پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آکسون

جامع ترین سایت روانشناسی

آکسون

۸۶۲ بازديد
محققان دریافته اند که آکسون‌ها به عنوان یک سیگنال شیمیایی از طریق یک گیرنده سطح سلولی شناخته‌شده به نام " گیرنده مرگ " می‌میرند . آن‌ها گمان می‌کنند که این سیگنال شیمیایی از خود آکسون آزاد شده و در حال حاضر برای تعیین هویت این سیگنال شیمیایی کار می‌کنند .
او گفت : " با دانستن این , ممکن است برای بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون , یک دارو برای جلوگیری از دریافت پیام ویژه‌ای که منجر به تخریب می‌شود , ایجاد شود . " اگر چنین باشد , آسیب به سلول‌های سالم می‌تواند کند شده یا متوقف شود . اساسا , ما می‌توانیم بگوییم که اگر یک سیگنال دژنره در خط دیگر باشد , تلفن را جمع نکنیم . "
مولکول نشان‌داده‌شده برای تعمیر آکسون‌های آسیب‌دیده
کشف می‌تواند کلید درمان آسیب مغز و نخاع باشد
منبع :
دانشگاه مک گیل
خلاصه :
تاخت و تاز در زیست‌شناسی گیاه , محقق را بر آن داشت تا کشف کند که یک مولکول طبیعی می‌تواند آکسون‌ها و رشته‌های مارپیچ مانند را ترمیم کند که سیگنال‌های الکتریکی بین سلول‌ها را حمل می‌کنند . آسیب آکسونی مقصر اصلی ناتوانی در شرایطی مانند آسیب نخاعی و ضربه است .
تاخت و تاز در زیست‌شناسی گیاه , محقق را بر آن داشت تا کشف کند که یک مولکول طبیعی می‌تواند آکسون‌ها و رشته‌های مارپیچ مانند را ترمیم کند که سیگنال‌های الکتریکی بین سلول‌ها را حمل می‌کنند . آسیب آکسونی مقصر اصلی ناتوانی در شرایطی مانند آسیب نخاعی و ضربه است .
اندرو کاپلان , یکی از نامزدهای دکترا در موسسه عصبی مونترال و بیمارستان دانشگاه مک گیل , به دنبال یک رویکرد دارویی برای بازسازی آکسون , با تمرکز بر روی فعالیت محافظت نورونی , یک خانواده از پروتئین‌ها با وظایف حفاظت کننده عصبی است که تحت بررسی قرار گرفته‌اند .
او در طول جستجو متوجه شد که چگونه گیاهان به نوع خاصی از عفونت قارچی واکنش نشان می‌دهند . وقتی گیاهان در معرض گرما قرار می‌گیرند , یک مولکول کوچک تولید شده توسط یک سوش خاص از قارچ , برگ‌های گیاه پژمرده می‌شود , اما ریشه‌ها بیشتر رشد می‌کنند . b . ~~~ a . ~~~ a . ~~~ a . ~~~ a .
کاپلان می‌گوید : " در حالی که مخرج کسر مشترک در این پدیده است , هویت پروتئین‌های دیگر درگیر و فعالیت‌های بیولوژیکی حاصل بین گیاهان و حیوانات متفاوت است . "
به نظر کاپلان مایر - a می‌تواند روش موثری برای مهار کانال‌های غضروفی - غضروفی به منظور ترمیم آکسون باشد . برای آزمون این نظریه , او و همکارانش به طور مکانیکی نورون‌های آسیب‌دیده در محیط کشت را با مولکول درمان کردند و نتایج را مشاهده کردند .
کاپلان می‌گوید : " وقتی به زیر میکروسکوپ نگاه کردم , آکسون‌ها مثل علف‌های هرز در حال رشد بودند , یک نتیجه هیجان‌انگیز که منجر به تعیین آن شد - a می‌تواند ترمیم آکسون در سیستم عصبی آسیب‌دیده را تحریک کند . "
آسیب آکسونی علاوه بر آسیب نخاع و نخاع یک عامل در بسیاری از بیماری‌ها و بیماری‌ها از جمله اسکلروز متعدد و بیماری‌های نورودژنراتیو می‌باشد . کشف این تیم به این معنی است که مولکول‌های a - a و مشابه می‌توانند نقطه شروعی برای توسعه داروهایی باشند که آسیب آکسونی را درمان می‌کنند . کاپلان می‌گوید که کار آینده باید بر درک بهتر مکانیزم‌های ترمیم آکسون متمرکز باشد .
به طور خاص , یک پروتئین به نام atp , قول می‌دهد . این گروه نشان داد که پیوند فیزیکی بین دو جنس , عامل مهمی در رشد آکسون القایی - a است . در حال حاضر دانشمندان می‌توانند عملکرد سیستم عصبی مصنوعی را در سیستم عصبی مورد بررسی قرار دهند و آزمایش کنند که آیا پیوند با دارو درمانی می‌تواند به عنوان یک هدف دارویی برای درمان‌های مناسب باشد .
فورنیه یک استراتژی جدید برای بازسازی آکسون با خانواده مولکول‌های کوچک معرفی کرده‌ایم که ممکن است کاندیدهای خوبی برای توسعه مواد مخدر در آینده باشند . " این پیشرفت هیجان‌انگیز است زیرا میدان برای یافتن درمان و شناسایی اهدافی برای داروهایی که ترمیم آکسون را تحریک می‌کنند , تلاش کرده‌است . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.