دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

مساله

جامع ترین سایت روانشناسی

مساله

۸۸۷ بازديد
به طور خلاصه ، حیوانات زمانی که توزیع منابع و چگالی رقبا از نظر اقتصادی برای آن‌ها سودمند باشد ، از خاک دفاع می‌کنند ، اما هنگامی که این توقف متوقف می‌شود ، case.This می‌تواند به وضوح در زمینه مناطق تغذیه دیده شود ، جایی که منافع به‌دست‌آمده از مالکیت ( انرژی گرفته در ) به طور گسترده همان ارز را به عنوان هزینه‌های دفاع از خود نشان می‌دهد ( انرژی صرف شده‌است ) .
گراف‌های ساده نشان‌داده‌شده در شکل ، هزینه‌ها و مزایای دفاع از قلمرو اندازه‌های مختلف را نشان می‌دهند . این مدل فرض می‌کند که هزینه‌های پر انرژی مبارزه به صورت نمایی با اندازه منطقه افزایش می‌یابد ، چرا که محدوده دفاع از قلمرو دایره‌ای به عنوان میدان شعاع آن افزایش می‌یابد . همچنین فرض بر این است که منافع به‌دست‌آمده در اندازه‌های بزرگ‌تر قلمرو ، به این دلیل است که بیش‌ترین میزان تغذیه وجود دارد که در آن حیوانات قادر به استفاده از غذای بیشتر نیستند . ( مدل‌های دیگر اشکال مختلفی برای این دو منحنی فرض می‌کنند ، بنابراین پیش‌بینی‌ها را تغییر می‌دهند) سود خالص ( یا هزینه ) برای هر اندازه قلمرویی با فاصله بین هزینه و منحنی‌های سود اندازه‌گیری می‌شود ، همانطور که در شکل نشان‌داده شده‌است . اندازه ناحیه بهینه یکی از حداکثر فاصله بین منحنی‌های هزینه و سود می‌باشد که بیش‌ترین سود خالص را نشان می‌دهد . نمودار A نشان می‌دهد که افزایش چگالی مواد غذایی در دسترس ( از B۱ به B۲ ) اندازه قلمرو بهینه را به سمت چپ منتقل می‌کند ، که به این معنی است که صاحبان باید اندازه قلمرو خود را کاهش دهند . بنابراین ، مدل پیش‌بینی می‌کند که باید کاهش اندازه قلمرو در پاسخ به افزایش دسترسی به غذا در درون آن وجود داشته باشد - یک پیش‌بینی نشان‌داده شده‌است که برای گونه‌ها از limpets تا قزل‌آلا ، hummingbirds ، و سنجاب‌ها صادق است . از سوی دیگر ، هزینه دفاع از قلمرو یک اندازه مشخص می‌تواند تغییر کند؛ برای مثال ، ممکن است تعداد افرادی که برای یک قسمت داده‌شده رقابت می‌کنند ، افزایش یابد .
یک آنالیز هزینه - سود برای رفتار قلمرویی . متن را ببینید .
یک آنالیز هزینه - سود برای رفتار قلمرویی . متن را ببینید .
Encyclopaedia Britannica ، Inc.
نمودار B در شکل نشان می‌دهد که اندازه یک قلمرو که منافع مالکیت بر هزینه‌های دفاعی بیشتر باشد ( به عنوان مثال ، سود خالص ) با افزایش هزینه دفاع ارضی از C۱ تا C۲ ، کوچک‌تر می‌شود . سرانجام ، منطقه‌ای از هر اندازه از نظر اقتصادی قابل دفاع نیست ( یعنی ، هنگامی که C۲ به C۳ افزایش می‌یابد ) . بنابراین ، مدل پیش‌بینی می‌کند که دفاع ارضی باید زمانی که یک سطح مشخص از هزینه فراتر رفته‌است ، رها شود . چنین اثری برای انواعی از گونه‌های حیوانی ، از جمله مهاجرت sunbirds ، دفاع از تکه‌های گل غنی از شهد و ماهی‌های salmonid برای دفاع از محل‌های تغذیه در جریان توصیف شده‌است .
نظریه بازی : مدل شاهین - قمری
تاثیر افزایش چگالی رقیب بر دفاع ارضی نشان می‌دهد که پیامدهای تناسب برای فرد رفتار کردن به یک روش خاص بستگی به حضور و فعالیت سایر حیوانات از یک گونه دارد . این روابط با مدل‌های مبتنی بر نظریه بازی مورد بررسی قرار می‌گیرند ، که به خصوص در توضیح اینکه چرا بسیاری از دعواها به جای حملات همه‌جانبه با نمایش و تهدید حل می‌شوند ، موثر بوده‌اند . یک مدل تئوری بازی ، مانند مدل معروف شاهین - قمری که در سال ۱۹۷۳ توسط جان Maynard اسمیت ، زیست‌شناس انگلیسی و جورج پرایس ، زیست‌شناس آمریکایی فرموله شد ، با تعریف مجموعه‌ای از گزینه‌های رفتاری یا استراتژی‌های انتخاب‌شده برای برجسته کردن مساله در مساله آغاز می‌شود . در مورد قمری - قمری ، هدف درک وضوح تعارض با جنگ‌های معمولی است . این مدل با مشخص کردن حیوانات به عنوان همیشه با استفاده از نمایشگر ( کبوتران ) شروع می‌شود و یا همیشه مستقیما ً به حملات افزایش‌یافته ( بازها ) می‌پردازد . گام بعدی مشخص کردن یک مجموعه از فرضیات در مورد چگونگی حل این مساله است .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.