سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

داده

جامع ترین سایت روانشناسی

داده

۸۸۵ بازديد
این مطالعه از داده‌های جامع مبتنی بر جمعیت در مورد یهودیان اروپایی از کشورهایی که هولوکاست رخ داد استفاده کرد . جمعیت به دو گروه تقسیم شد .
گروه اول شامل افرادی بود که قبل از آغاز هولوکاست به اسرائیل مهاجرت کردند , خویشاوندان , دوستان و همکاران خود را در معرض هولوکاست قرار دادند و به طور غیر مستقیم در معرض هولوکاست قرار گرفتند . گروه دوم متشکل از افرادی بود که پس از پایان جنگ جهانی دوم به اسرائیل مهاجرت کردند و مستقیما ً در معرض هولوکاست قرار گرفتند .
نتایج مطالعه نشان داد که گروهی که به طور مستقیم در معرض هولوکاست قرار داشتند شانس بیشتری نسبت به گروه غیر مستقیم در مواجهه با هولوکاست داشتند . علاوه بر این , این گروه مستقیما ً در معرض هولوکاست قرار گرفت که در بالاترین ریسک ابتلا به اسکیزوفرنی دیده شد . ~~~ افرادی که در زمان هولوکاست به دنیا آمده بودند ( یعنی در رحم بودند ) و پس از آن تجربه کردند . میزان خطر ابتلا به اسکیزوفرنی در این گروه بیش از گروه شاهد بود . علاوه بر این, سن افراد بالای ۲ سال با مواجهه مستقیم با هولوکاست شانس بیشتری نسبت به افراد مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی داشت . طبق نظر محققان , اختلال احتمالی توسعه عصبی طبیعی در دوران کودکی خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش داده‌است . این امر فرضیه‌ای را تایید می‌کند که رشد عصبی در کودکان یک دوره بحرانی برای توسعه بعدی در بعد از زندگی است .
لوین توضیح می‌دهد : " نتایج مطالعه کاملا ً شهودی نیستند , همانطور که محققان , در مورد پیامدهای مواجهه با هولوکاست , مخالف هستند . " برخی محققان ادعا می‌کنند که بازماندگان هولوکاست , قوی‌تر و سالم‌تر هستند . مرگ و میر انتخابی ناشی از نازی‌ها به طور نظام‌مند افراد آسیب‌پذیر را به قتل رسانده و از شایسته‌ترین افراد برای بقا باقی می‌ماند . این مکتب فکری پیش‌بینی می‌کند که بازماندگان در خطر کاهش اسکیزوفرنی باشند . بالعکس , محققان دیگر استدلال کرده‌اند که صرف‌نظر از این واقعیت که قوی‌ترین مواجهه با ترومای شدید , بازماندگان هولوکاست را مستعد ابتلا به اسکیزوفرنی کرده‌است . این پژوهش با بحث دوم همخوانی دارد . "
الاهرام
مطالعه ژنتیکی دیدگاه اول را به منشا بیولوژیکی شیزوفرنی می‌دهد.
پیدا کردن مشاهدات بالینی , راه‌های درمانی جدیدی ایجاد می‌کند
منبع :
موسسه وسیع mit و هاروارد
خلاصه :
مطالعه تاریخی , براساس تجزیه و تحلیل ژنتیکی افراد بالغ , آشکار کرده‌است که اگر انواع خاصی از ژن مربوط به " هرس سیناپسی " را به ارث ببرند , خطر ابتلا به اسکیزوفرنی افزایش می‌یابد . یافته‌ها بیانگر اولین بار است که منشا این بیماری روانی ویرانگر به صورت علی با متغیرهای خاص ژن و یک فرآیند بیولوژیکی مرتبط است .
مطالعه تاریخی , براساس تجزیه و تحلیل ژنتیکی افراد بالغ , آشکار کرده‌است که اگر انواع خاصی از ژن مربوط به " هرس سیناپسی " را به ارث ببرند , خطر ابتلا به اسکیزوفرنی افزایش می‌یابد . یافته‌ها بیانگر اولین بار است که منشا این بیماری روانی ویرانگر به صورت علی با متغیرهای خاص ژن و یک فرآیند بیولوژیکی مرتبط است . آن‌ها همچنین به توضیح مشاهدات چند دهه اخیر کمک می‌کنند : هرس سیناپسی به ویژه در دوران نوجوانی فعال است , که دوره معمول شروع علایم اسکیزوفرنی است و مغز بیماران اسکیزوفرنی تمایل به نشان دادن ارتباطات کم‌تر بین نورون‌ها دارد . این ژن , که عامل مکمل نامیده می‌شود ( c4 ) , نقش شناخته‌شده‌ای در سیستم ایمنی بازی می‌کند , اما در حال حاضر نقش کلیدی در توسعه مغز و خطر اسکیزوفرنی ایفا می‌کند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.