جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

تضعیف کننده

جامع ترین سایت روانشناسی

تضعیف کننده

۸۷۳ بازديد
محققین دریافتند که فعالیت بادامه و قشر شنوایی در ارتباط مستقیم با درجه ناراحتی مشاهده‌شده توسط سوژه‌ها تغییر می‌کند . بخش عاطفی مغز ، مغز مسئول تاثیر بخش شنیداری مغز است به طوری که درک ما از یک صدای بسیار نامطبوع ، مانند چاقو در بطری ، در مقایسه با یک صدای آرامش‌بخش ، مانند آب قل‌قل آب، افزایش می‌یابد .
تحلیل ویژگی‌های صوتی صداها نشان داد که هر چیزی در محدوده فرکانسی حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هرتز ، ناخوشایند است . دکتر کومار توضیح می‌دهد : " این محدوده فرکانسی است که گوش‌های ما بسیار حساس هستند . اگرچه هنوز هم بحث زیادی وجود دارد ، چرا که چرا گوش‌های ما در این محدوده بسیار حساس هستند ، این شامل صداهایی از جیغ و فریاد است که ما به طور ذاتی ناخوشایند یافتیم ."
Scientifically ، درک بهتر از واکنش brain's به نویز می‌تواند به درک ما از شرایط پزشکی کمک کند که در آن افراد دارای تحمل صدا مانند hyperacusis ، misophonia ( لفظا به معنای تنفر از صدا ) و اوتیسم هستند زمانی که حساسیت به نویز وجود دارد .
پروفسور تیم Griffiths از دانشگاه نیوکاسل گفت : " این اثر نور جدیدی بر تعامل بادامه و قشر شنوایی دارد . این ممکن است یک حمله جدید به اختلالات عاطفی و اختلالات مانند tinnitus و میگرن باشد که به نظر می‌رسد درک بهتری از جنبه‌های ناخوشایند صداها دارد ."
بیشتر صداها ناخوشایند
با ۷۴ صدا ، افراد بدترین صداهای ناخوشایند را پیدا کردند :
چاقو در بطری
فورک در یک لیوان
Chalk روی تخته‌سیاه
حاکم بر یک بطری
ناخن‌ها روی تخته‌سیاه
جیغ زن
Anglegrinder
جیغ کشیدن روی یک چرخه جیغ می‌کشد
کودک گریه می‌کند
مته برقی
حداقل آزاردهنده :
تشویق
کودک می‌خندید
تندر
جریان آب
آیا روش درمانی مغناطیسی برای tinnitus موثر است ؟
مبدا :
سیستم بهداشت دانشگاه Loyola
خلاصه :
مرکز پزشکی دانشگاه Loyola مطالعه می‌کند که آیا یک نوع جدید از روش درمانی غیر تهاجمی می‌تواند به افرادی کمک کند که tinnitus و ears debilitating را تحمل کنند . therapy ، تحریک مغناطیسی transcranial ( TMS ) ، پالس‌های کوتاه از میدان مغناطیسی را به مغز ارسال می‌کند . اس. اس از سال ۲۰۰۹ برای بیمارانی که افسردگی عمده‌ای دارند مورد تایید قرار گرفته‌است و حداقل یک ضد افسردگی را شکست داده‌اند .
مرکز پزشکی دانشگاه Loyola مطالعه می‌کند که آیا یک نوع جدید از روش درمانی غیر تهاجمی می‌تواند به افرادی کمک کند که tinnitus و ears debilitating را تحمل کنند .
therapy ، تحریک مغناطیسی transcranial ( TMS ) ، پالس‌های کوتاه از میدان مغناطیسی را به مغز ارسال می‌کند . اس. اس از سال ۲۰۰۹ برای بیمارانی که افسردگی عمده‌ای دارند مورد تایید قرار گرفته‌است و حداقل یک ضد افسردگی را شکست داده‌اند .
مطالعه ایگناتیوس شامل بیمارانی خواهد بود که از افسردگی و افسردگی رنج می‌برند . مطالعات اخیر نشان داده‌است که حدود ۱۲ درصد از افراد مبتلا به tinnitus مزمن نیز از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند - - که سه برابر بیشتر از جمعیت عمومی است .
Tinnitus ادراک صوت در یک یا هر دو گوش زمانی است که هیچ منبع خارجی وجود ندارد . این می‌تواند شامل صدای زنگ ، صدای هیس ، سوت ، سوت و یا صدای کلیک باشد . طبق گفته انجمن Tinnitus آمریکا ، حدود ۵۰ میلیون آمریکایی دست‌کم some نفر دارند ؛ ۱۶ میلیون نفر به دنبال جلب توجه پزشکی هستند و حدود ۲ میلیون نفر به شدت ضعیف شده‌اند . هیچ درمانی وجود ندارد .
درک صداهای خیالی می‌تواند در افرادی که افسرده هستند بیشتر باشد . دکتر Murali رائو ، محقق اصلی of TMS tinnitus tinnitus، گفت که علاوه بر این ، داروهای ضد افسردگی می‌توانند گاهی باعث آزار و اذیت شوند .
چندین مطالعه قبلی نشان داده‌اند که TMS می‌تواند به نفع بیماران tinnitus باشد . به گفته رائو ، مطالعه موردی ، نخستین مطالعه بیمارانی است که از افسردگی و هم افسردگی رنج می‌برند و ترکیب این دو شرایط می‌تواند بسیار تضعیف‌کننده باشد ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.