سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

مولکول

جامع ترین سایت روانشناسی

مولکول

۸۰۰ بازديد
دانشمندان سلول‌های بنیادی را کشف می‌کنند که یک سیستم عصبی مصنوعی می‌سازند .
مطالعه در مورد مگس‌های میوه‌ها ، جنبه کلیدی توسعه را روشن می‌کند ؛ یافته‌ها می‌توانند درک بهتری از سیستم قابل قیاس در مردم ایجاد کنند .
مبدا :
موسسه زاکرمن در دانشگاه کلمبیا
خلاصه :
دانشمندان بینش‌های جدیدی را در مورد چگونگی تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های مغزی که حرکات پای کنترل را کنترل می‌کنند ، کشف کرده‌اند . جزئیات شگفت‌انگیز این فرآیند ، که در مغز مگس میوه مشاهده می‌شود ، می‌تواند روشن کند که مغز انسان چگونه رشد می‌کند - - و چه اتفاقی می‌افتد وقتی که مشکلات بوجود می‌آیند . با ارائه دیدگاه کلیدی به این که چگونه سلول‌های بنیادی رشد و تکامل می‌یابند ، این تحقیق باید به دانشمندان در تلاش خود برای استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان کمک کند .
دانشمندان در موسسه Columbia's زوکرمن کشف کردند که چگونه سلول‌های بنیادی به سلول‌های مغزی تبدیل می‌شوند که حرکات پای را کنترل می‌کنند. جزئیات شگفت‌انگیز این فرآیند ، که در مغز مگس میوه مشاهده می‌شود ، می‌تواند روشن کند که مغز انسان چگونه رشد می‌کند - - و چه اتفاقی می‌افتد وقتی که مشکلات بوجود می‌آیند . سلول‌های بنیادی وعده فوق‌العاده‌ای برای دارو دارند ؛ توانایی آن‌ها برای تبدیل شدن به انواع دیگر سلول‌ها ، آن‌ها را برای تعمیر آسیب‌ها مفید می‌سازد - - از حملات قلبی گرفته تا آسیب مغزی . با ارائه دیدگاه کلیدی به این که چگونه سلول‌های بنیادی رشد و تکامل می‌یابند ، این تحقیق باید به دانشمندان در تلاش خود برای استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان کمک کند .
نتایج این مطالعه امروز در Neuron منتشر شد .
" برای یک حیوان که از تخم‌مرغ به نوزاد رشد کند ، همه چیز باید در مکان مناسب و در زمان مناسب به پایان برسد . ریچارد مان ، محقق ارشد در Columbia's Mortimer بی ، گفت که اما چگونه یک سیستم واحد دقت و انعطاف‌پذیری لازم برای رسیدن به این هدف را نشان می‌دهد - به ویژه در مواجهه با چالش‌های توسعه و زیست‌محیطی - - هنوز مشخص نشده است . در اینجا ما یک راه‌حل مبتکرانه را شناسایی کردیم که در آن دو نوع از سلول‌های مغز که از یک سلول بنیادی متولد شده‌اند ، ساخت یک سیستم حرکتی بالغ را تسهیل می‌کنند ."
برای درک رشد مغز انسان ، محققان به حیوان بسیار ساده‌تر ، مگس میوه نگاه کردند که در آن می‌توانستند به راحتی سلول‌ها را کنترل و کنترل کنند . آن‌ها با سلول‌های بنیادی ، سلول‌های تفریق نشده‌ای که در آن زمان به هر نوع سلول در بدن تبدیل می‌شوند ، شروع کردند . محققان ، سلول‌های بنیادی را ردیابی کرده‌اند که در نورون‌های حرکتی بالغ می‌شوند ، که نوعی از سلول‌های عصبی هستند که حرکت ماهیچه‌ها را کنترل می‌کنند . به طور خاص ، آن‌ها بر روی حدود ۵۰ نورون حرکتی که حرکت هر کدام از یک میوه و شش پا را کنترل می‌کنند تمرکز کردند .
آن‌ها در حین مطالعه سلول‌های بنیادی که به نورون‌های حرکتی در لارو مگس میوه تبدیل شدند ، متوجه شدند که در میان این فرآیند ، برخی از این سلول‌های بنیادی یک مسیر انحرافی دارند . به جای توسعه در نورون‌های حرکتی مثل بقیه ، برخی از فرزندان یا زاد و ولد شان سلول‌های گلیا هستند . سلول‌های glial اجزای حیاتی سیستم عصبی هستند که برای هدایت رشد و اتصال خود با نورون‌های دیگر عمل می‌کنند . علاوه بر این ، این سلول‌های گلیال ، آن‌هایی هستند که به طور خاص داربست برای نورون‌های حرکتی که از سلول‌های بنیادی مشابه و در نهایت حرکت پا به وجود آمده‌اند را می‌سازند .
دکتر مان که پروفسور هیگینز ، پروفسور بیوشیمی و Biophysics مولکولی در مرکز پزشکی ایروینگ است ، گفت : " این روند شبیه به اتحاد بعد از تولد است ، نمونه‌های بسیاری در زیست‌شناسی رشدی وجود دارد که در آن سلول‌ها از ریشه‌های مختلف به هم می‌رسند و ساختار منسجمی را شکل می‌دهند . اما در اینجا ، ما سلول‌هایی را داریم که از یک والد زاده شده‌ایم که هر یک از آن‌ها در مسیر خود از هم اختلاف دارند - - فقط باید در طی توسعه دوباره متحد شوند ."
حتی جالب‌تر ، زمانی که نورون‌های حرکتی ابتدایی و glia از هم جدا شدند ، ویژگی‌های متفاوتی دارند . توسعه هر نورون حرکتی hardwired بود ؛ هر سلول همیشه به همان ترتیب متولد شده و به شکل مشابه دست یافته بود.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.