چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

کشف

جامع ترین سایت روانشناسی

کشف

۸۶۸ بازديد
حالا صدای منو می‌شنوی ؟ کشف استراتژی جدید برای جلوگیری از شکست شنوایی
مبدا :
فدراسیون جوامع آمریکایی برای زیست‌شناسی تجربی
خلاصه :
نگران از دست دادن شنوایی تان به خاطر نوردهی سر و صدا ؟ تحقیقات جدید می‌تواند کمک کند . دانشمندان نشان می‌دهند که AMPK ، یک پروتئین کانالی را در غشا سلولی فعال می‌کند و به پتاسیم اجازه می‌دهد سلول را ترک کند . این امر سلول‌های حسی گوش داخلی را از آسیب دائمی به دنبال مواجهه با نویز آکوستیک حفظ می‌کند . این ممکن است منجر به درمان‌ها برای درمان آسیب‌های ناشی از نویز شدید شود ، به ویژه در افرادی که دارای ژن AMPK هستند که ممکن است آن‌ها را آسیب‌پذیر کند .
اگر نگران از دست دادن شنوایی خود باشید چون در معرض خطر قرار گرفتن سر و صدا ( سندروم deafness کری ) ، یک کشف جدید منتشر شده در ژورنال ژورنال ، کمی امید را پیشنهاد می‌دهد . That's به این دلیل که دانشمندان آلمان و کانادا نشان می‌دهند که پروتئین ، AMPK ، که در طول عدم وجود انرژی از سلول‌ها محافظت می‌کند ، یک پروتیین کانال را در غشا سلولی فعال می‌کند که به پتاسیم اجازه خروج از سلول را می‌دهد . این فعالیت به این دلیل مهم است که این مکانیزم به محافظت از سلول‌های حسی در گوش داخلی از آسیب دائمی به دنبال ایجاد اختلال صوتی صوتی کمک می‌کند .
این اطلاعات می‌تواند منجر به استراتژی‌های جدید و روش‌های درمانی برای پیش‌گیری و درمان آسیب ناشی از نویز شدید شود ، به ویژه در افرادی که دارای ژن AMPK هستند که ممکن است آن‌ها را در برابر فقدان شنوایی آسیب‌پذیر کند .
فلورین لانگ ، محقق ، محقق در کار گروه فیزیولوژی در دانشگاه توبینگن ، در توبینگن ، آلمان می‌گوید : " تحقیقات آینده براساس مطالعه حاضر ممکن است منجر به توسعه استراتژی‌های جدید پیش‌گیری از کاهش شنوایی و یا تسریع بازیابی از ضربه‌های صوتی شوند ."
برای این کشف ، لنگ و همکارانش دو گروه از موش‌ها را مقایسه کردند . اولین گروه معمولی بود و دومین گروه فاقد پروتئین AMPK بود . شنوایی موش‌ها با اندازه‌گیری فعالیت مغزی ناشی از صدا آزمایش شد . همه موش‌ها در معرض سر و صدای گفته‌شده به خوبی تعریف‌شده و منجر به آسیب شنوایی شدند و منجر به اختلال شنوایی شدند . قبل از قرار گرفتن در معرض صدا ، توانایی شنوایی مشابه موش و موش معمولی نبود . پس از قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن، شنوایی موش‌های معمولی پس از دو هفته بهبود یافت ، اما بازیابی شنوایی در موش‌های فاقد نقص ، به میزان قابل‌توجهی آسیب دید .
دکتر جرالد Weissmann ، سردبیر نشریه FASEB می‌گوید : " وقتی بحث جلوگیری از فقدان شنوایی انجام می‌شود ، نگه داشتن حجم آن هنوز بهترین استراتژی است و این کشف می‌تواند به توضیح این موضوع کمک کند که چرا برخی از مردم به احتمال زیاد شنوایی خود را از دیگران از دست می‌دهند . در عین حال ، یک هدف برای استراتژی‌های پیشگیرانه جدید - - و شاید حتی یک درمان - - برای سندروم deafness ناشنوایی - فراهم می‌کند .
درمان موثر جدید برای tinnitus ؟
مبدا :
دانشگاه ماستریخت
خلاصه :
دانشمندان کارایی روش درمانی جدید را نشان داده‌اند . Tinnitus درک یک صدای داخلی از کار انداختن یک منبع خارجی است . حدود ۱۵ درصد از مردم از این اختلال در درجات مختلف همراه با مشکلات تمرکز مربوطه ، اختلالات خواب ، اضطراب ، افسردگی و خستگی شدید رنج می‌برند .
گروهی از محققان از ماستریخت ، لون ، بریستول و کمبریج اثربخشی رویکرد درمانی جدید را در مجله The نشان دادند . Tinnitus درک یک صدای داخلی از کار انداختن یک منبع خارجی است . حدود ۱۵ درصد از مردم از این اختلال در درجات مختلف همراه با مشکلات تمرکز مربوطه ، اختلالات خواب ، اضطراب ، افسردگی و خستگی شدید رنج می‌برند .
گاهی این اختلال به حدی مخرب است که به طور جدی عملکرد روزمره آن‌ها را مختل می‌کند و متاسفانه هیچ درمانی وجود ندارد .
با این حال تحقیقی که توسط Rilana cima و همکارانش انجام شد نشان می‌دهد که درمان شناختی می‌تواند به بهبود عملکرد روزمره بیماران tinnitus کمک کند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.