پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اولیه

جامع ترین سایت روانشناسی

اولیه

۸۳۰ بازديد
آن‌ها به تدریج نرخ خود را افزایش می‌دهند , و اگر رقیب بتواند به سرعت یا سریع‌تر از مدافع نعره بکشد , از رقابت کناره‌گیری خواهد کرد . از آنجا که غرش به شدت خواهان آن است , گوزن‌های نر باید در شرایط خوبی باشند تا با سرعت بیشتری فریاد بزنند . بنابراین , نعره یک پیش‌بینی‌کننده خوب برای توانایی مبارزه است و به گوزن‌های نر امکان می‌دهد تا احتمال برنده شدن یک مبارزه بالا و یا عقب‌نشینی بدون آسیب را در صورتی که احتمالات مطلوب نباشند , ارزیابی کنند .
برخلاف قوش‌ها و کبوتران فرضی , " مدل قیمت " و " s " , مخالفین احتمالی نیز احتمالا ً با ارزشی که در منبع مورد مناقشه دارند , تفاوت دارند . برای مثال یک آیتم غذایی به حیوانات گرسنه ارزش بیشتری نسبت به یک حیوان گرسنه دارد . مدل‌های نظریه بازی‌ها که چنین تفاوت‌هایی را پیش‌بینی می‌کنند پیش‌بینی می‌کنند که وقتی منبع مورد اختلاف به طور خاص ارزشمند است , مبارزه طولانی‌تر و شدیدتر خواهد بود - از این رو دلیل اینکه چرا مهم‌ترین و خطرناک‌ترین دعواها به هم نزدیک هستند .
رفتار انسان , پتانسیل و ظرفیت‌های بیان‌شده برای فعالیت جسمانی , ذهنی و اجتماعی در طول فازه‌ای زندگی انسان .
انسان‌ها همانند سایر گونه‌های حیوانی یک دوره زندگی معمول دارند که شامل مراحل متوالی رشد است که هر یک از آن‌ها با مجموعه‌ای متمایز از ویژگی‌های فیزیکی , فیزیولوژیکی و رفتاری مشخص می‌شود . این مراحل شامل زندگی دوران بارداری , کودکی , کودکی , نوجوانی و بزرگسالی است . توسعه انسانی یا روان‌شناسی رشد , حوزه‌ای از مطالعه است که به توصیف و تبیین تغییرات در قابلیت‌های شناختی , عاطفی و رفتاری انسان و عملکرد کل طول عمر , از جنین تا پیری می‌پردازد .
بیشتر تحقیقات علمی در زمینه توسعه انسانی , به دلیل سرعت و بزرگی تغییرات روان‌شناختی مشاهده‌شده در طی این مراحل و به این واقعیت که آن‌ها به کارکرد بهینه روانی دوران بزرگسالی منجر می‌شوند , متمرکز شده‌است . انگیزه اولیه بسیاری از محققان در این زمینه این بوده‌است که مشخص کند که چگونه اوج توانایی‌های ذهنی بزرگسالی در مراحل قبل به دست آمده‌است . این مقاله بر توسعه انسانی در طول ساله‌ای اول زندگی تمرکز خواهد کرد .
این مقاله توسعه رفتارهای انسانی را مورد بحث قرار می‌دهد . برای درمان توسعه زیستی , شاهد توسعه انسانی هستیم . برای درمان بیشتر جنبه‌های خاص توسعه رفتاری , احساس , نظریه یادگیری , انگیزش , درک ; شخصیت ; و رفتار جنسی , انسان . اختلالات روانی مختلفی در اختلالات روانی وجود دارد .
نظریه‌های توسعه
مطالعه سیستماتیک کودکان زیر ۱۸ سال است و اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات آن از اواسط دهه ۱۹۹۰ منتشر شده‌است . تفاوت‌های اساسی فلسفی در مورد ماهیت بنیادین کودکان و رشد آن‌ها روان شناسان در بیش از نیم‌قرن است . مهم‌ترین بحث‌ها در مورد اهمیت نسبی استعداد ژنتیکی و محیط , یا " طبیعت " و " تربیت " در تعیین توسعه در دوران کودکی و کودکی است . اما بیشتر محققان متوجه شدند که این تعامل عوامل زیستی ذاتی با عوامل بیرونی است نه فعل و انفعال متقابل و یا برتری یک یا یک نیروی دیگر , که هدایت و بر توسعه انسانی تاثیر می‌گذارد . پیشرفت در شناخت , احساس , و رفتار که به طور معمول در نقاط خاصی در طول عمر رخ می‌دهد , مستلزم بلوغ هر دو بلوغ است . به طور کلی بلوغ به خودی خود نمی‌تواند منجر به یک کارکرد روان‌شناختی برای ظهور شود ; با این حال , اجازه می‌دهد چنین عملکردی رخ دهد و محدودیت‌های زمانی اولیه ظاهر شود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.