سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

اختلال روانی

جامع ترین سایت روانشناسی

اختلال روانی

۸۵۷ بازديد
او گفت : " این علائم اختلالات روانی و روانی در افراد مبتلا به آلزایمر و سایر افراد مبتلا به آلزایمر بسیار دشوار است . " یکی از داستان‌های ناگفته آلزایمر , وقوع منظم و تاثیر زیاد این علائم بر زندگی افراد مبتلا به آلزایمر , اعضای خانواده و مراقبان است . "
او افزود : " بسیار مهم است که با پیشرفت در درمان و پیش‌گیری از علائم و علائم آلزایمر و دیگر بیماری‌های آلزایمر , بر استراتژی‌های درمانی برای علائم رفتاری و غیر شناختی متمرکز شویم . "
انجمن آلزایمر روش‌های غیردارویی مانند مداخلات روانی - اجتماعی را به عنوان جایگزین خط مقدم درمان دارویی برای درمان رفتارهای مرتبط با جنون توصیه می‌کند . این درمان‌ها شامل درمان اعتبار درمانی , خاطره گویی و دیگر مداخلات روانی اجتماعی می‌شوند .
برای مثال :
تایید کنید که فرد از چیزی ناراحت است .
جدا کردن فرد از چیزی که به نظر می‌رسد ناراحت‌کننده باشد .
فعالیت بدنی منظم برای کاهش تحریک‌پذیری و رفتار پرخاشگرانه .
برای بررسی وجود درد , یبوست یا مشکل جسمانی دیگر .
داروهای روان گردان ( داروهای ضدروان پریشی , داروهای ضد افسردگی , داروهای ضد افسردگی و غیره ) ممکن است زمانی مورد توجه قرار گیرند که رفتار مرتبط با جنون به رویکردهای غیر دارویی پاسخ نداده باشد , به ویژه اگر باعث آسیب جسمی یا روحی فرد مبتلا به جنون یا مراقبت شود . fda کشف کرد که استفاده از داروهای ضدروان پریشی برای درمان رفتارهای مرتبط با جنون در افراد مسن با جنون همراه با افزایش مرگ و میر است .
درمان با کانابینوئیدها , بهبود هیجان در افراد مبتلا به آلزایمر را نشان می‌دهد .
نتایج یک کارآزمایی بالینی تصادفی , دو سوکور نشان می‌دهد که رسپتورهای کانابینوئیدی - - a ممکن است در درمان آشفتگی در افراد مبتلا به آلزایمر موثر باشند . " هیجان , از جمله عصبانیت کلامی یا فیزیکی , آشفتگی هیجانی کلی , بی‌قراری , قدم زدن , یکی از رایج‌ترین تغییرات رفتاری مرتبط با آلزایمر است که پیشرفت می‌کند و می‌تواند علت اصلی استرس مراقبان باشد . " دکترای علوم پزشکی دانشگاه تورنتو و استاد روانشناسی و داروشناسی در دانشگاه تورنتو .
مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت مقطعی بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد . پس از شش هفته , به مدت شش هفته , هفته‌ای شش هفته , هفته‌ای دو هفته دارونما دریافت کردند . محققان علاوه بر اندازه‌گیری هیجان , علایم رفتاری , حافظه , تغییرات فیزیکی و ایمنی را ارزیابی کردند . متوجه شدند که:
هیجان در مقایسه با دارونما به طور معنی‌داری بهبود یافت ( 05 / 0 = p ) .
یافته‌ها : نتایج نشان داد که بین دو گروه تفاوت معنی‌داری وجود دارد .
همچنین محققان مزایای اندکی در شناخت و تغذیه در طول مطالعه مشاهده کردند . تعداد بیشتری از افراد در این مطالعه در مقایسه با دارونما , داروی آرامبخش را در مقایسه با دارونما تجربه کردند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.