جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

تطابق

جامع ترین سایت روانشناسی

تطابق

۸۷۶ بازديد
چرخه‌های مغزی ماهانه پیش‌بینی ضبط بیماران مبتلا به صرع را پیش‌بینی می‌کنند
الکترودها، الگوهای دراز مدت از خطر حمله را نشان می‌دهند
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - سان‌فرانسیسکو
خلاصه :
Neurologists دوره‌های ماهانه فعالیت مغزی مربوط به صرع در بیماران مبتلا به صرع را کشف کرده‌اند . این یافته حاکی از آن است که ممکن است برای متخصصین بالینی امکان پذیر باشد تا زمانی که بیماران در بالاترین خطر for قرار دارند ، شناسایی کنند و به بیماران اجازه دهند تا حول این وقایع کوتاه اما بالقوه خطرناک برنامه‌ریزی کنند .
متخصصین اعصاب سانفرانسیسکو چرخه‌های ماهانه فعالیت مغزی مربوط به صرع در بیماران مبتلا به صرع را کشف کرده‌اند . این یافته که در روز ۸ ژانویه بصورت آنلاین در ارتباطات طبیعت منتشر شد، حاکی از آن است که ممکن است برای متخصصین بالینی امکان شناسایی زمانی که بیماران در بالاترین خطر for قرار دارند ، امکان پذیر باشد ، و به بیماران اجازه می‌دهد تا حول این وقایع کوتاه اما بالقوه خطرناک برنامه‌ریزی کنند .
Vikram رائو ، نویسنده ارشد دانشگاه عصب‌شناسی در UCSF و عضو موسسه UCSF Weill در Neurosciences ، گفت : " اگر متخصص اعصاب شما به شما بگوید که اگر حمله بعدی شما یک دقیقه دیگر یا یک سال دیگر باشد ، شما در وضعیت عدم قطعیت ثابت زندگی می‌کنید ، مانند قدم زدن بر روی پوسته تخم‌مرغ . نکته هیجان‌انگیز در اینجا این است که ممکن است به زودی قادر به قدرت بخشیدن به بیماران از طریق اجازه دادن به آن‌ها در زمانی که در معرض خطر بالایی قرار دارند و زمانی که آن‌ها می‌توانند کم‌تر نگران شوند."
صرع ، بیماری مزمن است که به وسیله حمله‌های مکرر - - طوفان‌های کوتاه فعالیت الکتریکی در مغز که می‌تواند منجر به تشنج ، توهم ، یا از دست دادن هوشیاری شود ، مشخص می‌شود . پژوهشگران صرع در سراسر جهان برای چند دهه تلاش کرده‌اند تا الگوهای فعالیت الکتریکی در مغز را شناسایی کنند که دارای یک حمله در برابر است ، اما با موفقیت محدود . به گفته رائو ، این امر به این دلیل است که فن‌آوری میدان را برای ثبت فعالیت مغزی برای چندین هفته و در محیط‌های ساختگی مصنوعی محدود کرده‌است .
در UCSF رائو پیشگام استفاده از یک دستگاه تحریک مغزی است که می‌تواند به سرعت حملات را با تحریک دقیق مغز patient's به هنگام آغاز حمله متوقف کند . این دستگاه به نام سیستم NeuroPace RNS نیز این امکان را برای تیم Rao's فراهم کرده‌است تا فعالیت مغزی مربوط به صرع را برای چندین ماه یا حتی سال‌ها در بیمارانی که به زندگی عادی خود می‌روند ، ثبت کند . با استفاده از این داده‌ها ، پژوهشگران شروع به نشان دادن این موضوع کرده‌اند که seizures کم‌تر از ظاهر آن‌ها هستند . آن‌ها الگوهای تخلیه الکتریکی در مغز را شناسایی کرده‌اند که عبارت است از " عصبانیت مغزی " که با احتمال بالای داشتن یک حمله مرتبط هستند .
مطالعه جدید ، براساس نوارهای ضبط‌شده از مغز ۳۷ بیمار که با ایمپلنت ‌های NeuroPace نصب شده‌اند، مشاهدات بالینی و تحقیق قبلی از چرخه‌های روزانه در معرض خطر توقیف بیماران را تایید کرد و توضیح داد که چرا بسیاری از بیماران در همان زمان در روز دچار صرع می‌شوند . اما این مطالعه همچنین نشان داد که عصبانیت مغز افزایش می‌یابد و در چرخه‌های طولانی و یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد و این حملات بیشتر در طول فاز در حال افزایش این چرخه‌های طولانی‌تر ، درست قبل از اوج رخ می‌دهد . محققان دریافتند که طول این چرخه‌های طولانی از فردی به شخص دیگر متفاوت است ، اما طی سال‌ها در بیماران انفرادی بسیار پایدار است .
محققان در این مقاله نشان می‌دهند که زمانی که بخش‌های دارای بیش‌ترین ریسک یک چرخه patient's روزانه و بلندمدت با هم تداخل داشته باشند ، احتمال وقوع حملات تقریبا ً هفت برابر بیشتر از زمانی رخ می‌دهد که این دو چرخه با هم تطابق داشته باشند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.