جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

اجتماعیی

جامع ترین سایت روانشناسی

اجتماعیی

۷۹۴ بازديد
همانطور که ارسطو اشاره کرد , ممکن است این احساس با لذت یا درد همراه باشد ( اغلب هر دو ) , اما آن‌ها بسیار پیچیده هستند و اغلب بیش از حد زیرک هستند که به تنهایی طبقه‌بندی شوند .
مطالعه عواطف در سراسر ایالت اخلاقیات بود . عاطفه محوری در اخلاق ارسطو از فضیلت و قسمتی و بسته فلسفه مدرسی قرون‌وسطی با فساد , فضایل و گناه بود . برای ارسطو , داشتن مقدار درست احساس درست در شرایط مناسب کلید رفتار فضیلت است . توماس آکویناس ( c . میان احساسات " متعالی " و " پایین‌تر " تمایز قایل می‌شود , اولی با ایمان و عشق و دومی با خشم و حسادت . اگرچه تفکر اخلاقی در مورد احساسات همیشه به احساسات و ناهنجاری‌های عاطفی مربوط می‌شود , مانند آسیب‌شناسی روانی و جنون , این پدیده‌ها هرگز دلیل اصلی علاقه به احساسات نبوده اند . همانطور که ارسطو و مربیان اخلاق قرون‌وسطایی درک کرده‌اند , احساسات برای زندگی سالم انسان ضروری هستند و به همین دلیل است که نقص عملکرد آن‌ها بسیار جدی است .
پیروزی توماس آکویناس , نقاشی توسط اندره داوینچی , و تصویر سن - - - - - - - - - - - - م . در کلیسای اسپانیایی کلیسای سانتا ماریا , فلورانس .
پیروزی توماس آکویناس , نقاشی توسط اندره داوینچی , و تصویر سن - - - - - - - - - - - - م . در کلیسای اسپانیایی کلیسای سانتا ماریا , فلورانس .
منبع
رشد و عملکرد مناسب احساسات به مردم اجازه می‌دهد تا خوب زندگی کنند و خوشحال باشند . برای مثال عشق , احترام و شفقت , اجزای اصلی عاطفی روابط بین فردی و نگرانی‌ها هستند . احساسات رفتار اخلاقی ( همچنین غیر اخلاقی ) را تحریک می‌کنند و نقش اساسی در خلاقیت و کنجکاوی علمی دارند . برای بسیاری از افراد , احساسات تحریک می‌شوند و توسط زیبایی در هنر و طبیعت برانگیخته می‌شوند و بدون احساس احساس زیبایی وجود ندارد . احساسات و همچنین احساسات فیزیکی فرآیندهای اصلی ادراک و حافظه را شکل می‌دهند و بر روش‌هایی که مردم جهان اطراف آن‌ها را درک و تفسیر می‌کنند تاثیر می‌گذارند . در حالی که برخی احساسات می‌توانند از کنترل خارج شوند و به روابط فردی و اجتماعی فرد آسیب برسانند , بیشتر احساسات عملکردی و انطباقی هستند . با این وجود , این واقعیت که بسیاری از مردم از " مشکلات عاطفی " در طول زندگیشان رنج می‌برند , منجر به درک آسیب و آسیب اجتماعی پایدار می‌شود .
ساختار احساسات
عواطف در چندین رشته علمی - اجتماعی , زیست‌شناسی , روان‌شناسی , عصب‌شناسی , روانشناسی , انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی و همچنین در مدیریت کسب‌وکار , تبلیغات و ارتباطات مورد مطالعه قرار گرفته‌اند . در نتیجه , دیدگاه‌های متمایزی نسبت به احساسات بوجود آمده‌اند , متناسب با پیچیدگی و تنوع احساسات . با این حال , مهم است که آن دیدگاه‌های مختلف را نه به عنوان رقابتی بلکه به عنوان مکمل در نظر بگیریم , هر یک بینش بالقوه را در آنچه که ممکن است ساختارهای " ساختارهای " متفاوتی خوانده شود , درک کنیم . برای اینکه بگوییم احساسات ساختارها ( یا ساختاری ) دارند این دیدگاه را رد می‌کنند که آن‌ها صرفا ً " احساساتی " هستند و یا نظم , منطق یا عقلانیت ندارند . برعکس , احساسات به روش‌های مختلفی سازماندهی می‌شوند : توسط مغز زیرین خود , توسط قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها که وارد آن‌ها می‌شوند, با رفتاری که بیان می‌کند یا نشان می‌دهد , و به واسطه بس‌ترهای اجتماعی بزرگ‌تر که در آن رخ می‌دهند . بنابراین می‌توان گفت که یک احساس " یک پدیده عصبی - رفتاری - رفتاری - شناختی - رفتاری - اجتماعی است . "
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.