یکشنبه ۲۶ فروردین ۰۳

بی خوابی

جامع ترین سایت روانشناسی

بی خوابی

۸۷۳ بازديد
در چیزی که بزرگ‌ترین مطالعه آن در مورد بی‌خوابی است ، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی دکتر دانیل Buysse ، استاد روان‌پزشکی و علوم بالینی و translational ، و استاد رشته پزشکی خواب ، دانشگاه پیتسبورگ ، در ۴۴ بیمار مبتلا به بی‌خوابی و ۴۰ خواب خوب، تفاوت در فعالیت مغزی بین حالت‌های خواب و بیداری را شناسایی کردند .
دکتر Buysse ، که نویسنده ارشد این مطالعه است ، گفت : " در حالی که بیماران مبتلا به بیخوابی اغلب علائم خود را از طریق دوستان ، خانواده‌ها و حتی پزشکان دارند ، یافته‌های این مطالعه شواهد محکمی به این دیدگاه نوظهور اضافه می‌کند که بی‌خوابی وضعیتی با neurobiological و هم عوامل روان‌شناختی است ." این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که فعالیت مغزی در طول خواب دقیق‌تر از آنچه قبلا ً تصور می‌شد ، با مناطق مختلف مغزی که زوایای مختلفی از خواب را تجربه می‌کنند ، دقیق‌تر است .
یافته‌ها ممکن است به بهبود درمان‌های فعلی برای بی‌خوابی نظیر تحریک مغناطیسی transcranial کمک کرده ، و درک بهتری از این که چرا treatments از قبیل مدیتیشن مراقبه mindfulness در برخی از بیماران موثر هستند را افزایش دهد .
محققین از تصویربرداری ( پی تی پی ) که در طی آن شرکت کنندگان با محلول مولکول‌های گلوکز که با یک " tracer " برچسب خورده بودند ، تزریق شدند ، استفاده کردند . مناطق مغز با فعالیت بالاتر مقدار بیشتری از گلوکز برچسب خورده را بالا برده و بیش از پیش بر روی the PET فعال بودند .
اطلاعات اسکن ، تفاوت‌های فعالیت نسبی را در مناطق ویژه مغز بین حالت‌های خواب و بیداری در بیماران مبتلا به بی‌خوابی و خواب خوب نشان می‌دهد . محققان گزارش می‌دهند که این تفاوت‌ها می‌توانند به کاهش فعالیت در طول بیداری و یا افزایش فعالیت در طول خواب نسبت داده شوند .
به گفته نویسندگان ، Dysfunction در مناطق مغزی که در این مطالعه شناسایی شدند ممکن است به علائم خاص در بیماران مبتلا به بی‌خوابی ، از جمله اختلالات در خودآگاهی و حالت روحی ، کمبود حافظه و rumination مرتبط باشند .
اگر چه طراحی مطالعه به مولفان اجازه نمی‌دهد تشخیص دهند که آیا تغییرات فعالیت‌های مغزی علت یا پیامد بی‌خوابی هستند یا خیر ، نتایج نشان می‌دهند که خواب در بخش‌های مختلف مغز یک‌سان نیست ، با این دیدگاه رایج که کل مغز در هنگام خواب بیدار و بیدار است . این مطالعه همچنین نتایج مطالعات قبلی و مشابهی را توسط محققانی در موسسه درمان خواب دانشگاه پیتسبورگ که شرکت کنندگان کمتری داشتند ، تصحیح می‌کند .
نگاه به نقش sleep's در شیزوفرنی ، مسیر درمانی بالقوه را ارائه می‌دهد .
مبدا :
مرکز پزشکی بث اسرائیل
خلاصه :
طبق گفته متخصصان خواب ، ناهنجاری خواب احتمالا ً نقش مهمی در شیزوفرنی بازی می‌کند . در بررسی بدنه رو به رشد شواهدی که کاهش فعالیت spindle خواب به شیزوفرنی را به هم پیوند می‌دهد ، محققان پیشنهاد کردند که درک بهتر از این اختلال ژنتیکی خواب ، درها را به درمان جدید اختلالات روانی باز می‌کند .
طبق گفته متخصصان خواب در مرکز پزشکی بث اسرائیل (، یک ناهنجاری خواب احتمالا ً نقش مهمی در شیزوفرنی دارد . در بررسی بدنه رو به رشد شواهدی که کاهش فعالیت spindle خواب به شیزوفرنی را به هم پیوند می‌دهد ، محققان پیشنهاد کردند که درک بهتر از این خواب ، شالوده ژنتیکی را برای درمان اختلالات روانی باز می‌کند . مقاله آن‌ها در نشریه روان‌پزشکی زیستی ۱۵ اکتبر منتشر شد .
نویسنده ارشد رابرت Stickgold ، دکتر رابرت Stickgold ، رئیس مرکز خواب و اختلالات روانی در BIDMC می‌گوید : " یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در تحقیقات خواب در دهه گذشته ، درک رو به رشد رابطه علی با اختلالات روانی بوده‌است . در اینجا ما شواهدی را بررسی کردیم که فعالیت spindle خواب را قبل از شروع بیماری اسکیزوفرنی کاهش داده و به کمبودهای ادراکی و دیگر علائم کمک می‌کند ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.