شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

موش

جامع ترین سایت روانشناسی

موش

۸۶۱ بازديد
با استفاده از تکنیک‌های ردیابی پیشرفته در چندین سویه از موش‌های آزمایشگاهی مهندسی ژنتیک , آواز و همکاران سلول‌های خزه بسته را در هیپوکامپ موش علامت‌گذاری کردند و با دیگر سلول‌های مغز ارتباط برقرار کردند . آن‌ها دریافتند که سلول‌های خزه بسته به سلول‌های بنیادی عصبی به‌طور مستقیم و غیر مستقیم متصل هستند . این سلول‌های خزه بسته مستقیما ً با سلول‌های بنیادی در هیپوکامپ از طریق مسیر برانگیزاننده ارتباط برقرار می‌کنند . سلول‌های خزه بسته به طور غیر مستقیم با سلول‌های بنیادی از طریق نورون‌های مجاور تماس می‌گیرند که به آن نورون‌های بینابینی گفته می‌شود که از طریق یک مسیر ممانعت به سلول‌های بنیادی متصل می‌شوند .
به طور شگفت‌انگیز , ترانه و تیم او کشف کردند که سلول‌های خزه بسته می‌توانند تعادل سیگنال دهی مستقیم و غیر مستقیم خود را منتقل کنند , در نتیجه فعالیت سلول‌های بنیادی عصبی را به صورت پویا تنظیم می‌کنند . به عنوان مثال , در آزمایش‌ها این گروه , فعالیت سلول خزه گرفته متوسط منجر به برتری سیگنال دهی غیر مستقیم و حفظ سلول‌های بنیادی در حالت سکون شد که ممکن است منجر به سطح پایین نورون زایی شود , اما سلول‌های بنیادی می‌توانند در طولانی‌مدت حفظ شوند . در مقابل , فعالیت سلول خزه بسته بالا که زمانی رخ می‌دهد که مغز تحریک شود و یا در حالت بیمار , سلول‌های بنیادی را در حالت " فعال " ایجاد کند که ممکن است منجر به سطح بالایی از نورون زایی شود . اما ممکن است در طولانی‌مدت سلول‌های بنیادی را از دست بدهد .
دانشمندان مشاهده کردند که حذف بخشی از سلول‌های خزه بسته سبب افزایش مدت فعالیت سلول‌های عصبی و متعاقب آن کاهش دائمی سلول‌های بنیادی می‌شود . این یافته نشان می‌دهد که فقدان غیرطبیعی سلول‌های خزه بسته می‌تواند عامل مهمی در بسیاری از شرایط پاتولوژیک باشد که در آن نورون زایی دچار کمبود است . این نشان می‌دهد که جایگزین کردن یا تغییر فعالیت این سلول‌های خزه بسته می‌تواند یک استراتژی مناسب برای درمان باشد .
آزمایش‌ها همچنین نشان داد که برای سلول‌های خزه بسته , چند سلول راه درازی دارند . در مجموعه‌ای از آزمایش‌ها , محققان توانستند فقط حدود یک چهارم جمعیت خزه بسته را برچسب بزنند . اما با تغییر سطح فعالیت این چند سلول , دانشمندان تغییرات بزرگی در فعالیت سلول‌های بنیادی هیپوکامپ و نورون زایی مشاهده کردند .
سانگ گفت : " ما متعجب شدیم که این جمعیت کوچک از سلول‌های خزه بسته می‌توانند تاثیر بزرگی بر رفتار سلول‌های بنیادی داشته باشند . "
در حال حاضر , آهنگ و تیم او از ابزارها و درس‌های توسعه‌یافته در این مطالعه برای بررسی اینکه چه اتفاقی برای سلول‌های خزه بسته در حالات مختلف بیماری رخ می‌دهد و چگونه ممکن است در درمان آن بیماری‌ها تغییر کنند , استفاده می‌کند .
او گفت : " ما در حال بررسی نحوه تغییر این جمعیت سلولی در بیماری آلزایمر هستیم . "
تنها چند دقیقه تعامل اجتماعی یک روز تندرستی را در درمان جنون بهبود می‌بخشد
منبع :
دانشگاه اکستر
خلاصه :
بهبود نگرش کارکنان و مراقبت از افراد مبتلا به اختلال یادگیری الکترونیکی ( آموزش ) در طی نه ماه در خانه‌های مراقبت بهداشتی و مراقبت از افراد مبتلا به دمانس دخیل بوده‌است . مداخله , رفاه ساکنان و نگرش کارکنان به مراقبت از فرد را بهبود بخشید . پشتیبانی اسکایپ مزایای پایدار را پشتیبانی می‌کند .
یک برنامه یادگیری الکترونیکی که کارکنان خانه را آموزش می‌دهد تا در تعامل اجتماعی معنا دار با افرادی که دچار زوال عقل هستند , رفاه را بهبود بخشد و مزایای خود را حفظ کند .
فرد متوسط با جنون در یک خانه مراقبت فقط دو دقیقه تعامل اجتماعی را تجربه می‌کند . آن‌ها همچنین نشان دادند که خارج از برنامه‌های آموزشی موجود برای کارکنان آسایشگاه , تنها سه برنامه مبتنی بر شواهد هستند که هیچ کدام از آن‌ها کیفیت زندگی را بهبود نمی‌دهند .
سلامت و سلامت افراد مبتلا به جنون , آموزش کادر درمانی را برای افزایش تعاملات اجتماعی از دو دقیقه به روز به ده , همراه با برنامه مراقبت شخصی , آموزش داد . این کار شامل اقدامات ساده مانند صحبت با ساکنان در مورد علایق آن‌ها و درگیر کردن آن‌ها در تصمیم‌گیری پیرامون مراقبت آنهاست .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.