پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

ماده

جامع ترین سایت روانشناسی

ماده

۸۷۰ بازديد
اشفق عدنان ، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون ( UTA ) و postdoctoral Ting وو وو associate ، یافته‌های تحقیق خود را در گزارش‌های علمی در ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر کردند و آشکار ساختند که چگونه انفجارهای میدان جنگ ممکن است باعث ایجاد حباب در تورهای brain's شوند که به نوبه خود ممکن است باعث ریزش و آسیب نورون‌ها شود.
عدنان گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که اگر رویدادی مانند وقوع انفجار ، تحت شرایط خاصی بر مغز تاثیر بگذارد ، نیروهای مکانیکی می‌توانند به شبکه perineuronal که در مجاورت نورون‌ها قرار دارد آسیب برسانند .
Cavitation ، توسعه حباب‌های هوا است ، که بیشتر شبیه آن دسته از پروانه‌های در حال چرخش در حال چرخش است . اسکن موجود نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا کاویتاسیون شکل حباب درون مغز به دلیل انفجارات و یا اینکه چگونه این انفجارها بر نورون‌های فردی person's تاثیر می‌گذارند یا نه، سلول‌های مغزی مسئول پردازش و انتقال اطلاعات هستند .
پژوهش Adnan's از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی supercomputer برای مطالعه آسیب‌های ساختاری در ناحیه perineuronal ( PNN ) در مغز استفاده کرد . سپس نقطه‌ای را تعیین کرد که در آن نیروهای مکانیکی ممکن است به the آسیب بزنند یا به نورون‌ها آسیب برسانند .
این تحقیق توسط یک کمک مالی از طریق دفتر اداره عملکرد Research's Naval و UTA پشتیبانی شد .
مدلسازی اثرات انفجار بمب
درک جزییات زیرساخت of نیاز به مدلسازی با وضوح بالا دارد ، که با بیش از ۱ میلیون ساعت در روی supercomputer Stampede در بنیاد علوم ملی به کار گرفته شد - funded Stampede funded در مرکز محاسبات پیشرفته تگزاس ( TACC ) . عدنان و گروهش توانستند از طریق یک ابتکار منحصربفرد به منابع TACC دسترسی داشته باشند ، که به آن‌ها محققان ۱۴ دانشگاه عمومی و مراکز بهداشتی دسترسی به سیستم‌های TACC's و تخصص کارکنان را می‌دهد .
این تیم ۳۶ مجموعه از شبیه‌سازی‌ها را اجرا کرد، که هر مدل‌سازی تعاملات بیش از یک میلیون اتم را مدلسازی می‌کرد و به طور همزمان از هزاران پردازنده کامپیوتری استفاده می‌کرد .
عدنان گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی امواج شوک وارد مغز می‌شوند ، موج می‌تواند به مقیاس اتمی برسد و با مولکول‌های آب ، مولکول‌های زیستی و حتی یون‌ها تعامل داشته باشد . در مقیاس‌های مختلف ، ما فیزیک و زمان - فریم متفاوت داریم - فریم ‌هایی که باید ثبت کنیم و باید آن را نادیده بگیریم . بنابراین ، ما باید این سیستم پیچیده را با دقیق‌ترین روش برای دیدن what's مدل کنیم ."
این تیم بر روی آسیب‌هایی که در hyaluronan ، که جز اصلی ساختاری net's است ، متمرکز بود . نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که نیروی مافوق صوت ایجاد شده توسط یک فروپاشی حباب نامتقارن ممکن است پدیده‌ای شناخته‌شده به عنوان " چکش آبی " را ایجاد کند - - یک موج فشار قوی - - که می‌تواند the را بشکند . این تحقیق دانش و درک فعلی ارتباط بین آسیب به شبکه عصبی و اختلالات عصبی کشنده را بهبود می‌بخشد .
دو آن dimos ، نایب‌رئیس تحقیقات در زمینه تحقیقات ، اظهار داشت : " دکتر Adnan's اخیرا ً یافته‌های مهمی را در مورد نحوه قرار دادن مغز در سناریوهای مبارزه ارائه کرده‌است . درک اثرات جراحت‌های ناشی از انفجار در مغز و آگاهی از این که کاویتاسیون وجود دارد ، گامی مهم در جهت یافتن راه‌های بهتر برای جلوگیری از آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه مغزی است ."
مطالعه مواد شاتل فضایی با Supercomputers
موازی با تحقیقات مغز او ، عدنان در راه توسعه مواد با سرامیک قوی برای کاربردهای ساختاری پیشرفته ، به ویژه برای وسایل نقلیه shuttle فضایی کار می‌کند .
طراحی‌های محاسبه‌ای او از مواد سرامیک چند فازی چند فازی و سرامیک - فلز به درک بهتر این مواد کمک می‌کنند که این مواد جدید و بهتر می‌توانند ایجاد شوند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.