شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

بهداشتی

جامع ترین سایت روانشناسی

بهداشتی

۸۶۴ بازديد
این تحقیق نشان می‌دهد که کمبود مرتبط با سن می‌تواند منجر به افزایش خطر بیماری آلزایمر شود , زیرا کبد نمی‌تواند به اندازه کافی از آن‌ها استفاده کند . " " این تحقیق پیامدهای جالبی دارد . به عنوان مثال , رابطه پتانسیل بین شرایطی مانند چاقی و دیابت و آلزایمر را نشان می‌دهد , چون کبد باید در طول زمان سخت‌تر کار کند . این امر می‌تواند منجر به تخریب احتمالی بیماری آلزایمر شود که باعث ایجاد اختلال در خطر آلزایمر می‌شود . "
این یافته‌ها همچنین توضیح احتمالی عدم تاثیر تجویز روغن ماهی یا dha بر عملکرد شناختی یا بیماری آلزایمر را ارائه می‌دهد که در مطالعات دیگر نشان‌داده شده‌است . این به دلیل نقص در کبد است که از ادغام این اسیده‌ای چرب در مغز جلوگیری می‌کند که برای عملکرد سیناپسی در مغز مهم هستند که می‌تواند بر شناخت تاثیر بگذارد . چندین ژن مرتبط با آلزایمر در انتقال چربی یا متابولیسم دخیل هستند , بنابراین تحقیقات در حال انجام این است که ببینیم تغییرات در تولید یا انتقال چربی‌ها بر ساختار و عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد .
او گفت : " یافته‌های ما امید تازه‌ای را برای ایجاد روش‌های درمانی جدید و پیش‌گیری برای بیماری آلزایمر فراهم می‌کند . " " حرکت رو به جلو , ما در کنار بیان ژن در کبد و مغز , ارتباط بین آن‌ها , سایر لیپیدها و شناخت را بررسی می‌کنیم . در حالی که ما در مراحل اولیه کشف اینکه چگونه کبد , لیپیدها و رژیم غذایی با بیماری آلزایمر ارتباط دارند و از بین رفته‌اند , این امر نویدبخش است . "
مسکن‌های معمول اثرات جانبی مضر سه‌گانه در جنون
مسکن تجویز شده مبتنی بر مواد مخدر منجر به اثرات جانبی مضر در افراد مبتلا به جنون شد .
منبع :
دانشگاه اکستر
خلاصه :
دو مطالعه جدید , افزایش قابل‌توجهی در عوارض جانبی مضر مربوط به مصرف داروهای تجویز شده رایج در افراد مبتلا به جنون را نشان می‌دهد . محققان همچنین مکانیزمی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است باعث مشکل شود .
مسکن‌ها که معمولا ً تجویز می‌شوند منجر به اثرات جانبی مضر می‌شوند که در افراد مبتلا به جنون سه برابر شده‌است .
محققان دانشگاه اکستر , کالج کینگ لندن و دانشگاه برگن دو مطالعه را در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر نشان می‌دهند که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه اثرات جانبی مضر مربوط به استفاده از مسکن‌ها در افراد مبتلا به جنون است . محققان همچنین مکانیزمی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است باعث مشکل شود .
این تیم در یک محاکمه کنترل‌شده تصادفی از ساکنین خانه مراقبت نروژ , تاثیر قابل‌توجهی از قبیل تغییرات شخصیت , سردرگمی و آرام‌سازی یافت که می‌تواند به طور جدی زندگی افراد را در جنون تحت‌تاثیر قرار دهد. این تیم در حال حاضر خواهان انجام مطالعات برای بررسی تعیین مقدار مناسب مسکن برای افراد مبتلا به جنون می‌باشد .
حدود نیمی از افراد مبتلا به جنون که در خانه‌های مراقبت زندگی می‌کنند درد قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند . تحقیقات قبلی تشخیص داده‌اند که درد اغلب در افراد مبتلا به جنون تشخیص‌داده‌شده و ضعیف است و بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد .
پس از پاراستامول , داروهای مسکن مبتنی بر مواد مخدر اغلب خط بعدی درمان برای پزشکان در افراد مبتلا به جنون هستند و تجویز می‌شوند تا بیش از ۸۵ % از افراد مبتلا به جنون در خانه‌های مراقبت زندگی کنند . آن‌ها درد را به طور موثر تسکین می‌دهند , با این حال , رهنمود تجویز جاری این واقعیت را در نظر نمی‌گیرد که افراد مبتلا به جنون از دوزهای کوچک‌تر , تسکین درد موثر دریافت می‌کنند و به اثرات نامطلوب حساس هستند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.