سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

حفره گوش

جامع ترین سایت روانشناسی

حفره گوش

۸۷۵ بازديد
به گفته دکتر Seidman ، تحقیقات بیشتر و بودجه به منظور ایجاد داده‌های حیاتی برای تسهیل درک آسیب ناشی از آسیب‌های صوتی و توسعه راهبردها برای کاهش این آسیب مورد نیاز است .
محققان دریافتند که earphones به اندازه سر و صدای موتورهای جت خطرناک هستند .
مبدا :
دانشگاه of
خلاصه :
دانشمندان نشان داده‌اند که افزایش بیش از حد بر روی هدفون ، باعث آسیب زدن به پوشش سلول‌های عصبی می‌شود که منجر به ناشنوایی موقت می‌شوند . محققان گفتند که earphones یا هدفون روی بازیکنان موسیقی شخصی می‌توانند به سطوح صدا شبیه موتورهای جت برسند .
چرخاندن بیش از حد بر روی هدفون ، باعث آسیب زدن به پوشش سلول‌های عصبی می‌شود که منجر به ناشنوایی موقت می‌شوند، که دانشمندان دانشگاه of برای اولین بار نشان‌داده شده‌اند .
محققان گفتند که earphones یا هدفون روی بازیکنان موسیقی شخصی می‌توانند به سطوح صدا شبیه موتورهای جت برسند .
Noises بلندتر از ۱۱۰ دسی‌بل برای شنیدن مشکلات شنوایی مانند ناشنوایی موقت و tinnitus ( زنگ در گوش ) مشهور هستند ، اما مطالعه دانشگاه of اولین بار است که آسیب سلول زیرین مشاهده شده‌است .
این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده‌است .
دکتر Martine Hamann از دپارتمان فیزیولوژی سلولی و Pharmacology که این مطالعه را رهبری می‌کرد گفت :
این تحقیق به ما اجازه می‌دهد تا مسیر را از مواجهه با صداهای بلند برای شنیدن از دست دادن شنوایی درک کنیم . به احتمال زیاد مکانیسم‌های سلولی که در این شرایط وجود دارند ، به احتمال زیاد باعث ایجاد یک مزیت بهداشتی بسیار قابل‌توجه برای جمعیت در سراسر کشور خواهد شد . این کار به پیش‌گیری و پیشرفت در یافتن درمان‌های مناسب برای از دست دادن شنوایی کمک خواهد کرد ."
سلول‌های عصبی که سیگنال‌های الکتریکی را از گوش‌ها به مغز حمل می‌کنند دارای پوششی به نام غلاف میلین هستند که به سیگنال‌های الکتریکی در طول سلول کمک می‌کند . قرار گرفتن در معرض صداهای بلند - یعنی سر و صدا بیش از ۱۱۰ دسی‌بل - می‌تواند سلول‌های این روکش را از بین ببرد و سیگنال‌های الکتریکی را مختل کند. این به این معنی است که اعصاب دیگر نمی‌توانند اطلاعات را از گوش‌ها به مغز منتقل کنند .
با این حال ، پوشش اطراف سلول‌های عصبی می‌تواند اصلاح شود و اجازه می‌دهد که سلول‌ها دوباره عادی شوند . این به این معنی است که فقدان شنوایی می‌تواند موقتی باشد و رسیدگی کامل می‌تواند باز گردد .
دکتر Hamann توضیح داد : " اکنون درک می‌کنیم که چرا فقدان شنوایی می‌تواند در برخی موارد قابل‌بازگشت باشد . نشان دادیم که غلاف در اطراف عصب شنوایی در حدود نیمی از سلول‌هایی که ما به آن نگاه کردیم گم شده‌است ، کمی شبیه به تخلیه کابل برقی که یک تقویت‌کننده را به بلندگو متصل می‌کند . این اثر برگشت‌پذیر است و پس از سه ماه ، شنوایی پیدا شده‌است و بنابراین پوشش دور عصب شنوایی را دارد ."
یافته‌ها بخشی از تحقیقات مداوم در مورد اثرات صداهای بلند در بخشی از مغز به نام هسته حلزونی پشتی است که حامل سیگنال‌هایی از سلول‌های عصبی در گوش به بخش‌های مغز است که رمزگشایی می‌کنند و حس صدا می‌کنند . پیش از این ، این تیم نشان داده‌است که آسیب به سلول‌های این ناحیه می‌تواند باعث ایجاد tinnitus - - احساس " صدای شبح مانند وزوز یا زنگ زدن ) باشد .
این تحقیق توسط تراست Wellcome ، Medisearch ، GlaxoSmithkline و انجمن سلطنتی تامین شد .
مغز Reorganizing می‌تواند منجر به سکته جدید و درمان tinnitus شود .
مبدا :
دانشگاه تگزاس در دالاس
خلاصه :
محققان به تازگی نشان داده‌اند که چگونه تحریک عصبی با تجربیات خاص مانند حرکات و صداها ، می‌تواند مغز را دوباره سامان دهد . این تکنولوژی می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای سکته ، tinnitus ، اوتیسم و اختلالات دیگر شود .
محققان دالاس اخیرا ً به تازگی نشان داده‌اند که چگونه تحریک عصبی با تجربیات خاص مانند حرکات و صداها ، می‌تواند مغز را دوباره سامان دهد . این تکنولوژی می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای سکته ، tinnitus ، اوتیسم و اختلالات دیگر شود .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.