پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اثرات

جامع ترین سایت روانشناسی

اثرات

۸۵۵ بازديد
محققان شواهد مربوط به آسیب‌شناسی مغزی مزمن مغزی مزمن را پس از ضربه سر - - حتی در عدم وجود علائم ضربه مغزی شناسایی کرده‌اند . شاخص‌های اولیه آسیب‌شناسی CTE نه تنها مدت زیادی پس از آسیب باقی می‌ماند بلکه در مغز گسترش پیدا می‌کند و بهترین مدرک را برای قرار دادن ضربه سر ، نه ضربه مغزی ، و یا بیماری CTE فراهم می‌کند .
یافته‌ها ، که بصورت آنلاین در مغز مجله منتشر شده‌اند ، براساس آنالیز مغز انسان از نوجوانان با آسیب‌های سر و مدل‌های موشی هستند که ضربه سر مرتبط با ورزش و قرارگیری در معرض انفجار مربوط به ارتش را بازسازی می‌کنند . محققان همچنین آزمایش‌ها آزمایشگاهی و مدل‌سازی کامپیوتری را انجام دادند . نتایج حاصل از مطالعه بیانگر اصالت CTE و ارتباط با آسیب مغزی ناشی از ضربه ، ضربه مغزی و آسیب مغزی ناشی از ضربه است .
CTE یک بیماری عصبی کشنده است که با تجمع غیر عادی پروتئین تاو در اطراف رگ‌های خونی کوچک در مغز مشخص می‌شود . CTE باعث مرگ سلولی مغز ، کمبود شناختی و جنون می‌شوند . آسیب‌شناسی مغزی CTE در مغز نوجوانان و بزرگسالان با قرار گرفتن در معرض آسیب مکرر سر ، هم concussive و هم episodes دیده شده‌است . با این حال ، مکانیزمی که CTE و ارتباط را به ضربه مغزی ، آسیب مغزی و آسیب مغزی ایجاد می‌کنند ، به طور ضعیفی درک می‌شوند .
در بخش اول مطالعه آن‌ها ، محققان چهار مغزی پس از قتل از ورزش‌کاران نوجوان را معاینه کردند که ضربه سر بسته ۱ ، ۲ ، ۱۰ و ۱۲۸ روز قبل از مرگ را متحمل شدند . آنالیز Neuropathological این مغزها ، طیف وسیعی از آسیب‌شناسی اختلالات پس از حادثه از جمله یک مورد CTE و دو مورد با تجمع غیر عادی پروتئین تاو را نشان داد . مغز از چهار ورزش‌کار همسن و سال بدون آسیب سر اخیر ، تغییرات pathological مشاهده‌شده در گروه آسیب را نشان نداد .
محققان برای بررسی مکانیزم‌های علت و معلولی این تغییرات ، آزمایش‌ها آزمایشگاهی را با استفاده از مدل‌های موشی از دو مکانیزم آسیب مختلف انجام دادند - - ضربه سر بسته و قرار گرفتن در معرض انفجار - - که هر دو به CTE مرتبط هستند . بازرسان پاسخ‌های مربوط به مغز را با آسیب‌های تجربی و ارتباط با بیماری CTE در طول زمان مقایسه کردند .
براساس یافته‌های pathological در موارد انسانی ، محققان فرض کردند که CTE ممکن است منجر به شکسته شدن رگ‌های خونی آسیب‌دیده در مغز شوند که نشتی دارند و منجر به ریختن خون به بافت مغز شده و باعث التهاب مغز می‌شوند . محققان از یک اسکن مغزی به نام تصویربرداری رزونانس مغناطیسی تقویت‌شده با کنتراست بالا ( DCE - MRI ) برای شناسایی رگ‌های خونی در مغز موش‌ها که در معرض ضربه سر هستند ، استفاده کردند . محققان همچنین دریافتند که ضربه سر باعث تغییرات مداوم در عملکردهای الکتریکی مغز شده‌است که ممکن است مشکلات شناختی تجربه‌شده توسط برخی افراد بعد از این آسیب‌ها را توضیح دهد .
او گفت : " همان بیماری مغزی که در نوجوانان بعد از جراحت سر مشاهده کردیم نیز در موش‌های آسیب‌دیده وجود داشت . ما متعجب شدیم که آسیب‌شناسی مغزی هیچ ارتباطی با علائم ضربه مغزی ، از جمله تحریک برانگیختگی و اختلال در تعادل بین دیگران نداشت . یافته‌های ما شواهد سببی قوی را فراهم می‌کند که ضربه سر را به TBI و CTE که مستقل از ضربه مغزی هستند ، مرتبط می‌کند . نتایج ممکن است توضیح دهند که چرا حدود ۲۰ درصد از ورزش‌کاران مبتلا به CTE تاکنون دچار ضربه مغزی نشده اند ."
نتایج تجربی ما هیچ همبستگی بین علایم concussive در زمان جراحت و آسیب‌شناسی مغزی CTE را نشان نداد . " Goldstein "گفت : " این یافته‌ها مدارک محکمی ارائه می‌کنند - - بهترین مدرکی که ما تا کنون داشته‌ایم - - این اثرات منفی نه تنها خطرناک بلکه مرتبط با CTE هستند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.