سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

رشد

جامع ترین سایت روانشناسی

رشد

۷۹۵ بازديد
رشد در Adolescence
Adolescence ممکن است به عنوان یک دوره در طول عمر تعریف شود وقتی که بیشتر ویژگی‌های یک فرد از چیزی که معمولا ً کودکانه تلقی می‌شود در حال تغییر است . تغییرات در بدن به راحتی قابل‌مشاهده هستند ، اما دیگر ویژگی‌های کم‌تر و قطعی از قبیل افکار ، رفتار و روابط اجتماعی نیز اساسا ً در طول این دوره تغییر می‌کنند . نرخ چنین تغییراتی با فرد و مشخصه خاص فرق می‌کند .
جنبه‌های فیزیولوژیکی
تغییرات فیزیکی و فیزیولوژیکی بلوغ به صورت یکنواخت پیش نمی‌روند ؛ با این حال ، توالی عمومی برای این تغییرات برای بسیاری از مردم اعمال می‌شود . صحبت از مراحلی از تغییرات بدنی در دوره نوجوانی به منظور کشیدن تمایزات مهم در درجات مختلف و انواع تغییر مفید است . تغییرات bodily بر ارتفاع ، وزن ، چربی و ماهیچه ، ترشحات glandular و ویژگی‌های جنسی تاثیر می‌گذارد . وقتی برخی از این تغییرات آغاز شده‌اند ، اما اغلب اتفاق می‌افتد ، فرد گفته می‌شود که در مرحله prepubescent قرار دارد . وقتی بیشتر آن تغییرات بدنی که در نهایت اجرا می‌شوند ، فرد در مرحله pubescent قرار می‌گیرد . در نهایت ، هنگامی که بیشتر این تغییرات بدنی در حال حاضر رخ داده‌است ، فرد در مرحله postpubescent قرار دارد ؛ این دوره زمانی پایان می‌یابد که تمام تغییرات بدنی مربوط به دوره نوجوانی تکمیل شوند .
تغییرات بدنی نوجوانی به خصوصیات جنسی اولیه و دوم مربوط می‌شود . ویژگی‌های جنسی اولیه در هنگام تولد وجود دارند و اندام‌های جنسی خارجی و خارجی ( به عنوان مثال ، آلت تناسلی مردانه در مردان و مهبل و تخمدان‌ها را در ماده‌ها ) تشکیل می‌دهند . ویژگی‌های جنسی ثانویه آن‌هایی هستند که از طریق فازه‌ای postpubescent ( به عنوان مثال ، سینه‌ها در ماده و موی صورت در مردان ) پدیدار می‌شوند .
چندین تغییر فیزیکی مهم به طور خاص در هر سه دوره که بلوغ فیزیکی بلوغ را مشخص می‌کنند رخ می‌دهد . دوره of با اولین نشانه‌های بلوغ جنسی آغاز می‌شود . آن با ظهور اولیه موهای عمومی تمام می‌شود . در مردان ، بزرگ شدن the ، بزرگ شدن و سرخ کردن کیسه scrotal و افزایش طول و محیط آلت تناسلی وجود دارد . این تغییرات شامل خصوصیات جنسی اولیه می‌شوند . تا آنجا که ویژگی‌های جنسی ثانویه مورد توجه هستند ، هیچ موی عمومی واقعی در این مرحله وجود ندارد ، اگر چه پایین بودن ممکن است وجود داشته باشد . در زنان ، تغییرات prepubescent معمولا ً به طور متوسط دو سال زودتر از مردان را آغاز می‌کنند . اولین پدیده رشد زنان در این دوره بزرگ شدن تخمدان‌ها و رسیدن of است . در مقایسه با مردان ، این تغییرات در خصوصیات جنسی اولیه قابل‌مشاهده نیستند . با این حال ، تغییرات مربوط به ویژگی‌های جنسی ثانویه را می‌توان مشاهده کرد ( به عنوان مثال گرد کردن مفصل ران و اولین مرحله رشد سینه ) . دومی با ارتفاع نوک پستان اطراف نوک پستان ، که رشد conelike کوچکی به نام غنچه سینه را تولید می‌کند ، شروع می‌شود . همانند مرد ، هیچ موی عمومی واقعی وجود ندارد ، اگر چه پایین بودن ممکن است وجود داشته باشد .
ظهور of در هر دو جنس با ظاهر موی عمومی رخ می‌دهد و این دوره زمانی پایان می‌یابد که توسعه موهای عمومی کامل شود . سرعت اوج رشد در ارتفاع و وزن نیز در طول این مرحله رخ می‌دهد . این جهش به اصطلاح رشد رشد در حدود دو سال قبل در زنان نسبت به مردان رخ می‌دهد . تغییر مهم دیگر of در ماده menarche یا آغاز قاعدگی است که در حدود ۱۸ ماه بعد از حداکثر رشد جهش رشد رخ می‌دهد و معمولا ً توسط تخمک‌گذاری همراه نمی‌شود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.