دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

کمین

جامع ترین سایت روانشناسی

کمین

۸۷۰ بازديد
محققان دریافتند که افرادی که به طور منظم ۵ یا کم‌تر در شب می‌خوابند نسبت به کسانی که هفت تا هشت ساعت در شب می‌خوابند نسبت به کسانی که به طور منظم ۵ یا کم‌تر می‌خوابند ، ۲۱ درصد بیشتر از نوشیدنی‌های sugary کافئین مصرف می‌کنند . افرادی که ۶ ساعت در شب می‌خوابند به طور منظم ۱۱ درصد نوشیدنی‌های caffeinated را مصرف می‌کنند . از سوی دیگر ، این تیم هیچ ارتباطی بین طول مدت خواب و مصرف آب‌میوه ، چای و رژیم غذایی پیدا نکرد .
Prather اشاره کرد که تحقیقات قبلی قویا ً نشان داد که محرومیت از خواب باعث افزایش گرسنگی ، به ویژه گرسنگی برای غذاهای چرب و چرب می‌شود .
او گفت : " خواب کم ممکن است به دنبال نوشیدنی‌های caffeinated برای افزایش هوشیاری و دفع خواب‌آلودگی روزانه باشد . با این حال ، روشن نیست که آیا نوشیدن چنین beverages بر روی الگوهای خواب تاثیر می‌گذارد یا خیر . متاسفانه ، داده‌های تحقیق حاضر به ما اجازه نمی‌دهند تا درباره علت و معلول نتیجه‌گیری کنیم ."
او گفت : " علاوه بر این ، ارقام مدت خواب در این مطالعه بر پایه گزارش خود بوده‌است که ممکن است به طور دقیق منعکس‌کننده الگوهای خواب واقعی شرکت کنندگان باشد .
Prather می‌گوید : رابطه میان شکر و خواب هر چه که باشد ، این مطالعه می‌تواند به روش جدیدی برای پرداختن به مشکل مصرف مازاد شکر اشاره کند .
Prather گفت : " با توجه به رابطه دو طرفه بین نوشیدنی‌های قندی و خواب کوتاه ، افزایش مدت و کیفیت خواب می‌تواند یک مداخله مفید و مفید برای بهبود سلامت و رفاه افرادی باشد که نوشیدنی‌های قندی می‌نوشند .
علت ژنتیکی برای تغییر خستگی کار کشف شد
مبدا :
Helsingin yliopisto ( دانشگاه هلسینکی )
خلاصه :
برخی افراد به راحتی کار می‌کنند تا کار خود را تغییر دهند، اما همه نمی‌توانند disruptions مداوم را به rhythm روزانه خود رسیدگی کنند . محققان در حال حاضر دریافتند که یک ژن گیرنده ملاتونین بر تحمل اثر تغییر اثر می‌گذارد .
برخی افراد به راحتی کار می‌کنند تا کار خود را تغییر دهند، اما همه نمی‌توانند disruptions مداوم را به rhythm روزانه خود رسیدگی کنند . محققان فنلاند نشان داده‌اند که ژن گیرنده "ملاتونین " بر تحمل اثر تغییر اثر می‌گذارد .
در خواب ژورنال ، مطالعه جدید اولین بار است که عوامل ژنتیکی زیر تحمل ضعیف برای تغییر کار به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفتند . این مطالعه نشان داد که با پوشاندن کل ژنوم ، یک تغییر رایج در ژن ۱ A ( MTNR۱A ) با خستگی مرتبط با کار کارگران شیفت ارتباط دارد .
کار شیفت اغلب باعث اختلال در ریتم شبانه‌روزی می‌شود که می‌تواند منجر به اختلالات خواب و خستگی روز شود .
این مطالعه توسط پروفسور Tiina Paunio انجام شد و کارگران انتقال فنلاند از بسیاری از خطوط مختلف کار را شامل شد . تفاوت در خستگی مرتبط با کار گزارش‌شده توسط کارمندان با تفاوت‌های ژنتیکی در کل ژنوم آن‌ها مقایسه شد .
در نظرسنجی سال ۲۰۰۰ بهداشت ملی ، پیوند به ژن گیرنده ملاتونین در گروهی از ۱۷۶ کارگر تغییر یافته کشف شد . این اتصال همچنین در گروهی از ۵۷۷ کارگران شیفت یافت شد که بقیه کارگران شیفت را از نظرسنجی سال ۲۰۰۰ و همچنین کارگران شیفت در کار مراقبت و هوانوردی پوشش می‌دادند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.