پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بهبود

جامع ترین سایت روانشناسی

بهبود

۸۹۱ بازديد
آسیب خنجری از فرآیندهای احیا کننده ماهی زبرا در مغز
منبع :
دانشگاه آزاد
خلاصه :
محققان اخیرا ً فرآیندهای احیا شده توسط سلول‌های بنیادی عصبی را با استفاده از مدل آسیب ضربه در عصب بینایی , ناحیه مورد مطالعه کمتری از مغز ماهی زبرا توضیح دادند . این مطالعه آن‌ها را گامی به جلو برداشت تا ببیند که چگونه یک سیستم عصبی مرکزی ( cns ) آسیب‌دیده است .
محققان دانشگاهی اخیرا ً فرآیندهای احیا شده توسط سلول‌های بنیادی عصبی را با استفاده از مدل آسیب ضربه در ناحیه بینایی , ناحیه مورد مطالعه کمتری از مغز ماهی زبرا توضیح دادند . این مطالعه آن‌ها را گامی به جلو برداشت تا ببیند که چگونه یک سیستم عصبی مرکزی ( cns ) آسیب‌دیده است .
او توضیح می‌دهد : " برخلاف پستانداران , ماهی زبرا توانایی بالایی در ایجاد نورون‌های جدید و بازسازی بافت‌ها در مغز پس از آسیب دارد , اما تعجب‌آور است که این ژن‌ها بسیار شبیه انسان و موش هستند . " حتی گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه چگونه مکانیسم توانایی احیا ماهی زبرا به موش‌ها اعمال شود . این بدان معنی است که امکان اعمال همین مکانیزم برای انسان نیز وجود دارد . "
این مطالعه به صورت آنلاین در روز ۱۸ فوریه به صورت آنلاین تحت تعقیب قرار گرفت .
بینایی چشمی ورودی‌های بصری شبکیه را دریافت کرده و خروجی موتور را به خروجی می‌فرستد . این گروه یک مدل آسیب ضربه با استفاده از ماهی زبرا ایجاد کرده و واکنش سلول‌های بنیادی عصبی را در پاسخ به آسیب‌های عصب بینایی بررسی کرد . اطلاعات کمی در مورد عملکرد rg در شرایط فیزیولوژیکی و زایشی این بخش از مغز قبل از مطالعه مشخص شد .
در حالت عادی , بیشتر rg ها در حالت سکون بودند , نه در حال تکثیر و نه تفاوت . با این حال , زمانی که محققان مغز ماهی زبرا را با سرنگ آلوده کردند, نتایج مثبت نشان داد که rg در روز سوم پس از آسیب به اوج می‌رسد . در روز هفتم , تفاوت چندانی بین آسیب مغزی و آسیب‌دیده مشاهده نشد . علاوه بر این, نتایج ایمونوهیستوشیمی نشان داد که نورون‌های تازه متولد شده از rg به منظور بازسازی بافت‌های مغز در شبکیه چشم ایجاد شده‌اند . او اضافه می‌کند : " ما همچنین مکانیسم‌های مولکولی را بررسی کردیم که تکثیر و تمایز rg را بعد از آسیب تنظیم می‌کرد و مشخص کرد که سیگنال دهی wnt برای تکثیر rg و تولید نورون‌های جدید ضروری است . "
اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل این که چه نوع نورون‌ها تولید می‌شوند و اینکه چگونه عمل می‌کنند , ضروری خواهد بود .
ساگین می‌گوید : " گسترش تحقیقات در مورد فرایندهای احیا کننده تکثیر و تمایز سلول‌های بنیادی عصبی ماهی زبرا منجر به پیدا کردن راهی برای احیای cns در انسان می‌شود . " تصادفات رانندگی , ضربات و سرطان مغز همه می‌توانند به cns آسیب برسانند و این حوادث و بیماری‌ها در هر یک از ما رخ دهد . آسیب به سیستم عصبی مرکزی به شدت زندگی افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و اغلب اوقات آن‌ها را فلج و ناامید می‌کند . من معتقدم که در آینده , تحقیقات ما می‌تواند به کسانی که از یک سیستم عصبی آسیب‌دیده رنج می‌برند امید داشته باشد . "
ثبت سیگنال‌های مغزی با الکترونیک نرم
منبع :
دانشگاه آزاد
خلاصه :
دانشمندان تکنولوژی جدیدی را برای ثبت عصبی طولانی‌مدت توسعه داده‌اند . این روش بر پایه کامپوزیت ماده الاستیک جدید , که زیست سازگار است و رسانایی الکتریکی بالا را حتی هنگامی که طول کشیده می‌شود , حفظ می‌کند.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.