سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

جلوگیری

جامع ترین سایت روانشناسی

جلوگیری

۷۹۴ بازديد
پروفسور Daqing مادر ، مولف اصلی مطالعه جدید دانشکده جراحی و سرطان در کالج سلطنتی لندن ، گفت : " هذیان Post چالش بزرگی برای جامعه پزشکی است - - و برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها به شدت نگران‌کننده است. در بسیاری از موارد ، بیماران تقریبا ً شبیه کودک می‌شوند و درک نمی‌کنند که کجا هستند ، چه اتفاقی دارد می‌افتد و خیلی ناراحت می‌شوند . کارکنان بیمارستان نیز به دلیل تهاجمی شدن بیماران در حال هذیان ، زخمی شده‌اند . با این حال ما در حال حاضر هیچ گونه درمانی برای این وضعیت نداریم ."
علل آن‌ها نامعلوم است ، اما یک تئوری این است که جراحی بزرگ می‌تواند التهاب را در بدن ایجاد کند ، که در برخی موارد می‌تواند به مغز سرایت کند.
ریسک این شرایط با گذشت زمان افزایش می‌یابد و به نظر می‌رسد که اغلب در زمانی که بیماران تحت عملیات‌های بزرگ و طولانی قرار می‌گیرند ، بیشتر حمله می‌کنند .
هذیان می‌تواند از چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشد ، و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است با افزایش خطر بیماران سالخورده بعد از زوال عقل ارتباط داشته باشد .
در مطالعه جدید ، به رهبری پروفسور Dongxin وانگ در بیمارستان اول دانشگاه پکینگ ، محققان ۷۰۰ بیمار را در سن ۶۵ سال یا مسن‌تر ارزیابی کردند که می‌خواستند در بیمارستان پکن تحت عمل جراحی قرار بگیرند .
نیمی از آن‌ها مقدار کمی دارو به نام dexmedetomidine پس از عمل جراحی به همراه تزریق مستقیم به رگ بازوی خود دریافت کردند در حالی که نیمی از آن‌ها به تزریق داروی salt (placebo ) دچار شده بودند .
بیماران ، تزریق دارو یا دارونما را در حدود یک ساعت پس از جراحی و برای ۱۶ ساعت بعد دریافت کردند .
این آرام‌بخش که معمولا ً برای روش‌های پزشکی و در داروهای دامپزشکی به کار می‌رود ، بیمار را آرام و خواب‌آلود می‌سازد و هنوز هوشیار است . این دارو ایمن تلقی می‌شود چون آن ممکن است بر تنفس تاثیر بگذارد .
هر دوی این گروه‌ها قبل از انجام عملیات ، یک داروی بی‌هوشی عمومی دریافت کردند . سپس آن‌ها هر روز برای یک هفته پس از عمل خود به خاطر علایم هذیان مورد ارزیابی قرار گرفتند .
نتایج نشان داد که تقریبا ً هر چهار بیمار در گروه placebo - - ۲۳ درصد - دچار هذیان شده بودند . با این حال ، تنها در ده بیمار - - ۹ درصد - که این بیماری را دریافت کرده بود.
پروفسور Ma توضیح داد : دانشمندان هنوز در مورد نحوه کار خود مطمئن نیستند ، اما یک فرضیه این است که به مغز اجازه استراحت و بهبود فوری بعد از عمل جراحی را می‌دهد .
مطالعات پیشین نشان داده‌اند که بیمارانی که پس از عملیات خود برای خوابیدن تلاش می‌کنند - - شاید به این دلیل که در بخش شلوغ و پر سر و صدا هستند و یا در بخش شلوغ و پر سر و صدا هستند - در معرض خطر سرسام و هذیان قرار دارند ."
او اضافه کرد که dexmedetomidine آرام‌بخش به نظر می‌رسد نه تنها باعث خواب می‌شود بلکه در واقع شبیه حالت طبیعی آن است که مغز در طول خواب وارد می‌شود .
اگر چه داروهای مسکن دیگر خواب را ایجاد می‌کنند اما به حالت خواب طبیعی نمی‌روند ، مغز نیاز به استراحت ، ریست کردن و بازیابی دارد .
پروفسور Ma اضافه کرد که تحقیقات قبلی پیشنهاد کرده‌اند که مسکن ممکن است به جلوگیری از هذیان کمک کند ، اما این بزرگ‌ترین مطالعه برای نشان دادن چنین اثرات سودمند است . این مطالعه همچنین تایید کرد که هیچ عارضه جانبی از مسکن وجود ندارد .
نتایج بیشتر نشان داد که بیمارانی که مسکن را درمان می‌کنند عوارض بعد - کمتری نسبت به گروه placebo دارند و قبلا ً از بیمارستان مرخص شده‌اند .
این تیم اکنون ارزیابی خواهد کرد که این مسکن مزایای بلندمدتی داشته باشد ، فراتر از دوره تحصیلی ۷ روزه .
پروفسور Ma اضافه کرد: " هنوز کاره‌ای بیشتری در حال هذیان گویی پس از عمل وجود دارد ، چرا که هنوز به طور کامل درک می‌کنیم که چه اتفاقی در مغز رخ می‌دهد ، و چرا برخی از بیماران در معرض خطر قرار دارند .
با این حال ، این یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که این آرام‌بخش می‌تواند یک روش بالقوه برای جلوگیری از هذیان post در برخی بیماران باشد ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.