا در مورد فرایندهای اساسی در مغز است ، ظاهر سطحی که می‌تواند به اندازه ظاهر یک تصویر بر روی یک صفحه نمایش داده شود می‌تواند از کارکرده‌ای داخلی یک کامپیوتر باشد .
Homunculi
ایراد مکرر دیگر در مقابل تیوری هایی مانند CRTT ، که در اصل توسط ویتگنشتاین و Ryle بیان شد ، این است که آن‌ها صرفا ً مشکلاتی را که باید حل شوند ، مانند قوانین زیر و یا مقایسه یک چیز با دیگری - که به نظر می‌رسد نیاز به نوعی اطلاعاتی دارد که نظریه باید توضیح دهد . یک راه دیگر برای فرموله کردن این انتقاد این است که بگوییم که نظریه‌های محاسباتی به نظر می‌رسد که به وجود ذهن " homunculi " یا " مردان کوچک " متعهد هستند تا فرآیندهایی را که آن‌ها قیاس می‌کنند ، انجام دهند .
این ایراد ممکن است یک مشکل برای یک نظریه مانند فروید باشد ، که entities مانند ابرمن و فرآیندهایی همچون سرکوبی ناخودآگاه امیال را فرض می‌کند . با این حال ، این یک مشکل نیست ، زیرا ایده اصلی در پشت توسعه نظریه ، توصیف Turing از محاسبات از نظر گام‌های مکانیکی یک ماشین تورینگ است . این گام‌ها ، مانند رفتن به سمت چپ یا راست یک سلول در یک زمان ، بسیار ساده و " احمقانه " هستند که به صورت بدیهی می‌تواند بدون نیاز به هیچ اطلاعاتی اجرا شود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.