پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

دوپامین

جامع ترین سایت روانشناسی

دوپامین

۸۵۷ بازديد
پروفسور ایان مک Deary ، مدیر مرکز آموزش شناختی و امراض عفونی شناختی در دانشگاه ادینبرگ ، که این تحقیق را هدایت می‌کرد ، گفت : " علاوه بر تاثیرات ژنتیکی مشترک بین مهارت‌های شناختی و برخی از وضعیت‌های فیزیکی و ذهنی ، این مطالعه نشان داد که مهارت‌های شناختی دارای تاثیرات ژنتیکی با اندازه مغز ، شکل بدن و اهداف آموزشی هستند ."
محقق Saskia Hagenaars گفت : " این مطالعه از یک نظریه موجود پشتیبانی می‌کند که می‌گوید آن‌هایی که سلامت کلی بهتری دارند ، به احتمال زیاد دارای سطح بالاتری از هوش هستند ."
همکارش دکتر سارا هریس گفت : " این تحقیق بر اهمیت بررسی مسیرهای بیولوژیکی که هم عملکرد شناختی و هم صفات مرتبط با سلامت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند ، تاکید می‌کند ."
این مطالعه که در رشته روانشناسی مولکولی منتشر شد ، محققان را در انگلستان ، آلمان و ایالات‌متحده درگیر کرد .
این تجزیه و تحلیل در دانشگاه مرکز درمان شناختی شناختی و امراض مسری ( CCACE ) انجام شد . شورای تحقیقات پزشکی ( MRC ) و شورای تحقیقات بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ( BBSRC ) به عنوان بخشی از برنامه بهداشت و درمان مادام العمر و هم‌کاری بین شورای تحقیقات UK's حمایت کردند .
محققان کشف می‌کنند که چگونه دوپامین در مغز حمل می‌شود .
مبدا :
دانشگاه فلوریدا
خلاصه :
در مورد چگونگی انتقال دوپامین به داخل و خارج از سلول‌های مغز توسط محققین کشف شده‌است ، کشف این امر که می‌تواند منجر به درمان موثر اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات عصبی مانند بیماری Parkinson's شود .
محققان در دانشگاه بهداشت فلوریدا ، مکانیک نحوه انتقال دوپامین به داخل و خارج از سلول‌های مغز را کشف کرده‌اند و این یافته که ممکن است روزی منجر به درمان موثر اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات عصبی مانند بیماری Parkinson's شود .
محققان ، از جمله Habibeh Khoshbouei ، Pharm د . دکتر associate ، استادیار علوم اعصاب در دانشکده پزشکی UF ، یافته‌های خود را در نسخه فعلی مجله ارتباطات طبیعت گزارش کرده‌است .
Khoshbouei گفت که این یافته‌ها قابل‌توجه هستند زیرا دوپامین در بسیاری از توابع وابسته به مغز دخیل است . دوپامین بسیار کوچک می‌تواند منجر به بیماری Parkinson's شود، یک اختلال مغز که باعث لرزش و مشکلات با حرکت و هماهنگی می‌شود . غلظت‌های بالای دوپامین در دوپامین و دیگر اختلالات روانی مرتبط هستند . کوکائین و متامفتامین با مسدود کردن انتقال نرمال دوپامین به نورون‌ها بر مغز تاثیر می‌گذارند .
Khoshbouei گفت که دانستن این که چگونه یک پروتیین خاص به نام دوپامین رفتار دوپامین را کنترل می‌کند و خارج از نورون‌ها ، برای درک بیشتر اختلالات مربوط به دوپامین حیاتی است .
" اولین قدم مهم است . او گفت : " اگر ما بدانیم که سیستم حمل و نقل دوپامین چطور کار می‌کند ، پس می‌توانیم آن را زمانی که it's شکسته یا بد کار می‌کند تعمیر کنیم . "
یافته‌های محققان ، درک بیشتری از نحوه حرکت دوپامین از طریق غشا سلولی را ارایه می‌دهد . با استفاده از نورون‌های دوپامین و نورون‌های دوپامین مشتق‌شده از انسان ، محققان دریافتند که تحرک دوپامین تحت‌تاثیر تغییرات در خواص الکتریکی نورون‌ها است . که به نوبه خود ، نحوه کارکرد حمل و نقل دوپامین را تغییر می‌دهد .
Khoshbouei انتقال‌دهنده دوپامین را به یک "جارو برقی " قوی و کارآمد تبدیل می‌کند که به مغز کمک می‌کند تعادل شیمیایی نرمال خود را با کشیدن سریع دوپامین به نورون‌ها حفظ کند . در یک مغز فعال ، دوپامین از نورون‌ها در پاسخ به فعالیت‌های لذت بخش و لذت زندگی مانند خوردن و یا سکس ، آزاد می‌شود . هنگامی که " جاروبرقی " به درستی کار می‌کند ، دوپامین در نهایت توسط انتقال‌دهنده عصبی دوپامین به نورون‌ها بازگردانده می‌شود و مغز را به حالت کم‌تر تحریک می‌کند . داروهایی مثل کوکائین و متامفتامین مغز را تحریک می‌کنند و مانع از " خلا دادن دوپامین " می‌شوند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.