چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

زنان

جامع ترین سایت روانشناسی

زنان

۸۸۸ بازديد
ارتباط بین تاریخ باروری و خطر جنون در زنان
( توجه : شامل تحلیل‌های تاخیری ایجاد شده از زمان ارسال چکیده در ماه فوریه می‌باشد . )
همانطور که در مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس وسیع گزارش شده‌است , در اولین بررسی اپیدمیولوژیک در مقیاس وسیع در رابطه با جنبه‌های مختلف تاریخچه تولید مثل و ریسک زوال عقل , این نکته را می‌توان بیان کرد . رابطه بین خطر جنون و تعداد فرزندان , تعداد سقط‌جنین , سن در زمان اولین دوره قاعدگی , سن یائسگی طبیعی و دوره باروری ( تعداد سال‌های بین اولین دوره قاعدگی و یائسگی ) مشاهده شد . داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد .
رب . در مطالعه ما , هدف شناسایی خطرات خاص زنان و عوامل حمایتی موثر بر سلامت مغز است که برای کاهش بار نامناسب زوال عقل توسط زنان حیاتی است . "
محققان دریافته اند که زنان در مطالعه با سه یا چند کودک در مقایسه با زنان دارای یک فرزند خطر کمتری نسبت به زنان دارند. این زنان پس از تعدیل عوامل خطرساز متوسط و دیرهنگام , مانند شاخص توده بدنی و سابقه سکته , در معرض خطر زوال عقل قرار داشتند .
محققان همچنین درباره سقط‌جنین و تاریخ قاعدگی سوال کردند . آن‌ها دریافتند که هر گزارش اضافی سقط‌جنین در مقایسه با آن زنانی است که سقط‌جنین نکرده اند . به طور متوسط , زنان زمانی که اولین دوره قاعدگی خود را انجام می‌دادند و در یائسگی طبیعی به سر می‌بردند . همچنین زنانی که اولین دوره قاعدگی خود را در سنین پایین یا بالاتر از خود نشان داده‌اند , در مقایسه با کسانی که اولین دوره قاعدگی خود را در سن حاملگی خود گزارش کرده‌اند , در معرض خطر بیشتری قرار دارند . در مقایسه با زنانی که یائسگی طبیعی را بعد از سن یائسگی تجربه می‌کنند , آن‌هایی که یائسگی طبیعی را تجربه می‌کنند , در مقایسه با زنانی که یائسگی طبیعی را تجربه می‌کنند , در معرض خطر جنون بیشتر قرار دارند .
متوسط طول دوره تولیدمثلی ۷۵ سال بود . در مقایسه با زنانی که دوره‌های باروری در سنین باروری - باروری را به خود اختصاص داده‌اند , زنانی که دوره باروری آن‌ها دوره باروری را تشکیل می‌دهند , در معرض خطر جنون قرار دارند . تحقیقات بیشتر برای ارزیابی مسیر مکانیکی بین رویداده‌ای باروری و سلامت مغز مورد نیاز است .
تاریخ بارداری زنان ممکن است بر ریسک آلزایمر تاثیر بگذارد
( توجه : شامل تحلیل‌های تاخیری ایجاد شده از زمان ارسال چکیده در ماه فوریه می‌باشد . )
در یک مطالعه مقطعی - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - م .
یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که تعداد ماه‌های بارداری - - به ویژه ماه‌های سپری‌شده در سه‌ماهه اول - - پیش‌بینی‌کننده معنادار ریسک آلزایمر است . پژوهشگران گزارش دادند که در این مطالعه , در این مطالعه , یک زن که دو ماه از بارداری خود را بیش از یک زن دیگر مصرف کرده بود , در معرض خطر آلزایمر قرار دارد .
فاکس گفت : " ما نگران این احتمال هستیم که بارداری ممکن است بدن مادر را به روش‌هایی سازماندهی کند که بتواند از او در برابر توسعه بیماری آلزایمر در آینده محافظت کند . " " این نتایج همچنین نشان می‌دهد که داستان ممکن است به اندازه کافی ساده نباشد , همانطور که محققان قبلی پیشنهاد داده‌اند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.