جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

مولکولها

جامع ترین سایت روانشناسی

مولکولها

۸۳۹ بازديد
در شکار ژن‌ها که در تولید مجدد رشته‌های عصبی بحرانی به نام آکسون‌ها وجود دارند ، زیست شناسان در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با شگفتی از این جا دور شدند : کشف مسیر ژنتیکی جدید که به قربانیان آسیب ضربه می‌زند - - از سکته تا آسیب نخاعی .
UC Kyung ، استادیار پروژه علوم زیستی سن دیگو ، کیم ، پروفسور Yishi جین و همکارانش یک غربالگری ژنتیکی در مقیاس بزرگ در the C انجام دادند . elegans در نهایت به دنبال درک تاثیرات ژنتیکی هستند که ممکن است کنترل اعصاب در انسان‌ها را محدود کنند . به صورت غیر منتظره ، محققان یک مسیر RNA کوچک با فعل و انفعال متقابل ( piRNA ) را یافتند - - که مدت‌ها بر این باور بودند که محدود به عملکرد در the - - نقش فعالی در بازسازی آسیب نورون ایفا می‌کند .
این کشف به صورت آنلاین در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ در ژورنال Neuron منتشر می‌شود .
جین ، رئیس بخش neurobiology ، بخش علوم زیستی و عضو دپارتمان بیولوژی مولکولی و مولکولی در دانشکده پزشکی سن Diego's ، گفت : " این یک سورپرایز واقعی بود ، اما اکنون ما متقاعد شده‌ایم که این مسیر جدیدی است که در نورون‌ها عمل می‌کند و با برخی کارها ، می‌تواند اهداف درمانی برای کمک به نورون‌ها در برابر آسیب ایجاد کند ."
آکسون‌ها بلند مدت هستند و threadlike اضافی از سلول‌های عصبی هستند که سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی را از یک سلول به سلول دیگر منتقل می‌کنند . تحقیقات Jin's بر کشف اهداف جدید متمرکز است تا به axons ، به ویژه از آسیب‌های ناشی از تصادفات وسایل نقلیه ، آسیب‌های ورزشی ، آسیب نخاعی و آسیب ناشی از سکته ، احیا شوند .
اگرچه هیچ درمانی برای بسیاری از این جراحات وجود ندارد ، اگر نورون‌های آسیب‌دیده بمیرند ، " امید است راه‌هایی برای قوی‌تر کردن آن‌ها پیدا کرده و به آن‌ها کمک کند تا رشد کنند ."
جین و کیم گفتند که piRNA به طور تاریخی به عنوان مکانیزم دفاعی برای سلول‌های germ در برابر عناصر transposable شناخته می‌شود و هیچ نقشی در سیستم عصبی ندارد . بعد از شناسایی در غربالگری ژنتیکی خود ، محققان به مطالعه نقش piRNA's در آکسون و از طریق آزمایش‌ها با استفاده از یک ابزار لیزری femtosecond ادامه دادند ، که پالس‌های ultrafast را منتشر می‌کند تا به برش‌های دقیق در آکسون‌ها راه پیدا کند . زمانی که کیم برای اولین بار داده‌های خود را در محدود کردن رشد آکسون به دست آورد ، جین گفت که نتایج غیر محتمل به نظر می‌رسد . سرانجام نتایج ثابت شد ، به خصوص وقتی که محققان یک ناوگان کوچک از ژن‌های لازم برای تولید piRNA را بیرون انداختند و دریافتند که یک آکسون به نام آکسون به مراتب بهتر است .
کیم گفت : " برای ما این یافته کاملا ً غیرمنتظره است . ما اکنون در حال بررسی مکانیسم‌های مفصل هستیم که مسیر برای مهار مجدد آکسون را تنظیم می‌کنند ، از جمله شناسایی ویژه که عناصر piRNA در آن دخیل هستند و چگونه در آکسون فعالیت می‌کنند ."
این مقاله به وسیله Ngang Heok تانگ ، متیو Andrusiak ، Zilu وو و اندرو Chisholm از بخش علوم زیستی نوشته شده‌است .
Blast ، حباب و آسیب مغزی
محققان از شبیه‌سازی برای مطالعه آسیب‌های مغزی ناشی از انفجار بمب و مواد برای شاتل فضایی استفاده می‌کنند .
مبدا :
دانشگاه تگزاس در آستین ، مرکز محاسبات پیشرفته تگزاس
خلاصه :
محققان از supercomputers برای شبیه‌سازی چگونگی ایجاد حباب‌ها در مغز استفاده کرده‌اند . تیم با استفاده از روش‌های مشابه ، گزارش داد که چگونه نانوذرات بر شکنندگی مواد سرامیکی که در سفینه به کار می‌روند تاثیر می‌گذارد . آن‌ها دریافتند که خرد متعارف که نانوذرات قدرت مواد را بهبود می‌بخشد لزوما ً تضمین نمی‌شود .
این انفجارها الگوهای منحصر به فرد از آسیب را تولید می‌کنند که به ندرت در خارج از نبرد دیده می‌شوند . آن‌ها این پتانسیل را دارند که آسیب‌های تهدید کننده زندگی را ایجاد کرده و عوارض خاصی را بر روی مغز وارد کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.