چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

ژن

جامع ترین سایت روانشناسی

ژن

۸۰۷ بازديد
این مطالعه که امروز در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده‌است , نتایج مطالعات اسماعیلی را با تعداد کل شرکت کنندگان ترکیب کرده‌است . این تحلیل شامل مطالعات انجام‌شده در مقایسه با یک مداخله محدودیت خواب نسبی با یک کنترل کامل خواب و اندازه‌گیری مصرف انرژی افراد در طول چند ساعت بعد بود.
آن‌ها دریافتند که محرومیت نسبی از خواب تاثیر معنی‌داری بر میزان مصرف انرژی صرف‌شده در ساعت‌های بعد از ظهر ندارد . بنابراین , شرکت کنندگان انرژی خالص مصرف کالری در روز داشتند .
محققان همچنین دریافتند که در آنچه که افراد محروم از خواب محروم هستند , تغییر اندکی وجود دارد - - آن‌ها به نسبت چربی و چربی کمتری داشتند , اما در مصرف کربوهیدرات تغییری ایجاد نشد .
دکتر عاطف عبید , نویسنده ارشد بخش علوم غذایی و علوم غذایی در کالج کینگ لندن و دانشگاه آمستردام , می‌گوید : علت اصلی چاقی , عدم تعادل بین مصرف کالری و هزینه‌ها است و این مطالعه به جمع‌آوری شواهدی می‌افزاید که محرومیت از خواب می‌تواند منجر به عدم تعادل شود . بنابراین ممکن است در گفتن " زود به خواب " حقیقتی وجود داشته باشد که انسان را سالم و عاقل می‌سازد . این مطالعه نشان داد که محرومیت نسبی از خواب سبب افزایش مصرف انرژی قابل سوخت در روز می‌شود . اگر گرسنگی طولانی‌مدت منجر به افزایش جذب کالری این بزرگی شود , ممکن است به افزایش وزن کمک کند .
کاهش خواب یکی از شایع‌ترین و بالقوه ترین خطرات بهداشتی در جامعه امروز است که در آن کاهش مزمن خواب در حال افزایش است . تحقیقات بیشتری برای بررسی اهمیت محرومیت از خواب در دراز مدت به عنوان یک عامل خطر برای چاقی و اینکه آیا گسترش خواب می‌تواند در پیش‌گیری از چاقی نقش داشته باشد , مورد نیاز است . "
یک مطالعه کوچک قبلی در بزرگسالان, محرومیت نسبی خواب منجر به فعال‌سازی بیشتر نواحی در مغز مرتبط با پاداش در هنگام مواجهه با غذا شد . مولفان پیشنهاد می‌کنند که انگیزه بیشتری برای یافتن غذا می‌تواند توضیحی برای افزایش مصرف مواد غذایی که در خواب افراد محروم از خواب دیده می‌شود باشد . دیگر توضیحات ممکن عبارتند از : اختلال در ساعت بدن درونی که بر تنظیم بدن لپتین و گرلین تاثیر می‌گذارد .
میزان محدودیت خواب بین این مطالعات تفاوت داشت , در حالی که شرکت‌کنندگان محروم خواب بین سه و نیم و نیم در شب می‌خوابند . آزمودنی‌های گروه کنترل در ساعت هفت و چهار ساعته بستری شدند .
نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که مطالعات مداخله‌ای بیشتر در اثر افزایش مدت خواب در دوره‌های طولانی‌تر در زندگی روزمره بر افزایش وزن و چاقی مورد نیاز است , چرا که اغلب مطالعات انجام‌شده در این تحلیل در شرایط آزمایشگاهی کنترل‌شده در طول دوره‌های یک روزه تا دو هفته انجام شده‌است .
خانم الخطیب , نویسنده و نامزد دکترا در کالج کینگ لندن , گفت : " نتایج ما به عنوان عامل سوم بالقوه , علاوه بر رژیم غذایی و ورزش , برای دستیابی به وزن بیشتر موثر است . ما در حال حاضر برای بررسی اثرات گسترش خواب بر شاخص‌های افزایش وزن , در حال انجام یک آزمایش کنترل‌شده تصادفی هستیم . "
کاهش خواب به تغییرات روده در انسان وابسته است .
منبع :
دانشگاه اوپسالا
خلاصه :
محدود کردن خواب , فراوانی گونه‌های روده‌ای باکتریایی را تغییر می‌دهد که قبلا ً با سلامت متابولیک انسان در ارتباط بوده‌اند .
نتایج یک مطالعه بالینی جدید در دانشگاه اوپسالا نشان می‌دهد که کم کردن خواب , فراوانی گونه‌های روده باکتریایی را تغییر می‌دهد که قبلا ً با سلامت متابولیک انسان در ارتباط بوده‌اند . مقاله جدید در متابولیسم مولکولی ژورنال منتشر شده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.