چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

موادمخدر

جامع ترین سایت روانشناسی

موادمخدر

۸۰۶ بازديد
محققان دانشگاه Linkoping در سوئد یک محل اتصال مولکولی ناشناخته را کشف کرده‌اند که می‌تواند انگیزه‌های الکتریکی را در اعصاب تحت‌تاثیر قرار دهد . نتایج در ژورنال علوم مجله ارایه شده‌است . این کشف امکان طراحی انواع جدیدی از داروها در برابر بیماری‌هایی مثل صرع را باز می‌کند .
مواد سمی از جمله قورباغه سمی ، ماهی puffer و عقرب با مواد مخدر در برابر حمله صرع ، رایج است ؟ پاسخ این است که همه آن‌ها بر توانایی اعصاب برای انتقال ایمپالس‌ها الکتریکی از طریق تاثیرگذاری بر کانال‌های یونی در اعصاب ، تاثیر می‌گذارند . کانال‌های یونی openings کوچکی در غشا سلولی of هستند که مانند درها باز و بسته می‌شوند تا یون‌های باردار الکتریکی وارد شوند یا خارج شوند. هنگامی که یون‌های کافی به درون سلول عصبی جریان می‌یابند ، یک تکانه الکتریکی آزاد می‌شود و در امتداد عصب منتقل می‌شود . با این حال ، برخی اوقات برای آزاد شدن یک انگیزه الکتریکی بسیار آسان می‌شود . افزایش جریان الکتریکی اعصاب در پشت چنین شرایطی به عنوان صرع ، اختلال در ریتم ضربان قلب ، و تجربه درد وجود دارد .
داروهای ضد صرع که هم اکنون در حال استفاده هستند، و سموم حیوانی که در بالا ذکر شد ، با بستن یک نوع خاص از کانال یونی ، excitability الکتریکی را کاهش می‌دهند . تمام این مولکول‌ها قبلا ً به مکان‌هایی در کانال یونی متصل می‌شوند . این جایگاه‌های اتصال به طور کلی توسط آب احاطه شده‌اند . در مقابل غشا سلولی که کانال یونی از آن عبور می‌کند از طریق دولایه از لیپیدها ساخته می‌شود که یک نوع چربی هستند که مواد قابل‌حل در آب را دفع می‌کند .
" ما نشان می‌دهیم که یک ملکول کوچک در لایه ¬ های دو لایه ¬ ها جاسازی شده‌است و ارتباط مستقیمی با کانال یونی دارد . این یک نوع کاملا ً متفاوت از محل اتصال است . یک سوال جالب این است که آیا ما به طور طبیعی مولکول‌ها را در بدن که به همان روش به کانال‌های یونی متصل می‌شوند ، داریم یا نه . فردریک Elinder ، استاد دانشکده پزشکی بالینی و آزمایشگاهی در دانشگاه Linkoping می‌گوید : " ما احتمالا ً این کار را انجام می‌دهیم . "
محققانی که این مطالعه را انجام داده‌اند قبلا ً کشف کرده‌اند که اسیده‌ای resin که به طور طبیعی اتفاق می‌افتند می‌توانند یک کانال یون را تنظیم کنند که اجازه عبور یون‌های پتاسیم را می‌دهد . اسیده‌ای Resin در رزین از مخروط دار مانند درخت کاج سویدی یافت می‌شوند . با شروع از یکی از اسیدهای رزین ، شیمی دان‌ها و پیتر Konradsson در دانشکده فیزیک ، شیمی و زیست‌شناسی در liu تقریبا ً ۲۰۰ مولکول جدید ایجاد کرده‌اند .
" همه مولکول‌های جدید براساس همان اسکلت پایه هستند و تفاوت‌های بسیار کمی بین آن‌ها وجود دارد . نینا Ottosson ، مهندس تحقیقات اصلی در دپارتمان پزشکی بالینی و آزمایشگاهی ، و مولف این مقاله می‌گوید : " برخی از آن‌ها وابستگی ولتاژ کانال یونی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و ما معتقدیم که بهره‌برداری از این مکانیزم در داروهای آینده امکان پذیر خواهد بود . "
محققان تاثیر مواد روی یک کانال یون پتاسیم از مگس میوه را بررسی کرده‌اند . این کانال یونی اصولا ً در مگس‌های میوه‌ها و انسان‌ها یک‌سان است . زمانی که محققین می‌خواستند به جزییات چگونگی تاثیر مواد بر کانال یونی را بررسی کنند ، محل اتصال جدید را کشف کردند . آن‌ها همچنین یک رابطه قوی بین ساختار شیمیایی مواد و تاثیر آن‌ها بر روی کانال یونی شناسایی کرده‌اند .
" اکنون که این مکان پیوندی را پیدا کرده‌ایم ، امکان پذیر است که ما یا سایر دانشمندان بتوانند مولکول‌های دیگری را که به آن چسبیده‌اند را شناسایی کنیم . فردریک Elinder می‌گوید : " یافته‌های ما اطلاعاتی در مورد این که چگونه می‌توانیم مواد را اصلاح کنیم تا آن‌ها را تا حد ممکن موثر سازیم . "
تقریبا ً یک سوم افراد مبتلا به صرع هنوز هم هنگام دریافت درمان دچار صرع می‌شوند ، و در حال حاضر داروهای ضد صرع موجود اغلب دارای عوارض جانبی نظیر خستگی و گیجی هستند . محققان امیدوارند که مواد مانند مواد مخدر را بتوان در داروهای جدید در برابر حمله صرع توسعه داد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.