چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

عمل

جامع ترین سایت روانشناسی

عمل

۷۸۹ بازديد
این بینش ممکن است به استراتژی‌های درمانی آینده اجازه داده شود تا به جای تنها نشانه‌های آن ، به ریشه‌های disorder's هدایت شوند .
این مطالعه که در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۶ به صورت آنلاین منتشر شد ، توسط محققانی از مرکز اصلی Institute's استنلی برای تحقیقات روان‌پزشکی ، دانشکده پزشکی هاروارد ، و بیمارستان بوستون Children's هدایت شد . آن‌ها عبارتند از استیون McCarroll نویسنده ارشد ، مدیر ژنتیک مرکز استنلی و استادیار عصب‌شناسی در بیمارستان دانشگاه هاروارد ، بث استیونز ، پروفسور دانشکده پزشکی هاروارد و محقق در بیمارستان Children's ؛ و نویسنده اول Aswin sekar ، دانشجوی دکترای پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد .
این مطالعه دارای پتانسیل شدت بخشیدن به تحقیقات انتقالی در یک بیماری ناتوان‌کننده‌ای است . Schizophrenia یک اختلال روانی مخرب است که تقریبا ً یک درصد از جمعیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و با توهمات ، کناره‌گیری عاطفی و کاهش در عملکرد شناختی مشخص می‌شود . این نشانه‌ها اغلب در بیمارانی شروع می‌شوند که نوجوان یا بزرگ‌سال هستند . در ابتدا بیش از ۱۳۰ سال پیش ، اسکیزوفرنی فاقد درمان بسیار موثر بود و در نیم‌قرن گذشته شاهد چندین پیشرفت بیولوژیکی یا پزشکی بوده‌است . در تابستان ۲۰۱۴ ، یک کنسرسیوم بین‌المللی به رهبری محققان در مرکز Broad استنلی ، بیش از ۱۰۰ منطقه را در ژنوم انسان شناسایی کرد که عوامل خطر برای شیزوفرنی را در بر می‌گیرد . مطالعه اخیرا ً منتشر شده ، کشف ژن‌های مختص به عنوان قوی‌ترین عوامل خطر را گزارش کرده و آن را به یک فرآیند بیولوژیکی خاص در مغز پیوند می‌دهد .
McCarroll گفت : " از آنجایی که schizophrenia اولین بار در یک قرن پیش توضیح داده شد ، زیست‌شناسی بنیادین آن یک جعبه سیاه بوده‌است ، به این دلیل که عملا ً امکان مدلسازی اختلال در سلول‌ها یا حیوانات را ندارد . درک این اثرات ژنتیکی بر روی ریسک راهی برای باز کردن آن جعبه سیاه است که به درون آن نگاه می‌کند و شروع به دیدن مکانیزم‌های واقعی زیستی می‌کند ."
بروس Cuthbert ، مدیر عامل موسسه ملی بهداشت روانی می‌گوید : " این مطالعه نقطه عطفی حیاتی در مبارزه با بیماری‌های روانی را نشان می‌دهد ؛ چون ریشه مولکولی بیماری‌های روانی درک کمی دارد ، تلاش‌های شرکت‌های داروسازی برای دنبال کردن درمان‌های جدید اندک و بسیار فاصله دارد . این مطالعه ، بازی را تغییر می‌دهد . به لطف این پیشرفت ژنتیکی ، ما سرانجام می‌توانیم پتانسیل آزمایش بالینی ، تشخیص اولیه ، درمان‌های جدید و حتی پیش‌گیری را ببینیم ."
مسیر اکتشاف
داستان قابل‌توجه کشف ، شامل جمع‌آوری DNA از بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر ، تحلیل دقیق تنوع ژنتیکی پیچیده در بیش از ۶۵ هزار ژنوم انسان ، توسعه یک استراتژی تحلیلی ابتکاری ، بررسی نمونه‌های مغزی پس از قتل از صدها نفر ، و استفاده از مدل‌های حیوانی برای نشان دادن این که یک پروتیین از سیستم ایمنی هم نقش ناشناخته‌ای در مغز ایفا می‌کند .
جستجوی جهانی برای یافتن اطلاعات ، سرنخ پیدا می‌کند ؛ تحقیق جدید این معما را حل می‌کند .
در طول پنج سال گذشته ، geneticists به رهبری مرکز تحقیقات روان‌پزشکی ( استنلی) و همکارانش در سراسر جهان بیش از ۱۰۰۰۰۰ نمونه DNA انسانی را از ۳۰ کشور مختلف جمع‌آوری کرده تا مناطق ژنوم انسان را که خطر شیزوفرنی را افزایش می‌دهد ، بیابند . قوی‌ترین سیگنال تا کنون در کروموزوم ۶ ، در منطقه‌ای از DNA در ارتباط با بیماری‌های عفونی بود ، و باعث شد برخی ناظران نشان دهند که اسکیزوفرنی ممکن است به وسیله یک عامل عفونی ایجاد شود . اما محققان هیچ ایده‌ای نداشتند که کدام یک از صدها ژن در منطقه واقعا ً مسئول بوده و چگونه عمل کرده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.