پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

سلامت روان

جامع ترین سایت روانشناسی

سلامت روان

۸۷۴ بازديد
اختلالات ذهنی علت اصلی ناتوانی جهانی هستند . دو نوع اصلی عبارتند از اختلال دوقطبی ( اغلب به نام افسردگی بالینی ) و اختلال دوقطبی ( اغلب به نام افسردگی ناخواسته ) . هر دو حالت جدی هستند، شرایط بلند مدت شامل نوسانات روحی شدید هستند، اما افرادی که افسردگی قطبی دارند نیز اپیزودهای دارای اختلال دوقطبی یا hypomania را تجربه می‌کنند .
افراد مبتلا به اختلال خلقی ۳۰ برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خطر خودکشی قرار دارند . درمان با خلق کردن مواد مخدر مثل لیتیوم ، anticonvulsants یا داروهای ضدروان پریشی ممکن است به حفظ حالت در محدوده نرمال کمک کند ، اما نقش آن‌ها در پیش‌گیری از خودکشی هنوز نامطمئن است .
بنابراین یک تیم از محققان از دانشگاه‌های آکسفورد ، انگلستان و ورونا ، برای ارزیابی اینکه آیا لیتیوم یک اثر پیشگیرانه خاص برای خودکشی و آسیب خود به افراد با اختلالات یک قطبی و دو قطبی دارد ، آماده شد .
آن‌ها نتایج ۴۸ آزمایش کنترل‌شده و کنترل‌شده شرکت کنندگان ۶، ۶۷۴ را بررسی و تحلیل و تحلیل کردند . آزمایش‌ها ، لیتیوم را با مصرف دارونما یا داروهای فعال در طولانی‌مدت برای اختلالات خلقی مقایسه کردند .
Lithium از دارونما در کاهش شمار خودکشی و مرگ ناشی از هر دلیلی موثرتر بود ، اما هیچ فایده آشکاری برای لیتیوم در مقایسه با دارونما در پیش‌گیری از آسیب عمدی به آن‌ها دیده نشد .
هنگامی که لیتیوم با هر درمان فردی فعال مقایسه شد ، تفاوت آماری معنی‌دار تنها با carbamazepine برای آسیب عمدی به خودی نشان داده شد . به طور کلی ، لیتیوم به طور کلی بهتر از سایر درمان‌های فعال بود ، با تغییرات آماری کوچک بین نتایج .
نویسندگان می‌گویند : " این بررسی سیستماتیک به روز شده، لیتیوم را به عنوان یک عامل موثر برای کاهش خطر خودکشی در مردم با اختلالات روحی تقویت می‌کند ."
آن‌ها اظهار می‌کنند که لیتیوم ممکن است تاثیرات ضد خودکشی خود را " با کاهش بازگشت اختلال روحی " اعمال کند ، اما اضافه می‌کند : " شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه لیتیوم خشونت و احتمالا ً impulsivity را کاهش می‌دهد ، که ممکن است مکانیسم دیگری بر روی اثر ضد خودکشی باشد ."
آن‌ها تایید می‌کنند که لیتیوم تاثیرات جانبی زیادی دارد ، اما می‌گوید که متخصصین بالینی " باید دیدگاه متعادل از مزایای احتمالی و آسیب لیتیوم در بیمار داشته باشند " و آن‌ها نتیجه می‌گیرند : " درک این مکانیزم که لیتیوم عمل می‌کند تا رفتار خودکشی را کاهش دهد می‌تواند منجر به درک بهتر the خودکشی شود ."
اختلالات روانی مرتبط با پروتیینی که در شکل‌گیری خاطرات بلند مدت مشارکت دارند .
مبدا :
ویرجینیا تک
خلاصه :
دانشمندان پروتئینی را کشف کرده‌اند که کانال‌های یونی سیناپسی را کنترل می‌کنند که به اختلال دوقطبی و شیزوفرنی پیوند خورده‌است .
دانشمندان موسسه تحقیقات Carilion فن‌آوری ویرجینیا پروتیینی را کشف کرده‌اند که کانال‌های یونی سیناپسی که به اختلال دوقطبی و شیزوفرنی پیوند خورده‌است را کشف کرده‌اند .
محققان مسیری را کشف کرده‌اند که در آن مغز یک مولکول را کنترل می‌کند که برای شکل‌دهی خاطرات بلند مدت و مرتبط با اختلال دو قطبی و شیزوفرنی در ارتباط است .
این کشف توسط تیمی از دانشمندان به رهبری الکسی Morozov ، استادیار موسسه تحقیقات Carilion فن‌آوری ویرجینیا انجام شد .
مکانیزم - - پروتیینی به نام Rap۱ - کانال‌های کلسیم از نوع L را کنترل می‌کند که در شکل‌گیری خاطرات بلند مدت شرکت می‌کنند . مطالعات پیشین تغییراتی در این کانال‌های یونی به اختلالات روانی خاص دارند . کشف مقررات کانال‌ها توسط Rap۱ می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا ظهور فیزیولوژیکی اختلال دوقطبی و شیزوفرنی را درک کنند .
Morozov گفت : " افراد مبتلا به جهش‌های ژنتیکی موثر بر کانال‌های کلسیم نوع L ، نرخ‌های بالاتری از اختلال دوقطبی و شیزوفرنی دارند . درک اینکه چگونه این کانال‌های یونی کنترل می‌شوند ، اولین قدم برای تعیین این مساله است که عملکرد یا عملکرد نادرست آن‌ها بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.