شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تولد

جامع ترین سایت روانشناسی

تولد

۸۹۵ بازديد
نوزاد تازه متولد شده
در تعریف ، کودکی دوره زندگی بین تولد و فراگیری زبان در حدود یک تا دو سال بعد است . متوسط نوزاد به طور متوسط ۳.۴ کیلوگرم ( ۷.۵ پوند ) است و در حدود ۵۱ سانتی متر طول دارد ؛ به طور کلی پسران کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از دختران هستند . ( دوره نوزاد شامل پنج تا هفت روز اول است ، که نوزاد معمولا ً در طول ماه اول خود را برای مدت ۱۶ تا ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند . با این حال کل زمان صرف‌شده برای خوابیدن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، با این حال ، در طول دو سال به ۹ تا ۱۲ ساعت در روز ، و با توقف of شبانه و خواب بعدازظهر ، خواب در یک دوره طولانی شبانه متمرکز می‌شود . Newborns زمان زیادی را در خواب فعال صرف می‌کنند ( در طی آن حرکات چشم سریع ) در خواب آرام رخ می‌دهد ، اما در ماه سوم آن‌ها دو برابر بیشتر در خواب فعال می‌مانند و این روند ( با سرعت بسیار کمتری ) به بزرگسالی ادامه می‌دهد .
پناهنده با نوزاد : تایلند
پناهنده با نوزاد : تایلند
پرستاری یک نوزاد در حال مراقبت از نوزاد است در حالی که فشار خون mother's در کلینیک " مای تائو " در شهر Mae در ایالت Tak تایلند کنترل می‌شود .
باربارا والتون - EPA / Landov
در هنگام تولد نوزاد مجموعه‌ای از واکنش‌های موروثی را به نمایش می‌گذارد که برخی از آن‌ها زنده ماندن او را انجام می‌دهند . یک نوزاد تنها دو ساعت به طور معمول از نور در حال حرکت با چشم‌های خود پیروی می‌کند و در ظاهر ناگهانی یک نور روشن یا در یک صدای تیز و ناگهانی در نزدیکی آن‌ها را می‌بندد . نوزاد نوزاد نوک پستان یا تقریبا ً هر چیز دیگری ( به عنوان مثال ، یک انگشت ) در دهانش گذاشته یا لمس می‌کند . این واکنش به او کمک می‌کند تا با نوک پستان تماس پیدا کند تا او بتواند پرستار باشد. یک انگشت یا یک شی دیگر را که در کف دستش گذاشته می‌شود ، به چنگ خواهد آورد . Reflexes که شامل مکش و تبدیل به محرک‌ها هستند برای حفظ آرامش در نظر گرفته می‌شوند ، در حالی که آن‌هایی که شامل بستن چشم‌ها و یا خروج ماهیچه هستند برای دفع خطر در نظر گرفته می‌شوند . بعضی از واکنش‌ها شامل اعضای بدن یا ارقام بعد از چهار ماه از بین می‌روند . یک مثال بازتاب Babinski است که در آن نوزاد انگشت بزرگش را به سمت بالا خم می‌کند و نوک انگشتان کوچکش را وقتی لبه بیرونی کف پایش نوازش می‌شود ، پخش می‌کند .
نوزاد نوزاد می‌تواند سر و چشمانش را به سمت و دور از محرک‌های بینایی و شنوایی ، علامت دادن علاقه و هشدار تبدیل کند . لبخند زدن در دوران کودکی معنای خود را در طول سال اول تغییر می‌دهد . لبخند که نوزادان در طول هفته‌های اول خود به نمایش می‌گذارند ، چیزی است که بازتاب لبخند نامیده می‌شود و معمولا ً بدون اشاره به هر منبع خارجی یا محرک ، از جمله دیگر افراد رخ می‌دهد . با این حال دو ماه است که نوزادان در پاسخ به صدای انسان به راحتی لبخند می‌زنند ، و در ماه سوم یا چهارم به راحتی به دیدن چهره انسانی ، به خصوص با لبخند زدن یا لبخند زدن به نوزاد لبخند می‌زنند . این لبخند اجتماعی ، همانطور که گفته می‌شود ، سرآغاز واکنش‌های عاطفی نوزاد به افراد دیگر است .
رشد شناختی
ادراک
تحقیقات نشان‌دهنده دستیابی به پیچیدگی ادراکی فوق‌العاده در ماه‌های اول زندگی است . جنین در حال حاضر حساس به تحریک پوستش ، به ویژه در ناحیه اطراف دهان ، تا هفته هشتم توسعه intrauterine است . با قضاوت از حالات چهره ، زمانی که مواد مختلف روی زبان خود قرار می‌گیرند ، نوزادان تازه متولد شده به ظاهر بین مزه‌های تلخ ، نمکی و یا شیرینی تمایز قایل می‌شوند؛ آن‌ها یک ترجیح ذاتی برای tastes شیرینی دارند و حتی یک راهحل sucrose را برای شیر ترجیح می‌دهند . Newborns همچنین می‌توانند بین بوهای مختلف یا بوهای گوناگون تمایز قایل شوند ؛ نوزادان ۶ ساله می‌توانند بوی پستان مادرشان را از مادر دیگری تشخیص دهند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.