شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

سیناپس

جامع ترین سایت روانشناسی

سیناپس

۷۸۸ بازديد
یک نورون در مغز می‌تواند هزاران سیناپس داشته باشد که هر یک از آن‌ها می‌تواند رشد کند، ضعیف شود، ضعیف شود، و از نظر ساختاری در واکنش به یادگیری اطلاعات جدید تغییر کند . سیگنال‌های الکتریکی که از نورون به نورون حرکت می‌کنند از طریق انتقال‌دهنده‌های عصبی شیمیایی از طریق این سیناپس‌ها عبور می‌کنند . انتشار این مواد شیمیایی توسط جریان اتم‌های باردار الکتریکی از طریق یک زیرمجموعه خاص از کانال‌های یونی که به عنوان کانال‌های کلسیم به شکل ولتاژ شناخته می‌شوند ، ایجاد می‌شود .
مطالعات قبلی نشان داده‌اند که مسدود کردن این کانال‌های یونی مانع از تشکیل حافظه‌های بلند مدت می‌شود . اگرچه مشخص شد که کانال‌های کلسیم از نوع L در واکنش به یادگیری فعال می‌شوند ، چگونگی کنترل آن‌ها یک راز است .
در این آزمایش ، Morozov و همکاران ژن مسئول کدگذاری the آنزیم را از بین بردند که مظنون به ایفای نقش در فعال کردن کانال‌های کلسیم نوع آل بود . سپس محققان از تکنیک‌های تصویربرداری زنده برای نظارت بر انتشار انتقال‌دهنده‌های عصبی و میکروسکوپ الکترونی برای تجسم کانال‌های L در سیناپس‌ها استفاده کردند . آن‌ها کشف کردند که بدون Rap۱ ، کانال‌های کلسیم نوع L فعال‌تر و more در سیناپس‌ها هستند که در آن زمان انتشار انتقال‌دهنده‌های عصبی را افزایش می‌دهند . نتایج نشان داد که Rap۱ مسیول سرکوب کانال‌های کلسیم از نوع L است که به آن‌ها امکان فعال کردن فقط در لحظات مناسب و احتمالا ً در طول تشکیل حافظه بلند مدت می‌دهد .
Morozov گفت : " گام بعدی تعیین این مساله است که آیا این مسیر سیگنال دهی جدید در موارد بیماری ذهنی تغییر کرده‌است یا خیر . چنین دانشی راهی طولانی برای توسعه روش‌های درمانی جدید خواهد بود ."
یک روش جدید برای تشخیص اختلال دو قطبی
مبدا :
مرکز پزشکی کوه سینا
خلاصه :
به گفته متخصصان ، MRI می‌تواند یک روش موثر برای تشخیص بیماری‌های روانی مانند اختلال دو قطبی باشد .
به گفته متخصصان دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا ، MRI می‌تواند یک روش موثر برای تشخیص بیماری‌های روانی مانند اختلال دو قطبی باشد . در یک مطالعه موردی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته ، محققان قادر به تشخیص صحیح بیماران دو قطبی از افراد سالم براساس اسکن مغزی آن‌ها بودند . این داده‌ها در ژورنال پزشکی روانشناسی چاپ می‌شوند .
در حال حاضر ، اغلب بیماری‌های روانی تنها براساس نشانه‌ها تشخیص داده می‌شوند و نیاز مبرم به رویکردهای جدید برای تشخیص دارند. در اختلال دو قطبی ، ممکن است تاخیر قابل‌توجهی در تشخیص به علت ارایه بالینی پیچیده این بیماری وجود داشته باشد . در این مطالعه ، سوفیا Frangou ، استاد روانشناسی و رئیس برنامه تحقیقات Psychosis در مدرسه پزشکی Ichan در کوه سینا با اندی سیمونز ، رئیس دانشگاه کینگز لندن و Janaina Mourao - میراندا ، دانشگاه کالج لندن هم‌کاری کردند تا بررسی کنند که آیا تصویربرداری مغزی می‌تواند به درستی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی را شناسایی کند یا خیر.
دکتر Frangou گفت : " اختلال دوقطبی بر توانایی بیماران برای منظم کردن احساسات آن‌ها تاثیر می‌گذارد ، که آن‌ها را در زندگی خود نقطه‌ضعف بزرگ قرار می‌دهد . " این وضعیت بواسطه تاخیرات طولانی‌مدت ، و گاهی اوقات تا ۱۰ سال ، در درست کردن تشخیص درست ، بدتر شده‌است . اختلال دوقطبی ممکن است به راحتی برای اختلالات دیگر مانند افسردگی و شیزوفرنی تشخیص داده شود . به همین دلیل اختلال دوقطبی در میان ۱۰ اختلال در سراسر جهان باعث معلولیت چشمگیر در سراسر جهان می‌شود ."
دکتر Frangou و گروهش از MRI برای اسکن مغزی افراد مبتلا به اختلال دوقطبی و افراد سالم استفاده کردند . با استفاده از مدل‌های محاسبه‌ای پیشرفته ، آن‌ها در جداسازی درست افراد با اختلال دوقطبی از افراد سالم با دقت ۷۳ درصد از اسکن مغزی خود به تنهایی موفق بودند . آن‌ها یافته خود را در یک گروه مجزا از بیماران و افراد سالم تکرار کردند و میزان دقت ۷۲ درصد را یافتند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.