سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

جنون

جامع ترین سایت روانشناسی

جنون

۸۰۵ بازديد
بسیاری از افراد مبتلا به جنون مشکلات خواب دارند . این امر کیفیت زندگی و زندگی مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . بنزودیازپین ها که یک داروی " z - داروی " هستند , معمولا ً برای درمان بی‌خوابی در بزرگسالان مسن تجویز می‌شوند , اما تصور می‌شود که ممکن است مشکلاتی مانند افتادن , شکستگی و افزایش سردرگمی ایجاد کنند . افرادی که با جنون زندگی می‌کنند آسیب‌پذیر هستند و مشخص نیست که آیا این داروها برای آن‌ها مضر هستند یا خیر.
کریس ( chris fox ) , استاد روان‌پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آلمان شرقی , در سال ۲۰۰۶ , داده‌های موجود را از موسسه تحقیقات بالینی بریتانیا و از سه مطالعه بالینی افراد مبتلا به جنون تحلیل کرد . داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . ~~~ داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شدند .
آن‌ها دریافتند که استفاده از z - داروها با افزایش خطر ابتلا به هر نوع شکستگی همراه است , با افزایش خطر برای دوزهای بالاتر . کاربرد z - دارو نیز با خطر بیشتری به خصوص شکستگی لگن همراه بود . این مطالعه ریسک بالای سایر عوارض مانند سقوط , عفونت یا سکته را شناسایی نکرد .
فاکس گفت : " شکستگی در افراد مبتلا به جنون می‌تواند تاثیر مخربی داشته باشد , از جمله فقدان تحرک , افزایش وابستگی و بدتر شدن جنون . " ما ناامیدانه به جایگزین‌های بهتری برای داروهایی که در حال حاضر برای مشکلات خواب و دیگر نشانه‌های غیر شناختی جنون تجویز می‌شوند نیاز داریم . هر جا که ممکن باشد , جایگزین‌های غیر دارویی مناسب باید در نظر گرفته شوند و در جایی که z - داروها تجویز می‌شوند , بیماران باید مراقبت دریافت کنند که باعث کاهش یا جلوگیری از وقوع افتادن شود . "
کپی‌برداری غیر طبیعی ژن در مدل‌های مگس میوه خوار
منبع :
مرکز علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو
خلاصه :
پدیده‌ای که در آن ژن‌ها خود را کلون و کپی می‌کنند و کپی آن‌ها در بخش‌های دیگر dna , توجه محققان بیماری آلزایمر را جلب می‌کنند . دانشمندان , افزایش در این فعالیت را در مدل‌های پرواز میوه‌ها کشف کردند . بیماری آلزایمر یکی از شایع‌ترین بیماری آلزایمر است .
به نظر می‌رسد که داستان‌های علمی‌تخیلی : ژنه‌ای پلید خودشان را کلون می‌کنند و نسخه‌های سرکش خود را در پاسگاه‌های دور از کهکشان ( یعنی dna ما ) تشکیل می‌دهند و باعث بیماری می‌شوند .
اما این یک پدیده واقعی است , و در تحقیقی که در ۲۲ جولای منتشر شد , دانشمندان در سن آنتونیو فاش کردند که این فعالیت کپی ژنتیکی و پیست در مدل‌های مگس سرکه که شامل بیماری آلزایمر است , افزایش‌یافته است .
محققان همچنین کشف کردند که لامیوودین , یک داروی ضد ویروسی تایید شده برای hiv و هپاتیت بی , نسخه کپی را کاهش داده و مرگ سلول‌های عصبی در مغز مگس میوه را کاهش می‌دهد .
این تحقیق , که در طبیعت علم اعصاب منتشر شده‌است , پیشنهاد می‌کند که یک مسیر جدید برای درمان بیماری دزدی حافظه وجود داشته باشد که بر روی یک میلیون آمریکایی که بیماری آلزایمر دارند و میلیونها نفر دیگر که به آن‌ها مراقبت می‌کنند , تاثیر می‌گذارد .
محققان مرکز مطالعات عمر و پیری , موسسه گلن بیگز برای بیماری‌های نورودژنراتیو و نورودژنراتیو , و دپارتمان سیستم‌های سلول و آناتومی در سن آنتونیو هستند .
این تیم " عنصر متحرک " را به عنوان یک عامل کلیدی در مرگ نورون‌ها در بیماری آلزایمر شناسایی کرده‌است . این اختلالات توسط رسوبات پروتئین تاو در مغز مشخص می‌شوند . که شامل آلزایمر نیز هست .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.