جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تعاملات

جامع ترین سایت روانشناسی

تعاملات

۸۵۰ بازديد
مطالعات دیگر از رشد شخصیت ناشی از تولد در اوایل بزرگسالی نیز شواهدی برای پایداری و تغییر پیدا کرده‌اند . برای مثال ، موقعیت‌های رفتاری در ساله‌ای اولیه تحصیلی ، از جمله کناره‌گیری منفعل از شرایط استرس زا، وابستگی به خانواده ، تحریک عصبانیت ، مشارکت در تسلط عقلانی ، رفتار جنسی و اضطراب بر تعامل اجتماعی ، پیدا شده‌است که به بزرگسالی ادامه می‌دهند . درجه ثبات در این رفتارها که از کودکی به بزرگسالی نشان داده می‌شود به نظر می‌رسد ارتباط نزدیکی با انتظارات فرهنگی رفتار جنسی مناسب دارد . اگر الگوی رفتار کودکی با انتظارات نقش جنسی همخوانی داشته باشد ، به احتمال زیاد در طول زمان ثابت باقی می‌ماند .
مطالعات دیگر ، تمرکز بر توسعه از نوجوانی به بزرگسالی در بین افرادی که در اواخر دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰ در کالیفرنیا به دنیا آمدند ، انواع مختلفی از تیپ‌های شخصیتی برای مردان و زنانی پیدا کردند که ثبات قابل‌توجهی را در طول زمان نشان می‌دادند . به عنوان مثال ، ویژگی‌های شخصیتی که منعکس‌کننده اجتماعی بودن و معرفی خود هستند ، تمایل به ثابت ماندن دارند . از سوی دیگر ، دو نوع اصلی از ویژگی‌های شخصیتی ، آن‌هایی که منعکس‌کننده پردازش اطلاعات و آن‌هایی هستند که روابط بین فردی را منعکس می‌کنند ، تمایل به تغییر دارند . تفاوت‌های بین زن و مرد در چه چیزی ثابت و در چه چیزی در زندگی تغییر کرد وجود داشت . به عنوان مثال ، الگوهای سبک زندگی در میان والدین کودکان کالیفرنیا ، بین سنین بزرگسالی و سن پیری برای پدران بیشتر از مادران بود . پدران که در اوایل بزرگسالی بیمار بودند و از خانواده‌های خود جدا شدند ، این ویژگی‌ها را در اواخر بزرگسالی نشان دادند . با این حال ، در رابطه با شخصیت ، تداوم آشکار تری بین سنین بزرگسالی و سن پیری در میان مادران نسبت به پدر وجود داشت . به عنوان مثال ، مادرانی که محور بودند ، شخصیت سالم ‌تری را نشان دادند و در سال‌های بعد زندگی رضایت‌بخش تری داشتند ، در حالی که مادران نیمه محور در سن ۳۰ سالگی شاد و سالم بودند ، اما بنیه جسمی و جسمی خود را تا ۷۰ سالگی از دست دادند .
به طور کلی ، بزرگسالان مسن‌تر تمایل دارند به خود اندیشی و self بیشتری نسبت به بزرگسالان جوان وارد شوند، که حرکت کلی از دنیای بیرونی به سمت دنیای درونی را نشان می‌دهند . آن‌ها تمایل دارند سرمایه‌گذاری‌های عاطفی را کنار بگذارند ، کم‌تر مدعی شوند ، و از چالش‌ها اجتناب کنند . پیری و پیری هم ثبات و هم تغییر را شامل می‌شوند . این دوره‌های زندگی بخشی از گذشته و همچنین فازه‌ای جدید در سمت راست خود هستند .
نتیجه‌گیری
این مقاله به عنوان حوزه‌های متفاوتی از توسعه انسانی عمل می‌کند ، چرا که مراحل زمانی مختلف توسعه ( تولد قبل از تولد ، کودکی ، کودکی ، بزرگسالی ، بزرگسالی و سن پیری ) را انجام می‌دهد . با این حال ، انسان‌ها کل منسجم هستند ، و توسعه رفتاری متحد است ، به طوری که توسعه در هر عرصه زندگی در هر زمانی ، ineluctably با توسعه در سایر حوزه‌ها در عین حال و در زمان‌های دیگر الگوهای نفوذ متقابل است . در دوره زندگی ، وقف ژنتیکی و زیست‌شناسی با بافت فرهنگی و تجربه برای شکل دادن رشد رفتار انسانی تعامل دارند . هر یک از این منابع قدرتمند نفوذ بر توسعه ویژگی‌های متمایزی دارند ، و این معامله آن‌ها در طول زمان و نیز درجه همخوانی بین این دو نتیجه است که نتیجه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. توضیح ما از فرایندهایی که رشد انسانی را تایید می‌کنند مرکزی برای درک طبیعی و نیز توسعه غیرطبیعی است . مطالعه رشد رفتار انسانی سنگین و سنگین است ؛ زندگی به تحلیل علمی ظریف و یا پیش‌بینی دقیق تن نمی‌دهد . بنابراین ، مطالعات توسعه‌ای به عنوان اهداف خود شرح کلی و توضیح اصالت ، ثبات ، و تغییر در ادراک ، تفکر ، احساس و رفتار انجام می‌گیرد . هر گونه تعهد مستلزم تجدید نظر دائمی در پرتو داده‌های جدید و بینش‌های جدید است .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.