سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

ارزیابیها

جامع ترین سایت روانشناسی

ارزیابیها

۸۱۹ بازديد
برای ارزیابی پتانسیل آسیب ناشی از فروپاشی حباب , به فشار و تنش‌های برشی در پایین‌دست حباب نگاه کردیم . تنش برشی در غلاف میلین به طور قابل‌توجهی بیشتر از تنش‌های برشی در هسته آکسون است که نشان می‌دهد میلین به عنوان یک مانع حفاظتی عمل می‌کند . " با این حال , آسیب به این غلاف میلین , انتقال سیگنال‌های عصبی را مختل می‌کند که می‌تواند منجر به مشکلات عصبی شود . "
او در حال حاضر بر روی مدل‌سازی آسیب کاویتاسیون در سد خونی - مغزی , یک سیستم عروقی نیمه نفوذپذیر تمرکز دارد که اجازه عبور مواد غذایی و گازهای مورد نیاز توسط مغز را می‌دهد اما سموم مضر را مسدود می‌کند . شبیه‌سازی ویدیویی نشان می‌دهد که حباب‌های کاویتاسیون ناگهان در اثر فشار از بین می‌رود و فشار افزایش فشار و بار برشی بر روی بافت اطراف را افزایش می‌دهد که می‌تواند به آن آسیب برساند . شبیه‌سازی به بررسی تاثیر قطر حباب , چگالی حباب و دامنه‌های موج فشاری بر میزان آسیب می‌پردازد .
نحوه کارکرد مدل آسیب
کوپر همچنین مدل‌سازی و شبیه‌سازی برای یک پیکره کلی زره بدن انجام داد . هدف از این کار درک مساله مدل‌سازی به جای نتیجه‌گیری در مورد زره خاص بود . شبیه‌سازی او فشار داخل قلب , ریه‌ها و دیگر اندام‌ها در سناریوهای مختلف را بررسی کرد , مانند یک سرباز که از یک انفجار بمب کنار جاده‌ای ایستاده بود .
کوپر گفت : " ما به فشار و تنش برشی که می‌تواند منجر به پارگی بافت شود , نگاه کردیم و متوجه شدیم که در این مورد اسمی , که در پشت این زره نفوذ کرده , فشار پیک در اندام‌های حیاتی بدن , قلب و کبد را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به آسیب شود. " این امر همچنین منجر به افزایش تنش برشی در تمام اندام‌های مورد نظر شد .
" این نمونه‌ای از نحوه استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی و شبیه‌سازی است . اگر کسی با طراحی زره خود به ما می‌رسید گفت : " اگر به این نگاه کنید , می‌توانیم مواد تشکیل‌دهنده لایه محافظ کف , تعیین موقعیت لایه‌های محافظ کف , اندازه یا هندسه لایه محافظ کف یا خود صفحه زرهی را تغییر دهیم . " ما می‌توانیم تغییراتی را در طراحی آن‌ها ببینیم و به آن‌ها اجازه دهیم که بدانند این تغییر باعث می‌شود بهتر شود, این تغییر اوضاع را خراب‌تر می‌کند . "
این پروژه یک رابطه بلند مدت با فورد کوری فورد در مرکز علوم پزشکی نیومکزیکو و یکی دیگر با مرکز پزشکی نیروی هوایی سن آنتونیو دارد . چاد , تیلور و عضو تیم چاد اخیرا ً تحقیقاتی خود را در نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مکانیک و نمایشگاه ارائه کردند . " تیلور " و " تیلور " در همین کنفرانس شرکت کردند که در آن مطالعات مربوط به کاویتاسیون را توضیح داد , که توسط دفتر تحقیقات نیروی دریایی تحقیقات دریایی نوشته شده بود . عضو تیم پنجم , رایان وایت , در مدل‌سازی بزرگ پشت سر و ضربه بلانت که ناشی از اثرات گلوله است , کمک کرده‌است .
این تیم همچنین با همکاران تجربی در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس , تکنولوژی نیومکزیکو و مرکز آموزش و تحقیقات مواد پرانرژی و دانشگاه ایالتی میشیگان هم‌کاری می‌کند که برخی از آن‌ها آزمایش‌ها تیوب را روی یک مدل فیزیکی انجام می‌دهند . این پروژه به تازگی با وندی , شرکتی که کلاه‌خود نظامی و غیرنظامی تولید می‌کند , شروع به کار کرد .
ضربه زدن, نه ضربه مغزی , باعث ضربه مغزی مزمن می‌شود
بینش‌های جدید به این بیماری , تاثیر سر را نشان می‌دهد , نه ضربه مغزی , مواد cte و راه را برای تشخیص زودرس , پیش‌گیری و درمان هموار می‌کند.
خلاصه :
محققان شواهدی از آسیب مغزی اولیه مغزی ( cte ) پس از ضربه مغزی , حتی در غیاب علایم ضربه مغزی , شناسایی کرده‌اند . شاخص‌های اولیه بیماری cte تاکنون مدت زیادی پس از آسیب باقی نمانده است, بلکه از طریق مغز پخش می‌شود و بهترین شواهد را به تاریخ ارائه می‌کند که ضربه مغزی منجر به آسیب مغزی نمی‌شود .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.