پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

اجتماعی

جامع ترین سایت روانشناسی

اجتماعی

۸۷۲ بازديد
گونه‌های ژنتیکی متعدد مرتبط با خطر اسکیزوفرنی شناسایی شده‌اند . با این حال ، اطلاعات کمی در مورد چگونگی تاثیر این ژن‌ها در مغز وجود دارد .
مطالعه مفهومی - مفهومی که در اولین موضوع نشریه روان‌پزشکی زیستی منتشر شد : علم عصبی شناختی و تصویربرداری عصبی یک مدل کامپیوتری برای اندازه‌گیری تاثیر فزاینده تغییرات ژنتیکی متعدد بر روی عملکرد نورون‌های فردی پیشنهاد می‌دهند .
نویسندگان این مطالعه بر روی تغییرات ژنتیکی مرتبط با اسکیزوفرنی متمرکز هستند که برای تاثیر گذاری بر ساختارهای سلولی نظیر کانال‌های یونی و حمل و نقل کلسیم شناخته می‌شوند . هر گونه تغییر در این ساختارها می‌تواند تاثیری بر پیشرفت نورون‌های فردی داشته باشد . محققان با استفاده از تحلیل محاسباتی توانستند پیش‌بینی کنند که تغییرات در این ساختارها چگونه رفتار سلول‌های عصبی را تغییر می‌دهد .
دکتر آندرس دیل ، نویسنده مربوط به مطالعه و پروفسور of و رادیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو توضیح داد : " شبیه‌سازی‌های محاسباتی ما نشان می‌دهد که جهش‌های متعدد در بسیاری از ژن‌های مرتبط با اسکیزوفرنی در سطح سلول منفرد ، ممکن است نشانه‌های مهمی در مورد مکانیزم‌های فیزیولوژیکی پایه اسکیزوفرنی ایجاد کند .
نتایج منتشر شده حاکی از آن است که اغلب انواع ژن مورد مطالعه می‌تواند اثرات قابل‌توجهی بر رفتار neuron's داشته باشد . این تغییرات نورونی می‌تواند عامل اصلی شیزوفرنی و دیگر اختلالات روانی باشد .
علاوه بر شیزوفرنی ، این مدل محاسباتی جدید می‌تواند به شرایط دیگری از جمله اختلال دوقطبی ، اوتیسم ، اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، و مصرف مواد و اعتیاد به کار رود .
دکتر کامرون کارتر ، پروفسور رشته روانشناسی و علوم رفتاری در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس و ویراستار روان‌پزشکی زیستی : " این رویکرد جدید ، مدلسازی بیولوژیکی و ریاضی را در مغز به هم ترکیب می‌کند تا به ما کمک کند ارتباط بین ریسک ژنتیکی و عملکرد مغز را درک کنیم " .
فقدان سلول‌ها در مرکز حافظه brain's مرتبط با شیزوفرنی
ایجاد اختلال روانی در منطقه مغز کوچک نشانه‌هایی از بروز اختلالات روانی را ارائه می‌دهد .
مبدا :
موسسه رفتار مغز زاکرمن
خلاصه :
Deficits در حافظه اجتماعی - - یک ویژگی مهم در تشخیص اختلالات روانی مثل شیزوفرنی ، ممکن است ناشی از کاهش تعداد یک طبقه خاص از سلول‌های مغز ، به نام نورون‌ها بازدارنده ، در یک منطقه کوچک کشف نشده در مرکز حافظه brain's باشد . این یافته‌ها برخی از مکانیزم‌های اساسی را توضیح می‌دهند که به درمان علایم شیزوفرنی مانندی ، از جمله کناره‌گیری اجتماعی ، کاهش انگیزش و کاهش ظرفیت احساسی منتهی می‌شوند .
دانشمندان در کلمبیا University's Mortimer بی . موسسه رفتار مغز Zuckerman ، مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ( CUMC ) و دانشگاه پاریس Descartes دریافته اند که کسری در حافظه اجتماعی - - یک ویژگی مهم در تشخیص اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی - - ممکن است به دلیل کاهش تعداد یک طبقه خاص از سلول‌های مغز به نام نورون‌ها ، در یک منطقه کوچک کشف نشده در مرکز حافظه brain's باشد .
یافته‌ها ، که در ژورنال Neuron گزارش شده‌اند ، برخی از مکانیزم‌های اساسی را توضیح می‌دهند که به درمان علایم شیزوفرنی مانندی ، از جمله کناره‌گیری اجتماعی ، کاهش انگیزش و کاهش ظرفیت احساسی منتهی می‌شوند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.