جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

جفت

جامع ترین سایت روانشناسی

جفت

۸۷۴ بازديد
جفتگیری
عمل کلی مایه تلقیح در بخش قدامی هیپوتالاموس و ناحیه سپتوم میانی تشکیل می‌شود . در نر , نعوظ و انزال منی در این ناحیه تنظیم می‌شود که در مجاورت منطقه‌ای است که ادرار را کنترل می‌کند . در شرایط عادی , نورونی که رفتار جفتگیری را سازماندهی می‌کند , تنها زمانی انجام می‌دهند که هورمون‌های مربوطه را در خون خود دریافت کنند . اما زمانی که ناحیه سپتوم بینی در بیماران خودآگاه تحریک می‌شود , احساسات و افکار جنسی تولید می‌شوند .
تفاوت‌های آشکاری بین جنس نر و ماده در هسته‌های سیستم عصبی مرکزی وجود دارد . این تفاوت‌ها نوعی دوشکلی جنسی هستند .
سازگاری , در روان‌شناسی , فرآیند رفتاری که انسان و دیگر حیوانات در میان نیازهای مختلف و یا بین نیازها و موانع محیط خود تعادل برقرار می‌کنند . توالی تنظیمات زمانی آغاز می‌شود که نیاز به احساس و زمانی که ارضا شود پایان می‌یابد . برای مثال , افراد گرسنه از حالت فیزیولوژیک خود برای یافتن غذا تحریک می‌شوند . وقتی آن‌ها غذا می‌خورند , آن‌ها شرایط برانگیزاننده را که آن‌ها را به فعالیت واداشته است , کاهش می‌دهند و در نتیجه به این نیاز خاص سازگار می‌شوند .
به طور کلی , فرآیند تعدیل شامل چهار بخش است : ( 1 - 2 ) یک نیاز یا انگیزه به شکل یک محرک دائمی قوی , ( الف ) فعالیت متنوع , یا رفتار اکتشافی همراه با حل مساله , و ( ب .
تنظیمات اجتماعی و فرهنگی شبیه تنظیمات فیزیولوژیکی هستند . مردم سعی دارند در محیط اطرافشان راحت باشند و نیازهای روانی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی که در آن زندگی می‌کنند تامین کنند . زمانی که نیاز به وجود می‌آید , به ویژه در محیط جدید یا تغییریافته , این افراد فعالیت بین فردی را نشان می‌دهند که این نیازها را برآورده می‌کند . به این ترتیب , مردم آشنایی و راحتی خود را با محیط خود افزایش می‌دهند و انتظار دارند که نیازهای آن‌ها در آینده از طریق شبکه‌های اجتماعی شان برآورده شود . مشکلات در سازگاری اجتماعی و فرهنگی ممکن است با اضطراب یا افسردگی همراه باشد .
روان‌شناسی:
یکی از مکاتب نظریه‌پردازان فرض کرده‌است که علل اصلی جنگ را می‌توان در طبیعت روانشناختی انسان یافت . این رویکردهای روان‌شناسی از کل , اغلب صرفا ً اظهارات شهودی در مورد طبیعت انسان به تحلیل‌های پیچیده با استفاده از مفاهیم و تکنیک‌های روان‌شناسی مدرن هستند. مقوله اول شامل طیف گسترده‌ای از آموزه ‌های اخلاقی و فلسفی و بینش , از جمله آثار آگوستین آگوستین و فیلسوف هلندی قرن بیست و یکم است .
بندیکت د اسپینوزا , نقاشی توسط یک هنرمند گمنام , به ولفنبوتل , ولفنبوتل .
گتی ایماژ - تصاویر میراث / سن
نویسندگان معاصر با بهره‌گیری از رویکردهای روانشناختی بر اهمیت مجموعه‌های روان‌شناسی و یا مجموعه‌های غلط و کلیشه‌ای تاکید دارند که توسط تصمیم گیرندگان کشورهای دیگر و رهبرانشان گرفته شده‌است . برخی روانشناسان یک تهاجم ذاتی را در انسان فرض می‌کنند . دیگران بر افکار عمومی و تاثیر آن , به ویژه در زمان تنش , متمرکز هستند . سایرین بر اهمیت تصمیم گیران و نیاز به انتخاب و آموزش دقیق آن‌ها تاکید می‌کنند . بیشتر بر این باورند که بهبود سازگاری اجتماعی افراد , سرخوردگی , ناامنی و ترس را کاهش می‌دهد و احتمال جنگ را کاهش می‌دهد . همه آن‌ها به اهمیت تحقیق و آموزش اعتقاد دارند . اما محدودیت‌های این روش‌ها از عمومیت بسیار آن‌ها سرچشمه می‌گیرد . هم چنین , چه فرضیات روانی در مورد ماهیت انسان خوش‌بین یا بدبین باشند , نمی ‌توان تاثیر آن را بر رفتار انسانی نهاده‌ای اجتماعی و سیاسی نادیده گرفت .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.