پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

ارتباط

جامع ترین سایت روانشناسی

ارتباط

۸۴۲ بازديد
چگونه نورون‌های در حال مرگ رفتارهای تغذیه‌ای میکروگلیا را کنترل می‌کنند
فعالیت پاک‌سازی غیرعادی میکروگلیا در نواحی خاص مغز منجر به تغییراتی در بیماری‌های نورودژنراتیو می‌شود.
منبع :
بیمارستان سینای جنوبی / کوه سینا طب
خلاصه :
مطالعه جدید بینش مهمی در مورد این که چگونه میکروگلیا , سلول‌هایی که یک شاخه از سیستم ایمنی درون مغز را تشکیل می‌دهند , در مورد کار تمیز کردن نورون‌های در حال مرگ و غیر فعال - - و اینکه چگونه گاهی به اشتباه به نورون‌های سالم حمله می‌کنند , کمک می‌کند .
مطالعه جدید مونت سینای که در روز ۷ جولای در مجله علوم اعصاب طبیعت منتشر شد , بینش مهمی در مورد این که چگونه میکروگلیا , سلول‌هایی که یک شاخه از سیستم ایمنی در مغز را تشکیل می‌دهند , و اینکه چگونه گاهی به اشتباه به نورون‌های سالم حمله می‌کنند , یک رویداد است که می‌تواند نقش مهمی در بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون ایفا کند .
عملکرد نورون‌ها , سلول‌های بسیار حساس , به تدریج کاهش می‌یابد . وقتی نورون‌ها کشته می‌شوند , بدون توجه می‌میرند . توانایی پاک‌سازی بقایای بیولوژیکی , میکروگلیا را یک دوست و دشمن مغز می‌سازد . میکروگلیا , تا زمانی که نورون‌های در حال مرگ را پاک می‌کنند دوست هستند , اما وقتی معکوس اتفاق می‌افتد , بر سلول‌های سالم تاثیر نمی‌گذارد .
تحقیقات جدید انجام‌شده در دانشکده پزشکی دانشگاه مونت سینای نشان داد که فعالیت میکروگلیا در مناطق مختلف مغزی با سرعت طبیعی تخریب نورونی / مرگ دست می‌یابد . همچنین این تیم تحقیقاتی کشف کرد که واکنش بسیار مدرج میکروگلیا به مرگ سلول عصبی توسط کمپلکس پروتئینی تنظیمی ژن سرکوب‌کننده تومور سرکوب می‌شود که در غیاب نورون‌های در حال مرگ , برنامه پاک‌سازی میکروگلیا بیان می‌شود و اگر غیرفعال شود , میکروگلیا می‌تواند به اشتباه به نورون‌های سالم حمله کند .
به طور خاص , تیم تحقیقاتی نشان داد که میکروگلیا در مخچه , یک ناحیه مغزی مهم در تنظیم یادگیری و تعادل حرکتی , یک فنوتیپ پاک‌سازی مجزا را نشان می‌دهد که توسط تحریک و کاتابولیسم سلول‌ها و بقایای سلولی مشخص می‌شود . این ویژگی در مخچه با وجود مرگ سلولی در مخچه مطابقت دارد که در آن تعداد نورون‌ها در سنین نوجوانی کاهش می‌یابد . در مقابل , سلول‌های میکروگلیا در جسم مخطط و کورتکس یک فنوتیپ مراقبت تعادلی را نشان می‌دهند که با مقادیر پایین مرگ نورونی در آن نواحی مرتبط است . این تفاوت‌های مشخص در ناحیه مغز , احتمال اینکه میکروگلیا فعالیت پاک‌سازی آن‌ها را مطابق با بار بقایای سلولی تنظیم کند را نشان می‌دهد .
این مطالعه نشان می‌دهد که میکروگلیا در مناطق مختلف مغز ظرفیت‌های متفاوتی برای خوردن یا حذف سلول‌های در حال مرگ نشان می‌دهند . " " ما یافتیم که اگر رفتار تغذیه‌ای نامناسب در غیاب مرگ سلولی صورت گیرد , می‌تواند عملکرد نورون‌های مجاور را مختل کرده و به تغییرات سلولی در ارتباط با بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر منجر شود. این مطالعه همچنین شواهدی را ارائه می‌کند مبنی بر اینکه یک ترکیب پروتئینی که بیان ژن را خاموش می‌کند, بیان ژن‌هایی که فعالیت پاک‌سازی را حمایت می‌کنند را محدود می‌کند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.