شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

استفاده

جامع ترین سایت روانشناسی

استفاده

۸۶۸ بازديد
بعد تجربی یک احساس نه تنها شامل احساسات فیزیکی بلکه تجربه یک جسم و محیط آن از طریق دیدگاه منحصر به فرد ارایه‌شده توسط آن احساس می‌شود . برای مثال تجربه خشم در اسمیت به میزان زیادی در تجربه Smith از یک دیدگاه خاص - به عنوان مثال توهین‌آمیز ، نفرت‌انگیز ، یا مستحق مجازات تشکیل شده‌است . تجربه عاشق شدن با جونز ، تا حد زیادی در تجربه جونز از دیدگاه دیگری است - به عنوان مثال ، آن طور که دوست‌داشتنی ، خاص و یا منحصر به فرد است . تجربیات خشم و عشق نیز شامل افکار و خاطرات مختلفی هستند و قصد دارند به شیوه‌های خاص عمل کنند .
تجربه عاطفی نیز شامل لذت و درد ، همانطور که ارسطو اصرار داشت ، اما به ندرت به عنوان احساسات منزوی بود . بیشتر اوقات ، جنبه‌های مختلف یک احساس لذت بخش و یا دردآور هستند ، به عنوان افکار و یا خاطرات ممکن است لذت بخش و یا دردآور باشد . احساسی که ممکن است لذت بخش یا دردآور باشد ( به عنوان مثال ، غرور یا پشیمانی ) ، و بنابراین ممکن است این واقعیت را تصدیق کند که کسی احساس خاصی دارد ( از اینکه دوباره عاشق شده‌است )، ناراحت از خود برای عصبانی شدن یا حسود بودن) . اما دوباره ، مسائل عاطفی همیشه این قدر صریح نیستند . رایج است که " احساسات ترکیبی " داشته باشیم ، " زمانی که the لذت و درد به سختی حل شدن در یک حالت ذهنی را دشوار می‌کند .
ساختارهای اجتماعی احساسات
اگرچه داروین فکر می‌کرد که برخی حالت‌های هیجانی به دلیل " قانون اساسی سیستم عصبی " هستند و نقشی در سازگاری و بقا دارند ، او معتقد بود که دیگران هدف متفاوتی دارند : ارتباط احساسات نسبت به دیگران . در حقیقت ، اگر به خاطر این واقعیت نبود که آن‌ها احساسات یک فرد را نسبت به دیگر اعضای گروه یا گونه او ارتباط می‌دهند ، در همه جا و یکدست بودن حالات چهره ، درک این مساله دشوار خواهد بود . با لبخند زدن نشانه دوستانه و شاید عدم تمایل برای ایجاد آسیب است؛ با اخم کردن یک نشانه مخالف را منتقل می‌کند . حالت‌های هیجانی که در صورت و بدن کاملا ً مشهود هستند به عنوان اولین ابزار ارتباط بین مادر و نوزاد عمل می‌کنند . همانطور که داروین اشاره کرد، " ما به آسانی با بیان آن‌ها همدردی را در دیگران درک می‌کنیم ؛ رنج ما کاهش می‌یابد . ما به هم می‌خندیم و شادی متقابل ما افزایش می‌یابد و لذت ما را تقویت می‌کند ." بر این اساس ، جنبه اجتماعی احساسات در نمایش عمومی احساسات مشهود است که مستقیما ً بر رفتار افراد دیگر تاثیر می‌گذارد . اما این جنبه شامل خیلی بیشتر از ارتباط است . همچنین شامل قانون اساسی اجتماعی ، یا ساختار اجتماعی ، احساسات با و از طریق افراد دیگر می‌شود . ساختارهای اجتماعی احساسات شامل روش‌هایی هستند که در آن بافت اجتماعی بزرگ‌تر ، علل ، محتوا ، حالات بیان و معنا را تعیین می‌کند . حتی احساسات اولیه که به طور کلی یک هسته عصبی دارند ، تا حد زیادی توسط عوامل اجتماعی شکل می‌گیرند .
خنده
خنده
در مورد فواید سلامتی خنده و اینکه چطور ممکن است مسری باشد ، بیاموزید .
شرکت ZDF GmbH ، ماینتس
زمینه اجتماعی علل احساسات را در یک حس آشکار مشخص می‌کند : شرایط مختلف احساسات مختلفی را در فرهنگ‌های مختلف تحریک می‌کند . برای مثال یک نفرین Vodou ( وودو ) باعث ایجاد وحشت در یک جامعه می‌شود، اما تنها در یک جامعه دیگر وجود دارد . شوهری که همسرش را در مصاحبت مردی دیگر می‌بیند نسبت به یک جامعه حسادت می‌کند ، اما ممکن است نسبت به دیگری بی‌اعتنا باشد . تمام احساسات شامل شناخت هستند ، و همه تحت‌تاثیر ارزش‌های اخلاقی و مفاهیم ارزیابی قرار می‌گیرند ، بسیاری ( اگر نه همه ) کدام . مفاهیم درست و غلط ، مناسب و نامناسب و کاربرد صحیح آن‌ها در شرایط خاص هر گروه یا جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.