جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

نوسان

جامع ترین سایت روانشناسی

نوسان

۸۰۸ بازديد
در قرن چهارم ، از هشتم تا دوازدهم ماه ، کودک شروع به هماهنگ کردن اقدامات خود برای رسیدن به یک هدف خارجی می‌کند ؛ او شروع به حل مشکلات ساده می‌کند و بر روی اقداماتی که قبلا ً بر او مسلط شده‌است تمرکز می‌کند .
برای مثال ، او ممکن است به عمد یک بالش برای به دست آوردن یک اسباب‌بازی پنهان در پشت آن بزند . در طول قرن پنجم ، کودک در طول ۱۲ تا ۱۸ ماهگی شروع به اختراع طرح‌های sensorimotor جدید به شکلی از آزمایش‌ها آزمون و خطا می‌کند . او ممکن است اقدامات خود را به سمت هدفی مشابه تغییر دهد یا برای رسیدن به یک هدف خاص تلاش کند . برای مثال ، اگر متوجه شود که دست او به تنهایی کافی نیست ، ممکن است از یک چوب برای بازیابی توپی که در زیر مبل غلت می‌خورد استفاده کند . در the نهایی کودکی که در حدود ۱۸ ماه به دست می‌آید ، کودک شروع به تلاش برای حل مشکلات با تصور ذهنی رویدادها و پیامدها به جای آزمایش ساده فیزیکی و خطا می‌کند .
در نتیجه اقدامات کودک به تدریج توجه بیشتری را نشان داده‌اند ، و شکل ابتدایی نمایش را توسعه داده‌است که Piaget به عنوان نوعی از تصاویر ذهنی تعریف شده‌است که می‌تواند برای حل یک مشکل و یا به دست آوردن هدفی که کودک از آن استفاده نمی‌کند ، استفاده شود . بخش مهمی از پیشرفت کودک در سال اول او ، کسب چیزی است که Piaget آن را " دوام جسمی " می‌نامد - یعنی توانایی برخورد اشیا به عنوان موجودیت‌های دائم . به گفته Piaget ، نوزاد به تدریج یاد می‌گیرد که اشیا حتی زمانی که دیگر مورد نظر نیستند نیز وجود دارند . کودکان کوچک‌تر از شش ماه رفتار نمی‌کنند ، گویی اشیایی که از دید خارج می‌شوند ، به وجود خود ادامه می‌دهند ؛ ممکن است برای چیزی که می‌بینند چیزی بردارند ، اما زمانی که اشیا از دید خارج شوند ، تمام توجه خود را از دست می‌دهند . با این حال ، نوزادان نه ماه و یا مسن‌تر به اشیایی که از دید پنهان می‌شوند ، دسترسی پیدا می‌کنند . کودکانی که ۱۲ تا ۱۸ ماه سن دارند ممکن است حتی به دنبال چیزهایی بگردند که خودشان شاهد پنهان شدن نبوده و نشان می‌دهند که قادر به درک این اشیا هستند . یک اسباب‌بازی که در یک جعبه قرار داده‌شده را نشان دهید ، هر دو را تحت پوشش قرار دهید ، و سپس جعبه را بردارید ؛ کودک زیر پوشش جستجو خواهد کرد ، طوری که انگار محل اسباب‌بازی را درک می‌کند .
vocalizations
اول از دو صدای اصلی که توسط نوزادان انجام می‌شود شامل تمام کسانی است که به گریه کردن مربوط می‌شوند ؛ اینها حتی در هنگام تولد نیز وجود دارند . مقوله دوم ، که به عنوان cooing توصیف می‌شود ، در حدود هشت هفته پدیدار می‌شود و شامل صداهایی است که پیشرفت می‌کنند و در نهایت بخشی از یک سخنرانی معنی‌دار می‌شوند . تقریبا ً همه کودکان در دوران کودکی به حرف زدن می‌پردازند و هیچ رابطه‌ای بین میزان وراجی در طول شش ماه اول و میزان یا کیفیت گفتار ایجاد شده توسط یک کودک در سن دو سالگی برقرار نشده است . نوزاد در نوزاد اغلب با فعالیت موتور همراه می‌شود و معمولا ً وقتی اتفاق می‌افتد که کودک از چیزی که می‌بیند یا می‌شنود به هیجان می‌آید . تاثیرات محیطی که معمولا ً در طول دو ماه اول زندگی پس از پس از زایمان ، به طور عادی تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرند ، یعنی در طول دو ماه اول زندگی پس از زایمان ، the بچه‌های ناشنوا که برای والدین ناشنوا متولد می‌شوند ، از والدینی که برای شنیدن والدین متولد می‌شوند ، غیرقابل‌تشخیص هستند . تاثیرات محیطی بر روی تنوع و فراوانی صداهای نوزاد پس از حدود هشت هفته به طور واضح واضح‌تر می‌شود . استفاده از کلمات معنی‌دار با حرف زدن ساده متفاوت است در این سخنرانی در درجه اول به دستیابی به اهداف کمک می‌کند ، به جای آن که به سادگی منعکس‌کننده هیجان باشد .
رشد و رشد فیزیکی
رشد سریع بدن و مغز کودک با رشد سریع بدن و مغز مشخص می‌شود : کودکان سالم ، خوب تغذیه شده ، حدود ۲۰۰ درصد رشد بین تولد و یک سال را تجربه می‌کنند . هر نوزاد سالم و سالم از طریق یک رشته از رشد حرکتی که به طور خودکار رخ می‌دهد و نیاز به آموزش ویژه ندارد ، پیش می‌رود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.