پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

گوش

جامع ترین سایت روانشناسی

گوش

۸۷۳ بازديد
در یک مقاله مرتبط , دانش اعصاب دالاس نشان داد که آن‌ها می‌توانند سرعت کار مغز در حیوانات آزمایشگاهی را با تحریک تحریک عصب واگ با صداهای آهسته یا آهسته تغییر دهند .
یک تیم به رهبری " رابرت مک لین " و " مایکل جکسون " به این موضوع پرداختند که آیا تحریک مکرر عصب واگ با یک حرکت خاص , فعالیت عصبی در قشر حرکتی اولیه موش‌های آزمایشگاهی را تغییر خواهد داد . برای آزمون فرضیه‌ها از تحریک عصب واگ با حرکات دست در دو گروه موش صحرایی استفاده شد . نتایج در بحث اخیر قشر مخ به چاپ رسید .
پس از پنج روز تحریک و جفت شدن حرکت , محققان فعالیت مغز را در پاسخ به تحریک بررسی کردند . موش‌هایی که همراه با تحریک دریافت کردند تغییرات بزرگی را در سازمان کنترل حرکت مغز نشان دادند . حیواناتی که آموزش حرکتی یک‌سان دریافت می‌کردند , فاقد هرگونه تغییر در مغز و یا انعطاف‌پذیری بودند .
افرادی که دچار ضربه یا ضربه مغزی می‌شوند اغلب دچار توان‌بخشی می‌شوند که شامل حرکت مکرر عضو آسیب‌دیده در تلاش برای به دست آوردن مهارت‌های حرکتی می‌شود . اعتقاد بر این است که استفاده مکرر از اندام آسیب‌دیده سبب سازماندهی مجدد مغز برای بازیابی می‌شود . مطالعه اخیر نشان می‌دهد که جفت کردن عصب واگ با درمان استاندارد ممکن است منجر به سازماندهی مجدد سریع و گسترده مغز شود که پتانسیل سرعت بخشیدن و بهبود بهبودی پس از سکته را دارد .
او گفت : " هدف ما استفاده از سیستم‌های برنامه‌ریزی طبیعی مغز برای افزایش اثربخشی درمان‌های استاندارد است . " مطالعات ما در قشر حسی و حسی نشان می‌دهد که این تکنیک توانایی افزایش درمان برای شرایط عصبی از درد مزمن تا اختلالات حرکتی را دارد . آینده‌پژوهی اثربخشی آن را در درمان اختلالات شناختی بررسی می‌کند . "
از آنجا که تحریک عصب واگ یک سابقه ایمنی عالی در بیماران مبتلا به صرع دارد , این تکنیک یک روش جدید برای درمان بیماری‌های مغزی فراهم می‌کند که در آن زمان پاسخ مغز غیرطبیعی است , از جمله نارساخوانی و اسکیزوفرنی .
در مقاله دیگری که در ژورنال اعصاب تجربی انجام شد , او گروهی را رهبری کرد که تحریک عصب واگ را با سرعت متغیر با سرعت‌های مختلف تحریک می‌کند تا میزان فعالیت مغز موش‌ها را تغییر دهد . این تیم گزارش داد که این روش انعطاف‌پذیری عصبی را در قشر شنوایی ایجاد می‌کند که شنوایی را کنترل می‌کند .
پژوهشگران دالاس در حال کار با دستگاهی هستند که توسط شرکت بیوتکنولوژی , یک موسسه بیوتکنولوژی وابسته به دانشگاه ارایه شده‌است. در حال حاضر در حال انجام آزمایش تحریک عصب واگ در بیماران انسانی در اروپا به امید کاهش یا از بین بردن علائم وزوز گوش می‌باشد . "
استاد علوم اعصاب گفت : " درک اینکه چگونه شبکه‌های عصبی خود سازماندهی می‌کنند , برای توسعه روش‌های جدید برای توان‌بخشی بیماران مبتلا به اوتیسم , نارساخوانی , سکته , اسکیزوفرنی و آلزایمر , حیاتی است . "
درمان بیماری‌های نورولوژیک در حال حاضر محدود به مداخلات دارویی , جراحی یا رفتاری است . اما این تحقیق نشان می‌دهد که امکان دستکاری موثر شکل‌پذیری مغز انسان برای اهداف مختلف وجود دارد . سپس بیماران می‌توانند از فعالیت مغز به منظور بازسازی مهارت‌های از دست رفته بهره ببرند .
اگر مطالعات بعدی یافته‌های دالاس را تایید کنند , ممکن است بیماران انسانی به درمان‌های موثر بیشتری دسترسی داشته باشند و از مصرف طولانی‌مدت داروها جلوگیری کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.