شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

مغز انسان

جامع ترین سایت روانشناسی

مغز انسان

۸۸۲ بازديد
آیا بالاتر از کسانی که از روان‌پریشی هستند بالاتر است ؟
مبدا :
انتشارات سیج
خلاصه :
محققان مدتهاست ارتباط بین تسلط دست و جنبه‌های مختلف مغز انسان را مطالعه کرده‌اند . یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در بین افراد مبتلا به بیماری‌های روانی ، چپ - handers بیشتر از اختلالات روانی ناشی از اختلالات روحی رنج می‌برند .
محققان مدتهاست ارتباط بین تسلط دست و جنبه‌های مختلف مغز انسان را مطالعه کرده‌اند . یک مطالعه جدید که امروز در سیج Open انجام شد ، نشان می‌دهد که در بین کسانی که مبتلا به بیماری‌های روانی هستند ، به احتمال زیاد دچار اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و اختلالات روحی هستند .
نویسندگان این مقاله چنین نوشته بودند : " نتایج ما شیوع بسیار بالایی از handedness بین بیماران مبتلا به اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی را نشان می‌دهد . "
نویسندگان Jadon R . وب ، و . al ۱۰۷ نفر را از کلینیک روانشناسی اجتماعی مورد بررسی قرار داد که به دنبال درمان در یک جامعه شهری و کم‌درآمد بوده و فراوانی چپ - دستی را در گروه بیمارانی که با انواع مختلفی از اختلالات ذهنی شناسایی می‌شوند تعیین کرد . آن‌ها دریافتند که ۱۱ % کسانی که مبتلا به اختلالات خلقی مثل افسردگی و اختلال دوقطبی بودند چپ‌دست هستند که مشابه نرخ جمعیت عمومی است ، با این حال ۴۰ درصد از مبتلایان به disorder یا اختلال schizoaffective چپ‌دست هستند .
نویسندگان درباره عوامل دیگری بحث کردند که ممکن است به ارتباط بین schizophrenia و handedness از قبیل تغییرات مغزی ، دستاورد آموزشی و یا نژاد مرتبط باشند .
نویسندگان این مقاله چنین نوشتند : " اطلاعات ما نشان داد که سفید پوستان مبتلا به بیماری روانی بیشتر از بیماران سیاه‌پوست چپ‌دست هستند . " اما پس از کنترل این بیماری ، تفاوت زیادی بین بیماران اختلال روانی و روانی باقی مانده بود .
کاهش مصرف مواد مخدر در نوجوانان با اختلال دو قطبی
مبدا :
Elsevier
خلاصه :
یک مطالعه نشان داده‌است که تقریبا ً یک در سه نوجوان با اختلال دوقطبی ، برای اولین بار در طی ۴ سال پی‌گیری ، سو مصرف مواد را گسترش دادند. این مطالعه همچنین چندین عامل خطر را شناسایی کرد که پیش‌بینی می‌کردند در بین این نوجوانان به احتمال زیاد دچار سو استفاده از مواد مخدر می‌شوند .
مطالعه‌ای که در نشریه اکتبر ۲۰۱۳ در مجله روانشناسی کودک و نوجوانان منتشر شد نشان داد که تقریبا ً یک در سه نوجوان مبتلا به اختلال دوقطبی ، برای اولین بار در طی ۴ سال پی‌گیری از اختلال دو قطبی استفاده می‌کنند . این مطالعه همچنین چندین عامل خطر را شناسایی کرد که پیش‌بینی می‌کردند در بین این نوجوانان به احتمال زیاد دچار سو استفاده از مواد مخدر می‌شوند .
با استفاده از داده از زمین و نتایج مطالعه جوانان دوقطبی ( COBY ) ، گروهی از محققان به رهبری دکتر بنجامین Goldstein ، از دانشگاه تورنتو و دانشگاه پیتسبورگ ، ۱۶۷ جوان را ۱۷ تا ۱۷ سال بررسی کردند تا فراوانی و پیش‌بینی‌های احتمالی سواستفاده از مواد اولیه را مستند کنند . شرکت کنندگان در این مطالعه به طور متوسط ۷ بار در طی ۴ سال برای بررسی علایم ، عملکرد ، استرس زا ، و درمان مصاحبه کردند .
این مطالعه نشان داد که ۳۲ درصد از نوجوانان در COBY سو استفاده یا وابستگی به الکل یا مواد مخدر را به طور متوسط ۲.۷ سال از آغاز این مطالعه توسعه داده‌اند . آزمایش مکرر با الکل در آغاز این مطالعه ، قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده مصرف مواد بعد بود ، هر چند آزمایش با شاهدانه هم بعدا ً پیش‌بینی کرد که مصرف مواد مخدر بعدا ً مورد سو استفاده قرار می‌گیرد. پنج عامل دیگر حاضر در آغاز این مطالعه بعدا ً پیش‌بینی کردند که مصرف مواد مخدر ، اختلال ترس ، اختلال اضطراب ، سابقه خانوادگی اعتیاد به مواد ، به‌هم‌پیوستگی خانواده کم و نبود درمان افسردگی را پیش‌بینی کرد . در میان نوجوانان مبتلا به ۳ یا بیشتر عوامل ریسک ، ۵۴.۷ درصد به توسعه مصرف مواد ادامه دادند ، در حالی که این میزان به ۱۴.۱ درصد از نوجوانان مبتلا به عوامل خطر ۰ - ۲ مقایسه شده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.