شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

قشر

جامع ترین سایت روانشناسی

قشر

۷۹۷ بازديد
علاوه بر آن ، کودکان فعالیت بیشتری از قشر رویی مغز را در سمت راست مغز نشان می‌دهند ، در حالی که کودکان بی‌پروا فعالیت بیشتری از قشر مغز را در سمت چپ نشان می‌دهند .
این دو پروفایل به طور متوسط از دوره دوم تا هشتم ثابت هستند ؛ مطالعات نشان می‌دهند که حدود نیمی از آن کودکان زیر دو سال که هنوز خجالتی هستند ، درون‌گرا بوده و در سن ۸ سالگی از نظر احساسی مهار شده‌اند ، در حالی که حدود سه چهارم از آن کودکان که به عنوان فرد سازگار طبقه‌بندی می‌شوند اجتماعی ، اجتماعی و از نظر احساسی باقی مانده‌اند .
رشد در دوران کودکی:
زبان
ظرفیت زبان معمولا ً به زودی پس از اولین سال تولد پدیدار می‌شود و در طول سال دوم پیشرفت عظیمی در این زمینه ایجاد می‌کنند . زبان شکلی نمادین از ارتباط است که شامل یک سو ، درک کلمات و جملات و از طرف دیگر ، بیان احساسات ، افکار و ایده‌ها است . واحدهای اصلی زبان آوا ، تکواژ ، و کلمات هستند . Phonemes صداهای اصلی هستند که برای ایجاد کلمات با هم ترکیب می‌شوند ؛ بیشتر زبان‌ها در حدود ۳۰ واج دارند که تقریبا ً با صداهای حروف گفتاری در الفبای متفاوت هستند . با اینکه نوزادان یک ماهه می‌توانند بین بخش‌های مختلف تمایز قایل شوند ، اما خود قادر به تولید آن‌ها نیستند . با این حال ، در ۴ تا ۶ ماهگی ، نوزادان معمولا ً عناصر vowellike را در vocalizations خود بیان می‌کنند و تا ۱۱ تا ۱۲ ماهگی ، آن‌ها جمله " دادا " و " مامان " را تولید می‌کنند .
تقریبا همه کودکان چند ماه قبل از این که اولین کلمات معنی‌دار خود را بیان کنند , شروع به درک برخی از کلمات می‌کنند . در حقیقت , یک تا سه سال به طور معمول پنج برابر بیشتر از کلمات را درک می‌کنند همانطور که در صحبت‌های روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند . نوزاد به طور متوسط تا 14 - 14 ماهگی نخستین کلمات خود را بیان می‌کند; اینها عموما برچسب‌های ساده‌ای برای افراد , اشیا , یا کارها هستند . به طور مثال , " mommy " , " بله " , " نه " و " سگ " , او یک دایره لغات در حدود 50 کلمه دارد . حتی کلماتی که او از آن‌ها استفاده می‌کند ممکن است در تمام مدت محکومیت بماند . در نتیجه کلمه " خوردن " ممکن است نشان دهد که آیا می‌توانم الان غذا بخورم ? این کودک به زودی شروع به استفاده از ترکیبات دو کلمه برای ایجاد درخواست‌های ساده یا برای توصیف محیط می‌کند : " soup " , " مامان رفت " , این عبارات ساده نسخه‌های abbreviated از جملات بزرگسالان هستند . " تبدیل شدن به توپ می‌شود ? " جمله " این توپ " به آن توپ تبدیل می‌شود و این ترکیبات دو کلمه اولیه شامل اسم‌ها , افعال , و چند صفت هستند . مواد ( a , a , ) , conjunctions ( و , ) , و prepositions ( در , زیر ) تقریبا به طور کامل در این مرحله غایب هستند . در ارتباط telegraphic , کودکان معمولا فاعل , مفعول و فعل را به ترتیبی که در محدوده وسیعی از زبان مادری خود صحیح است قرار می‌دهند . برای مثال , یک کودک آمریکایی می‌گوید که " توپ می‌خواهد " به جای " توپ " برای جمله " من توپ را می‌خواهم " .
در چند ماه قبل از دومین روز تولد کودک , یک افزایش عمده در اندازه واژگان او و در انواع ترکیب دو و سه کلمه وجود دارد . به مدت دو سال , واژگان درک شده کودک شامل میانگین حدود 270 کلمه می‌شود . تا پایان سال دوم , او interrogatives مانند " کجا " , " چه کسی " و " چه " , و " چه " و " چه " و " در اینجا " و یا " در اینجا " و یا " در اینجا " و یا " در " " و " در " پشت " درک می‌کند و دارای یک دایره لغات بالغ بر 1000 کلمه است .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.