شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

میگرن

جامع ترین سایت روانشناسی

میگرن

۸۶۹ بازديد
در مقابل , نمرات شناختی برای افرادی که دچار سردرد شدید یا بدون سردرد شدید بودند یک‌سان بود .
در بین شرکت کنندگان دارای میگرن با اورا , یک افزایش خاص در اختلالات مغزی خاموش و برخی ضایعات مشخص مشاهده شد , از این رو تایید مطالعات قبلی , بدون آسیب شناختی قابل‌شناسایی .
این نتیجه بسیار اطمینان‌بخش برای بسیاری از افرادی است که از میگرن رنج می‌برند . با وجود افزایش شیوع ضایعات مغزی , این اختلال ریسک کاهش شناختی را افزایش نمی‌دهد . توبیاس زنی , نویسنده این مطالعه که این تحلیل‌ها را طراحی و اجرا می‌کرد, نتیجه گرفت : " بنابراین , ما پیامدهای منفی میگرن را در مغز مشاهده نکردیم . "
آسیب میگرن و مغز : یک پیوند مشکوک
سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی است . این به ویژه در مورد میگرن , درد مزمن , مزمن و ناتوان‌کننده سردرد است . تخمین زده می‌شود که حدود ۶۴ % از افراد بزرگ‌سال مبتلا به میگرن مبتلا به میگرن هستند . دو نوع میگرن , میگرن بدون هاله , تا دور از شایع‌ترین و میگرن با اورا وجود دارد . تجلی میگرن شامل ظهور , اغلب بصری , پدیده ( خطوط زیگزاگ نور , تاثیر دیدن جهان از طریق شیشه مات , و غیره ) در دقیقه قبل از ظاهر سردرد است .
مکانیسم میگرن و تجلی میگرن هنوز ناشناخته است . با این حال , مشکوک است که انقباض موقتی رگ‌های خونی ممکن است مسئول کاهش جریان خون در مغز باشد که ظاهر میگرن را افزایش می‌دهد . تحقیقات زیادی در جاه‌ای دیگر نشان داده‌است که افرادی که از میگرن رنج می‌برند خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهند . خوشبختانه , این ریسک در میان مبتلایان به میگرن بسیار پایین است . با این حال , این تحقیق وجود ارتباط بین میگرن و رگه‌ای خونی را در مغز تایید می‌کند .
زنانی که مبتلا به میگرن هستند پیامدهای بهتری از سکته مغزی دارند.
منبع :
انجمن قلب آمریکا
خلاصه :
زنانی که سابقه سردرد میگرن با اورا دارند ( علایم عصبی گذرا , اغلب اختلالات بینایی ) در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند . با این حال , با توجه به تحقیقات جدید , حوادث ضربه‌ای در زنان مبتلا به میگرن با اورا به احتمال زیاد در مقایسه با میگرن دارای ناتوانی خفیف و خفیف هستند .
زنانی که سابقه سردرد میگرن با اورا دارند ( علایم عصبی گذرا , اغلب اختلالات بینایی ) در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند . با این حال , طبق تحقیقات جدید گزارش‌شده در جریان : ژورنال انجمن قلب آمریکا , حوادث سکته در زنان مبتلا به میگرن با اورا به احتمال زیاد در مقایسه با آن‌هایی که بدون میگرن هستند دارای ناتوانی هستند .
در یک تحلیل جدید از مطالعه سلامت زنان در طی سه سال گذشته, محققان کسانی را یافتند که مبتلا به میگرن بودند و تجربه سکته مغزی دو برابر بیشتر از سکته مغزی بود .
توبیاس زنی , رئیس دادگاه عالی , گفت : " پیام این مطالعه برای مبتلایان به میگرن اطمینان‌بخش است . " دی . نویسنده اصلی این مطالعه و کارشناس امراض مسری در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون , mass .
" برای زنانی که با اورا مبتلا به میگرن هستند مهم است که بدانند خطر سکته مغزی بسیار پایین است و احتمال بالای سکته مغزی در میگرن وجود دارد . "
دلیل این نتایج نامشخص است . اما کسی که مدیر تحقیقات در پاریس در فرانسه است , گمان می‌کند که مکانیسم‌ها و شاید شامل رگ‌های کوچک‌تر - - مکانیزم‌های سنتی برای ضربه , منجر به سکته با اندازه کوچک‌تر می‌شوند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.