پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تشنج

جامع ترین سایت روانشناسی

تشنج

۸۷۳ بازديد
مطالعه دوم ( Poster ۱.۰۹۷ ) رابطه بین اختلالات رفتاری / روانی و صرع در دوران کودکی را بررسی می‌کند . محققان در مدرسه Feinberg University's of ، که به کودکانی که در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ استخدام شده‌اند ، اشاره کردند و بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ، ۸ تا ۹ سال پس از تشخیص بیماری صرع ، بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ تحت کنترل کامل قرار گرفتند . در طول این ۱۶ سال تست شناختی با تست IQ و ارزیابی رفتاری همراه با فهرست بررسی رفتار کودک گزارش‌شده انجام شد . کنترل‌های مربوط به این مطالعه ، خواهر و برادرهای similar بدون صرع بود که ابزار ارزیابی مشابهی را دریافت کردند .
دکتر Soong eom ، دکترای پزشکی دانشگاه Northwestern University ، گفت : " تحلیل‌های بیشتر ، یافته‌های مبتنی بر رفتار گزارش‌شده پدر و مادر را نشان می‌دهند که تا حد زیادی تاثیر عاطفی والدین را نشان می‌دهند. "
محققین نتایج آزمون CBCL و Wechsler of از ۳۰۱ کودک مبتلا به صرع ( CWE ) و ۱۵۶ کنترل را مورد بررسی قرار دادند . میانگین سنی موارد CWE ۱۲.۵ ، و ۱۳.۲ % برای کنترل‌ها بود . موارد of به دو گروه تقسیم شدند ، " پیچیده " که نشان‌دهنده یک توهین آشکار و یا امتحان غیر عادی بود و " غیر پیچیده " که نشان‌دهنده همه امتحانات عادی بود. گروه موردی پس از حذف موارد پیچیده و آن‌هایی که عاری از حمله و دارو بودند تشکیل شده‌بود .
در مقایسه اولیه ، کودکانی که مبتلا به صرع در سطح هییت مدیره بودند، نمرات مشکل رفتاری را داشتند و امتیاز اجتماعی کمتری نسبت به کنترل‌ها داشتند . پس از محروم کردن موارد پیچیده و افرادی که دارو و دارو مجانی نداشتند ، تفاوت مداومی بین کودکان مبتلا به صرع و کنترل بر گزارش‌ها والدین در رابطه با مشکلات رفتاری وجود داشت .
در یک مطالعه سوم ( Poster ۲.۰۲۳ ) که توسط دانشگاه ویسکانسین در مدیسون ارایه شد، یک مصاحبه روان‌پزشکی استاندارد برای تعیین اینکه آیا کودکان مبتلا به صرع در روزه‌ای اخیر دارای نرخ بالاتری از هر اختلال روانی نسبت به کنترل‌ها هستند ، انجام شد .
این مطالعه به دنبال ۱۷۸ فرزند بین سنین ۸ تا ۱۸ سال، متشکل از ۱۰۵ کودک مبتلا به صرع و ۷۳ کنترل بود . معیارهای ورود برای CWE ، تشخیص صرع در ۱۲ ماه گذشته ، عدم وجود معلولیت‌های رشدی یا اختلالات عصبی ، آزمایش‌ها نرمال عصبی و تصویربرداری بالینی بودند . کنترل‌ها در این مطالعه ، بستگان درجه اول CWE با هیچ سابقه توقیف ، صدمات اولیه اولیه، بیماری‌های رشدی یا عصبی ، و یا از دست دادن آگاهی بیشتر از ۵ دقیقه بودند . اطلاعات از طریق مصاحبه‌های جداگانه با والدین و شرکت کنندگان در اساس و در یک پی‌گیری ۲ ساله جمع‌آوری شدند .
دکتر جانا جونز ، دکترای خود از دانشگاه ویسکانسین ، گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که میزان اختلالات روانی در کودکان مبتلا به صرع در مقایسه با کودکان بدون تشنج ، بیشتر است . این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ممکن است تفاوت‌هایی در روند اختلالات روان‌شناختی در کودکان مبتلا به صرع مرتبط با صرع کانونی و عمومی وجود داشته باشد .
نتایج این مطالعه نشان داد که در مقایسه با کنترل‌ها ، کودکانی که مبتلا به صرع هستند دارای نرخ‌های بالاتری از اختلالات روانی در سطح پایه و دو ساله هستند ( ۵۹.۰ % در مقابل . ۲۳.۳ % ) . در اساس ، کودکان مبتلا به صرع به احتمال زیاد دچار افسردگی شدید ( ۱۵.۲ % در مقابل ) . ۲.۷ % ) ، اضطراب ( ۳۴.۳ % درمقابل . ۱۵.۱ % ) و ADHD ( ۲۲.۹ درصد در مقابل . ۶.۸ % ) . این تفاوت‌ها در دو سال پی‌گیری با یک استثنا باقی ماندند ؛ نرخ افسردگی دیگر به طور قابل‌توجهی متفاوت نبود ( ۷.۶ % در مقابل . ۲.۷ % ) بین the و کنترل‌ها . در اساس ، کودکان مبتلا به صرع کانونی و مصادره عمومی ، نرخ‌های مشابهی از اختلالات روان‌شناختی ( ۶۷.۳ % در مقابل ) داشتند . ۵۱.۰ % ) . در ۲ سال پی‌گیری کودکان مبتلا به صرع کانونی ، نرخ‌های بالاتر اختلالات روانی ( ۶۵.۵ % در مقابل ) داشت . به میزان ۳۶.۷ % ) . کودکان مبتلا به صرع کانونی همچنین نرخ‌های بالاتری از اختلالات اضطراب ( ۴۳ ر ۴۳ % در مقابل ) داشتند . ۲۰.۴ درصد و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ۲۵.۵ % در مقابل . ۸.۲ % ) اما افسردگی منفی ( ۷.۳ % در مقابل . ۸.۲ درصد ) در مقایسه با کودکانی که دچار تشنج عمومی شده‌اند.

منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.