شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

کمک

جامع ترین سایت روانشناسی

کمک

۸۵۶ بازديد
در میان گروه خوابیده , همه سلول‌های t اندازه‌گیری شده در مدت ۳ ساعت به خواب رفتند . با این حال , تعداد سلول‌های t در افرادی که اجازه خوابیدن نداشتند بالا بود . در حالی که تحقیق نشان داد که سلول‌های t از جریان خون خارج‌شده و در آنجا یک راز باقی مانده‌است . " این یک سوال حل‌نشده است که در آن سلول‌ها در طول خواب توزیع می‌شوند چون ما نمی‌توانیم مسیر مهاجرتی خود را در انسان‌های سالم دنبال کنیم . … برخی از تحقیقات قبلی حاکی از تجمع این سلول‌ها در غدد لنفاوی در طول خواب هستند . "
این کاهش سریع در سلول‌های t در گردش [ s ] نشان می‌دهد که حتی یک شب بدون خواب بر سیستم ایمنی تطبیقی تاثیر می‌گذارد . " این … ممکن است یک دلیل باشد که چرا خواب منظم برای سلامت عمومی مهم است . "
افزایش زمان صفحه گوشی هوشمند همراه با کیفیت خواب پایین
منبع :
چند
خلاصه :
با توجه به مطالعه‌ای که از یک برنامه تلفن هوشمند برای ثبت روزانه صفحه نمایش روزانه بیش از یک بزرگ‌سال استفاده می‌شود , تماس با پرده‌های گوشی هوشمند با کیفیت خواب پایین مرتبط است .
طبق مطالعه‌ای که در ۴ نوامبر منتشر شد , قرار گرفتن در معرض نمایش گوشی‌های هوشمند با کیفیت خواب پایین مرتبط است .
گوشی‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره هستند . خواب ضعیف با شرایط سلامتی مانند چاقی , دیابت و افسردگی همراه است .
کریستنسن شرکت کنندگان یک برنامه گوشی هوشمند را نصب کردند که زمان نمایش آن‌ها را ثبت می‌کرد . آن‌ها همچنین ساعات خواب و کیفیت خواب خود را ثبت کردند .
محققان دریافته اند که هر شرکت‌کننده در طول این دوره به طور متوسط ۲۴ ساعت است و گوشی‌های هوشمند به طور متوسط به مدت ۱۰ دقیقه در هر ساعت فعال می‌شوند . متوسط زمان صفحه نمایش با کیفیت خواب ضعیف و خواب کم‌تر همراه بود , به خصوص زمانی که گوشی‌های هوشمند در نزدیکی وقت خواب شرکت کنندگان به کار می‌رفتند .
مولفان معتقدند که مطالعه آن‌ها اولین کار برای اندازه‌گیری با تسری به آینده گوشی‌های هوشمند است , اما دقت کنید که این مطالعه دارای محدودیت‌های مهمی از جمله انتخاب شرکت کنندگان مطالعه و گزارش خود از داده‌ها باشد . در حالی که یافته‌های نویسندگان نمی‌توانند علت " معلول " را نشان دهند یا " معلول " را حذف کنند , ممکن است این ارتباط با این نظریه سازگار باشد که استفاده از گوشی‌های هوشمند به موقع خواب ممکن است بر خواب تاثیر منفی بگذارد .
یافته‌های جدید در مورد فعالیت فیزیکی می‌تواند درمان بیماری آلزایمر خفیف را شکل دهد .
منبع :
دانشگاه کانزاس
خلاصه :
برای بزرگسالان مسن‌تر , فعالیت بدنی در برابر کاهش شناختی و اشکال جنون مانند بیماری آلزایمر موثر است . با این حال , در سن افراد و برخی تجربه آسیب شناختی , آن‌ها تمایل به کم‌تر شدن فیزیکی دارند .
برای بزرگسالان مسن‌تر , فعالیت بدنی در برابر کاهش شناختی و اشکال جنون مانند بیماری آلزایمر موثر است . با این حال , در سن افراد و برخی تجربه آسیب شناختی , آن‌ها تمایل به کم‌تر شدن فیزیکی دارند .
آمبر وات , استادیار روانشناسی بالینی در دانشگاه کانزاس می‌گوید : " فعالیت بدنی برای عملکرد مغز بسیار مهم است . " ما می‌دانیم که افرادی که از نظر فیزیکی فعال هستند احتمال کمتری دارند تبلیغ کنند . اما ما همچنین می‌دانیم که برای افرادی که پیش از این با آگهی زندگی می‌کنند , فعالیت فیزیکی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهتر عمل کنند , آهسته‌تر رو به کاهش بگذارند و با علائمی چون آشفتگی , سرگردانی و بی‌خوابی به آن‌ها کمک کنند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.