سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

پالس

جامع ترین سایت روانشناسی

پالس

۸۶۴ بازديد
این تحقیق از شورای تحقیقات سوئد , بنیاد مغزی سویدی , بنیاد قلب - ریه سوئد و زیرساخت ملی سوئد برای محاسبه حمایت کرده‌است . برخی از محققان یک برنامه ثبت اختراع را به همراه این مطالعه تنظیم کرده‌اند .
کمبود پروتئین ساعت در بیماری‌های شدید صرع اهمیت دارد.
منبع :
دانشگاه براون
خلاصه :
برخی کودکان مبتلا به صرع فاقد یک پروتئین به نام ساعت هستند که به نظر می‌رسد مهار نورون‌های تحریکی در ناحیه مغز که تشنج آن‌ها ریشه دارد , مختل شود .
مطالعه جدیدی در نورون‌ها بر روی نقشی که کمبود ساعت پروتیین در چندین شکل صرع ایفا می‌کند تمرکز می‌کند . این مطالعه شواهدی ارائه می‌کند که تحریک بیش از حد سلول‌های خاص مغز ممکن است به دلیل کمبود ساعت در ناحیه مغز باشد که موجب تشنج می‌شود . محققان دریافتند که این تاثیر در طول خواب قوی‌تر است .
محقق مربوطه , جودی جودی لیو , استادیار علوم اعصاب در دانشگاه براون , گفت که این یافته به طور بالقوه به محققان یک راه جدید برای ایجاد یک درمان برای برخی از موارد جدی بیماری ناتوان‌کننده می‌دهد . از آنجا که مطالعه مستقیما ً یک مسیر پروتئینی خاص را در بخش خاصی از مغز بیمار وارد می‌کند, یک استراتژی برای تحقیقات بیشتر می‌تواند ارائه یک دارو برای جبران کمبود ساعت یا شاید پروتئینی باشد که مستقیما ً در آن محل تاثیر می‌گذارد .
لیو گفت : " اگر ما یک رویکرد محلی و محلی بگیریم این می‌تواند یک هدف قابل دوام باشد . "
ساعت تماشای
زمانی که بیماران مبتلا به صرع به اندازه کافی از داروهای موجود بهره‌مند نمی‌شوند , پزشکان گاهی با حذف ناحیه‌ای که تشنج رخ می‌دهد , این اختلال را درمان می‌کنند . لیو که مامور تحقیق در مرکز پزشکی ملی کودکان در واشنگتن دی سی در طول این تحقیق بود , تصمیم گرفت بافت‌های خارج از هشت بیمار با دیسپلازی ساب کورتیکال و یا عقده غده دار را مطالعه کند تا ببیند آیا او و همکارانش می‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی ممکن است در سطح مولکولی منحرف شود . به عنوان کنترل آزمایشی , آن‌ها از بافت‌های " سالم " بیماران استفاده کردند که نیاز به حذف آن‌ها برای دسترسی به مکان‌های تولید مواد مخدر داشت .
مرحله اول تجزیه و تحلیل " ترانسکریپتوم " بافت‌ها یا rna های مختلف از dna برای تولید پروتئین‌ها بود . آن‌ها تفاوت‌های قابل‌توجهی یافتند . به ویژه آن‌ها کاهش قابل‌توجهی در بیان rna برای کلاک در مقایسه با کنترل داشتند . تجزیه و تحلیل بیشتر از جمله در بافت‌های بیشتر با سایر انواع صرع نیز نشان داد که rna و پروتئین ساعت اغلب در نورون‌های تحریکی و مهاری در نواحی مغزی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند .
به گفته لیو , محققان به دنبال ساعت نبودند . این بیماری در بیماران مبتلا به صرع کاملا ً معنی‌دار بود .
لیو گفت : " این یک صفحه نمایش بی طرفانه بود . " ما امیدوار بودیم اهدافی را بیابیم که می‌توانیم برای درمان استفاده کنیم و همچنین در تلاشیم تا تفاوت‌های مولکولی در انواع مختلف صرع را مشخص کنیم . اما تاثیر روی ساعت به اندازه‌ای ثابت بود که ما توانستیم علل مختلفی را طبقه‌بندی کنیم . "
برای درک اینکه چگونه کمبود زمان ممکن است به صرع مرتبط باشد , تیم دو مدل موشی ایجاد کرد . یکی از آن‌ها به طور ژنتیکی در نورون‌های تحریکی تحریک می‌شود و دیگری آن را از سلول‌های ممانعت کننده بی‌هوش می‌کند . موش‌ها با از دست دادن ساعت در نورون‌های تحریکی , علایم صرع را بسیار شبیه به بیماران انسانی , از جمله حساسیت بیشتر به تشنج‌های ناشی از خواب نشان می‌دهند .
لیو گفت : به نظر نمی‌رسد این انجمن تصادف باشد . پالس ساعت به عنوان یک تنظیم‌کننده مرکزی بیان ژن وابسته به ریتم شبانه‌روزی خواب و بیداری است . بیان دیگر پروتئین‌های مرتبط در مسیر نیز در زمان ناپدید شدن پالس ساعت کاهش یافت .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.